Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

megbízása a jó megoldás?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "megbízása a jó megoldás?"— Előadás másolata:

1 megbízása a jó megoldás?
Tényleg a kivitelezők megbízása a jó megoldás?

2 A MAI MENETREND: 1. A téma apropója
Ezek a stratégia elemek sorban A MAI MENETREND: 1. A téma apropója 2. Az online marketing kiszervezésének banánhéjai: ezeken tudsz elcsúszni 3. Most akkor kiszervezd vagy ne? Mikor igen, mikor nem? 4. Tegyük fel, hogy te magad, vagy csapattársad végzi a megvalósítást... 2 2

3 Sok helyről hallod, hogy…
„szervezz ki mindent amit csak tudsz az online marketingben, dolgozz alvállalkozókkal, találd meg a szakma legjobbját, annyira bonyolult minden, hogy neked cégvezetőként már TILOS ezzel foglalkoznod!” Honnan jön ez? DigitalMarketer: irányt váltottak és most a nagyobb, marketingessel rendelkező cégekre vetik ki a hálójukat.

4 VESZÉLY! Az a kijelentés, hogy mindent ki kell szervezned, nagyon veszélyes és nekünk az a tapasztalatunk, hogy nagyon kevés cég tart ott, hogy ezt meg tudja lépni!

5 Csak azzal van bajunk, amikor rossz helyen ajánlják!
Hol van a helye a kivitelezésnek? Csak azzal van bajunk, amikor rossz helyen ajánlják!

6 VÉLEMÉNY Az online marketing kiszervezésének
banánhéjai: ezeken tudsz elcsúszni!

7 Sorban a legfontosabb banánhéjak melyeken elcsúsznak a vállalkozók:
Taktikai jellegű feladatokat szerveznek ki, miközben a stratégia nem is létezik Fogalmuk nincs az adott területről, melyen feladatot szerveznek ki, így nem tudják mit várhatnak el Gyakran olyan dolgokat próbálnak kiadni, melyeket „csak csinálni kéne” Nem veszik figyelembe, hogy a kivitelezővel való egyeztetés is munka Nem kalkulálnak a kivitelező költségével, így előre elajándékozzák a bevételt

8 1. A vállalkozó taktikai feladatokat szervez ki, miközben stratégia nem létezik Nagyon sok vállalkozó (ez főként mikrovállalkozókra igaz) attól várja a biznisz gyors gyarapodását, hogy elkezd hirdetéseket futtatni Facebookon, hogy valaki készít neki egy sales oldalt, vagy felkerül weboldalára a legtrendibb popup. (PÉLDA) Hiába készít neked valaki egy szuper sales oldalt egy vagyonért, ha nem küldesz rá elég látogatót, vagy nem tudod továbbléptetni az egyszeri vásárlókat a terméklétra következő fokán. A Facebook hirdetés csak akkor fog neked vásárlókat hozni, ha ki van dolgozva a marketing stratégiád, mely a látogatókat vevővé konvertálja. Egy jobban menedzselt Facebook fiók vajon több vásárlót hoz azon az oldalon, melyen eddig sem vásároltak? Vajon ha több címet szerzel egy trendi popuppal, akkor több vásárlód lesz, miközben eddig sem küldtél elég levelet a meglévő listádnak?

9 2. Avállalkozónak fogalma sincs az adott területről, melyen feladatot szervez ki, így nem tudja mit várhat el PÉLDA: helyi állatorvosi rendelő: ha fogalmad sincs arról, hogy mi a különbség a lájkgyűjtő, meg a kattintás alapú hirdetések között, akkor elég nehéz helyzetben vagy...ha ugyanígy nem tudod saját magad összekattintgatni a nyílt nap landing oldalát, nehéz helyzetben vagy... tanácsadó cég: ha fogalmad sincs, hogy pl. a lead adokkal fele áron tudsz címet szerezni, akkor nehéz helyzetben vagy...ha nem tudod az értékesítési tölcsér honlap aloldalait saját magad összekattintgatni, akkor várhatsz napokat a kivitelezőre és nehéz helyzetben vagy...

10 3. Avállalkozó gyakran olyan dolgokat próbál kiadni, melyeket „csak csinálni kéne” Nagyon kevés kivitelező képezi magát, és minden alkalmazottját FOLYAMATOSAN kellő mennyiségben, jó helyről, megfelelő minőségben. Érdekellentétek a kivitelező cég, az alkalmazottja, és a te vállalkozásod között. Minden szereplőnek más az érdeke, ezért nem várható el, hogy SZÍVBŐL csinálják, ahogy te tennéd. Nem értik annyira a vállalkozásod, sem pedig az ügyfeleidet mint te. Nehezen tudják felvenni a cég nézőpontját, ami miatt több körös változtatásokra van szükség. Ez mindkét félnek plusz költséget jelent. Ezzel lehet vitatkozni, és biztosan meg is fogom kapni majd, de attól ez még tapasztalataink alapján sajnos sok esetben így van.

11 4. A vállalkozó nem veszi figyelembe, hogy a kivitelezővel való egyeztetés is munka PÉLDA: helyi állatorvos: be kell linkelned a nyílt nap landing oldalát, el kell magyaráznod az arculatot, meg kell határoznod, hogy mennyi pénzt költhetnek el. Átküldik, ellenörzöd, változtatást kérsz nap legalább, még ha gyors is.

12 5. A vállalkozó nem kalkulál a kivitelező költségével, így előre elajándékozza a bevételt Gyakorlatilag terület kivitelezői havi költsége elég közel áll majd ahhoz, hogy valakit csapaton belül felvegyél erre. PÉLDA SZÁMÍTÁS: egy 4-5 fős kivitelező cég óradíja csak a költségek kitermeléséhez kell Ft legyen számolj csak Ft-os óradíjjal dolgozzon neked a webes, a Facebook hirdetéses, a grafikus csak havi munkaórát, ez helyből Ft költség neked

13 Most akkor kiszervezd vagy ne? Mikor igen, mikor nem?
1 Kezdő vállalkozás, aki még nem tud megfizetni egy új csapattársat Ameddig nincs annyi havi megújuló tőke a vállalkozásodban, hogy megfizess egy új csapattársat, minden bizonnyal arra se lesz elég pénzed, hogy kiszervezd a munkáját. (Hisz az ő pénzéből fizetnéd az alvállalkozókat is.) 2 Haladóbb vállalkozás, aki már meg tud fizetni egy új csapattársat Kapsz kb. 30 munkaórányi,  Ft költségen, úgy, hogy elmegy vele az időd.  Kis kiegészítéssel saját marketingesed lesz 107 munkaórában Úgy, hogy keni vágja a cégedet, kevesebbet értetlenkedik 3 Nagyobb vállalkozás, kellő tőkével és felállított rendszerekkel Nyilván ha nagy a céged, érted már az online marketing stratégiát, jó az üzleti modelled, fizesd meg mindezt! hajrá, tudod mit csinálsz, van miből, ki tudod számolni, hogy megtérül, go-go-go!

14 Ha magad csinálod VAGY felvettél valakit házon belül, akkor meg kell találnod azt a 2-3 FŐ területet, amit mindig házon belül csináltok. A mi legjobb 3 tippünk erre: 1) szövegírás, kommunikáció - ha nem tanulsz meg kommunikálni, akkor a bizniszed gyakorlatilag halott (no , no Fb poszt, no Fb videó, no sales oldal...) 2) weboldal összekattintgatás - képesnek kell lenned még aznap este reagálni arra, hogy milyen változtatás kell, nem érsz rá órákat, napokat várni a webesre 3) hirdetés kezelés - a Te kezedben kell legyen, mert szintén nagyon sokat kell vele dolgozni ahhoz, hogy jó legyen és érteni kell a bizniszt Ha ezt a 3 FŐ key területet megoldod házon belül, jóval egyszerűbb lesz az életed...

15 Gyakorlati segítség a megvalósításban, ha kampányokat építesz, vagy kampányokat szervezel:

16 KÖSZ A FIGYELMET! Van kérdésed? Tedd fel kommentben!


Letölteni ppt "megbízása a jó megoldás?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések