Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kakusziné Körtvélyesi Anikó kortvelyesi.aniko@gmail.com
Szociális kompetencia mérésének kialakulása, szerepe és továbbfejlesztése az SZFP iskoláiban Kakusziné Körtvélyesi Anikó
2
1. Fogalmak tisztázása Kompetencia Szociális kompetencia Értelemzése
Célja
3
2. Vizsgálandó elemek kiválasztása
Társadalmi normák és az egyén Önvezérlés Realitásérzék Racionalitás Szenzibilitás Szociális extenzivitás Legitimitás
4
Egyén és a közösség Kooperativitás Önmenedzselés Konfliktuskezelés
Kommunikáció Konfliktuskezelés Empátia Kezdeményezőkészség Önmenedzselés
5
Egyén a társadalomban Önbecsülés Önszabályozás Önmotiválás
Egyéni arculatformálás Információ kezelés
6
Környezeti kompetenciák
Ökológiai ismeretek Környezeti attitűd Problémaérzékenység Felelősségvállalás Környezet- és természetvédelmi tevékenységek Mindennapi életvitel
7
3. Szintek meghatározása
Elvárható szint és célzott kívánatos szint meghatározása Elvárható szint Célzott, kívánatos szint A deviancia felismerése, elhatárolódás a szélsőséges magatartástól. A normatív elvárásokhoz való alkalmazkodáson túl azok megalapozottságának felülvizsgálata.
8
Legitimitás szintek: Az egyén nem ismeri fel a deviáns, szélsőséges, előítéletes viselkedést Felismeri, de nem utasítja el a társadalmi devianciákat A devianciákat felismeri, elhatárolódik a szélsőséges magatartástól. A normatív elvárásokhoz való alkalmazkodáson túl felülvizsgálja azok megalapozottságát
9
Kódolás: Szöveges értékelés Fejlett: 44; 43; 34; Átmeneti: 23; 32; 33
Nem tudatos/ önállótlan: 41; 42; 31; 14; 24; 13; 22 Alacsony: 11; 12; 21; Szöveges értékelés Cél: A tanuló kapjon visszajelzést a tesztről. Az értékelések és a javaslatok a gyerekek nyelvezetét kövesse.
10
4. Próbamérés, mérés 2006 Két feladatlap Feladatlap összeállítása
A kiválasztott 13 kompetencia terület lefedése Ekvivalens? Feladatok száma
11
Próbamérés 5 iskola 149 tanuló
A próbamérés adatainak feldolgozása után meg kellett vizsgálnunk, mi okozhatja az alacsony megbízhatósági szintet (crombach α 0,4767), valamint az alacsony korrelációk számát. Módosítás
12
Mérés 3054 fiú és 1699 lány Szülők iskolai végzettsége:
70 iskola 4753 tanuló 3054 fiú és 1699 lány Szülők iskolai végzettsége: Apa: 54,05 % szakmunkás (86,95%) Anya: 36,86% szakmunkás (80,87%) crombach α 0,9 reális 2530 Irreális 2089 korrelációk (99% valószínűségi szint mellett)
13
Kompetencia területek feladattípusainak „együttmozgása”
Átlag Szórás Válaszok száma pont % Felelősségvállalás1 4569 3,46 82,1 0,9 25,6 Felelősségvállalás2 3,08 69,3 0,8 26,1 Felelősségvállalás3 3756 1,99 32,9 1,1 55,2
14
Önértékelés problémás 1 2 3 4
Bárhol legyek is, mindig igyekszem úgy viselkedni, ahogy kell. 1 2 3 4 Mindenkinek eleget tenni úgyse tudnék. Igyekszem jól érezni magam, és kész!
15
Változtatás: Szerintem mindenkinek azt kell csinálnia, ami számára a legjobb, és azzal másokat sem sért! Szerintem csinálja mindenki azt, ami számára a legkellemesebb, és ne törődjön mással! Vannak emberek, akik másokat felháborítva tesznek ezt-azt. Az ő dolguk. Én nem törődöm velük. Legjobb, ha elkerüljük a „balhés” embereket. Én semmiképpen nem szeretnék közéjük tartozni. 1 2 3 4
16
5. Mérés 2007 10. osztályosok újra mérése Belépő 9. osztályosok mérése
17
6. Vélemények Pedagógus Diák Szülő
18
Csoport tagok: Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella
Dr. Fülöpné Strohner Irén Kakusziné Körtvélyesi Anikó Kovács Béla
19
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.