Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére?"— Előadás másolata:

1 Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére?
Mészner Zsófia dr. ÁNTSZ Országos Gyermekegészségügyi Intézet Fővárosi Önkormányzat Egyesített Szent István és Szent László kórház Rendelőintézete

2 A Web 2.0 és a „postmodern medical paradigm”
Ismérvei: felhasználók generálta tartalom a döntő* eü. kérdésekben első információs forrás a világháló orvosi vélemény „ellenőrzését” is innen szerzik A vakcinák: hatástalanok, feleslegesek,veszélyesek érzelmi hatásra törnek egyedi esetek *bárki részt vehet, blog, chat, fotó, video megosztás, stb..

3 Az antivakcinációs taktikák megismerése kulcskérdés*
Négy fő taktika A tudományos tények elferdítése csakis a saját céljaiknak megfelelő források citálása hírnévrontás, rágalmazás rosszul tervezett vizsgáltok eredményeinek A munkahipotézis rugalmas változtatása folyamatosan újabb ártalmak felvetése, ahogy kiderül a korábbi ártalmatlansága Cenzúra a szakirodalomban az ellenvélemények, érvek, új eredmények semmibe vétele Személyes támadás az ellen fellépők ellen TV, rádió, újságok szociális média jogi úton *A. Kata /Vaccine 30(2012)

4 A tudományos tények elferdítése: Unalomig ismételt mottók, frázisok, cáfolatok
„Nem vagyok védőoltás ellenes, csak biztonságos oltásokat szeretnék” Nehéz ellene érvelni, ki ne szeretne biztonságos vakcinákat, ki ne támogatna további kutatásokat! Önellentmondásban vannak: azt szeretnék, ha a vakcinákat előbb tömegméretekben, mások gyermekein vizsgálnák, utána alkalmaznák – pedig etikailag elfogadhatatlan az oltások visszatartása!!! „Az oltóanyagokban mérgek vannak” Fogalomzavar azt tekintve, mi a „méreg”, szándékos félrevezetés – pl. formaldehid „Nincs bizonyíték arra, hogy a vakcina biztonságos” Nekik kellene bizonyítani azt, hogy a vakcinák NEM biztonságosak, nem fordítva – logikai bukfenc

5 Dispelling the myth – „logikai bukfenc”
It is not, that there is no evidence, but there is evidence and it does not show an association (with vaccination). Azt nehéz bizonyítani, ami nincs. Azt lehet igazolni, hogy egy létező esemény mutat-e összefüggést egy másikkal – pl. a védőoltással Notes for Presenters To clarify the point made by the previous slide, this slide shows that there is evidence available and that evidence does not show any association between the MMR vaccine and autism and inflammation of the bowel in particular. This quotation is from the UK Medicines Control Agency but organisations such as the World Health Organisation and the Centers for Disease Control and Prevention in the USA have reached the same conclusions. In fact, this statement could be applied equally well to any of the other hypotheses about vaccines causing harm, in terms of immune overload, autism, or multiple sclerosis. Arlett P et al. Adverse Drug React Toxicol Rev 2001;20:37-45

6 A tudományos tények elferdítése: Unalomig ismételt mottók, frázisok, cáfolatok
„Nem a védőoltások miatt tűntek el a fertőző betegségek, hanem a jobb eü. ellátás, stb. miatt.” Jellemzően félrevezető, grafikonokkal alátámasztott állítás – a tudomány és az eü. ellátás fejlődése javulása miatt a halálozás csökken, de nem a betegségek előfordulása – lásd kanyaró „A vakcinák nem természetes anyagok” Arra épít, hogy minden, ami természetes jó, ami nem, az rossz – jó példa a „bárányhimlős gyermekrúzs és cumi”. Nem veszi figyelembe a betegség vs. oltás kockázatát. „A tudomány is tévedett már” Logikai csúsztatás: amiért már fordult elő tévedés, nyilván a vakcinákat illetően is téves azt állítani, hogy nem ártanak

7 „ …a hepatitis B oltás statisztikailag emésztőrendszeri reakciókat vált ki, beleértve: a hepatitiszt, a gasztrointesztinális betegségeket és kóros májfunkciós vizsgálati eredményeket, összehasonlítva a kontroll csoporttal..” Vagyis: hepatoblastoma sejtek apoptozisát igazolták, nem pedig emberi, egészséges májsejtekét !!

8 Egyik beteg sem volt kanyarós/rubeolás !
Parvovirus B19 17% Group A Streptococcus 15% Human Herpes 6 6% Enterovirus 5% Adenovirus 4% Group C 3% Notes for Presenters Pseudo-measles and pseudo-rubella are fairly common. This slide shows in 3 ‘builds’ that other, less common, infections can cause a rash and fever in children similar to those of measles and rubella. These infections occurred in a population of English children with high vaccination coverage for measles and rubella. Mis-diagnosis of these infections as measles or rubella would have suggested that the MMR vaccine had failed. In fact, all of these cases had other causes, as comprehensive laboratory investigation did not detect either measles or rubella. Note that in 52% of cases, no definite cause could be identified.

9 A védőoltás ellenzők munkahipotéziseinek folyamatos változtatása
A tudományos eredmények az időről időre felmerülő újabb „rémhíreket” sorra cáfolják ez időbe telik, amit kihasználnak Első célpont: higany – autizmus sosem volt „higany” egyetlen vakcinában sem, a thiemrzál pedig ártalmatlan, kiürül nincs a csecsemőkori egyadagosakban Második célpont: aluminium- autizmus kiderült, NINCS összefüggés Harmadik célpont: túl sok antigén túl korai életkorban modern vakcinákkal 20-ad annyi antigént adunk

10 Kik a védőoltásokat ellenzők?
A védőoltásokat ellenzők két csoportja Érzelmi alapon, szinte vallásos hevülettel ellenez minden, vagy sok oltást, bizalmatlan és ellenséges, változatos iskolázottsági háttérrel reménytelen vele küzdeni… „Őszintén remélem, hogy nem fogja a saját gyermeke kárán mindezt megbánni, de el kell búcsúzzunk, nincs időm önnel vitázni.” Bizonytalan, a Web 2.0 információi után kérdései vannak, sok munkával esetleg meggyőzhető jellemzően félinformációk és alapismeretek nélkül is tájékozottnak hiszi magát képes lehet felfogni új információkat is, de érzelmileg is hatni kell rá a legjobbat szeretné a gyermekének, de bizalmatlan ugyanolyan hitelt ad a netes fórumoknak, mint a szakembernek

11 Mit lehet tenni - szerintem?
Laikus oldalról: A szociális mediában, Web 2.0 felületeken kell sokkal jobban jelen lenni!! a serdülő korosztállyal kellene foglalkozzunk többet várandósok, családtervezők informálása Szakember képzés érdekében medikusok ismereteinek fejlesztése speckoll, stb. háziorvosok képzése gyógyszerészek képzése szubspecialitások művelőiek képzése

12 Tájékozódási lehetőségek
EPINFO Különkiadás : Módszertani levél a Védőoltásokról -európai országok védőoltási rendje - vakcina fórum - vaccinations MMWR – EPINFO amerikai változata Védőoltási szaktanácsadó –


Letölteni ppt "Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések