Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató."— Előadás másolata:

1 “Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában”
Levente Szabados Technológiai Igazgató

2 “Nagy Adat”, de MEKKORA?

3 A “big data” kifejezés előfordulási gyakorisága
Népszerű, de MENNYIRE? A “big data” kifejezés előfordulási gyakorisága (Minden grafikon forrása: Google Ngram Viewer )

4 “information” és “knowledge” kifejezések előfordulási gyakorisága
Fontos felismerés “Dark Data” Az “information” és “knowledge” kifejezések előfordulási gyakorisága

5 “Dark Data” “Gartner defines dark data as the information assets organizations collect, process and store during regular business activities, but generally fail to use for other purposes...” (Gartner IT Glossary)

6 A probléma gyökere: Az “information overload”
kifejezés előfordulási gyakorisága

7 1. “User Experience” filozófia válotzása
Kiindulópont (2000): zsúfolt tartalom “szkeumorfia” A skeuomorph /ˈskjuːɵmɔrf/ is a derivative object that retains ornamental design cues from structures that were necessary in the original. - Wikipedia

8 Előrelépés: “Flat design”

9 Jövőbe mutató trend: “No UI”

10 Az intelligens “asszisztensek” színre lépnek

11 2. Több, mint design alapelv!
"Cognitive computing … is a computing system, who's purpose primarily is to deal with what I call the 'human condition', which is: our human forms of expression, textual, visual, auditory. The things we are used to as humans, used for in communicating our ideas ... And of course what we tend to do as humans, is to write down our ideas... Traditional computing systems were not able to tap into all that information that has been produced." Rob High IBM Watson VP & CTO @Websummit 2015

12 Intelligens üzleti rendszerek jellemzői
1. Képes értelmezni a természetes nyelven megfogalmazott problémákat 2. Üzletileg releváns “domén tudásból” indul ki 3. Reflektív - “Tudja, ha nem tud valamit” “If you think about, what do we measure in experts in the human world? Why do we consider certain people experts in their field? It's not just that we think they can answer all of our questions in that field, although we expect them to be able to answer a lot of them, but we expect them to be transparent about their rationale, why did they come to that conclusion.” Rob High

13 AI Trendek 1.: “A korábbi”
Szemantikus Web 2001: Barnes-Lee a web továbbfejlődését vízionálja 2004: Az RDFS ajánlott szabvánnyá válik 2006: Barnes-Lee “a szemantikus web nagy mértékben még nem relaizálódott”

14 AI trendek 2.: “A mostani”
Deep Learning 2005: Önvezető autó (DARPA Grand Challenge) 2011: IBM Watson megyneri a “Jeopardy!” vetélkedőt 2016: DeepMind megveri GO-ban a világ egyik legjobbját

15 AI trendek: “A következő”
Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések