Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
folytatott bibliográfia elemzéséről
Jelentés az OFI pályaorientáció témakörében folytatott bibliográfia elemzéséről Előadó: Németh Antal
2
Az elemzés célja: Egy olyan annotált bibliográfia elkészítése, amely tartalmazza az 1993 óta, pályaválasztás és pályaorientáció témakörében, megjelent műveket, ezzel segítve a szakemberek eligazodását a szakirodalomban. (Gillemotné Tóth Mária: Magyar nyelvű pályaválasztási irodalom: bibliográfia Budapest : Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsésztudományi Kar, 1995 (Kézirat)) A megjelent írások csoportosítása tananyag, oktatási segéganyag szempontok mentén, valamint korosztályok szerint (felsőoktatás, középfokú oktatás).
3
Előzmények: A munkát 2009 tavaszán kezdtük az OPKM, a ÁFSZ, a FPPTI és az OFI együttműködésével. A munka a TÁMOP keretén belül zajlik A kiindulást a 2008-ban lezárult pályaorientáció, pályaorientációs tanácsadás témakörben készített bibliográfia jelentette, melyet az OPKM készített.
4
A kutatás forrásai: OPKM adatbázisa Országos Széchenyi Könyvter adatbázisa Felsőoktatási intézmények könyvtárai Internetes források (non-profit szervezetek által megjelentetett írások, uniós programok során készült munkák)
5
Eddigi eredmények: Különválasztottuk a könyveket, cikkeket, felsőoktatási és a középiskolai tananyagokat. 175 könyv 204 cikk 29 felsőoktatási tananyag 15 középiskolai tananyag
6
Eddigi tapasztalatok:
felsőoktatásban megjelent kiadványok a megjelenés időpontját tekintve igen sokfélék, ezért feltehetően a témakörben időt álló műveket is el kell választani az aktuális kérdéseket feldolgozó kiadványoktól
7
Eddigi tapasztalatok:
a tanulók számára készített „tananyagok” az elemzés első tapasztalatai alapján igen heterogén tartalmakat hordoznak, valamint módszertani megközelítésük sem egységes
8
Eddigi tapasztalatok:
Eddigi tapasztalatok: a felsőoktatásban a pályaorientációs tevékenységre történő felkészítést segítő kiadványok tartalmi köreinek és módszertani megközelítésének összevetése szükséges lenne az általános képző iskolák számára készített tankönyvek tartalmi elemeivel és módszertani megközelítésével
9
Következő lépések: A tananyagok annotált bibliográfiájának elkészítése. A tankönyvek elemzésének elkészítése (milyen korosztálynak, milyen képzési formában ajánlott, illetve milyen módszereket támogat) A teljes munka tapasztalatainak összegző tanulmányának elkészítése
10
Köszönöm figyelmüket! Németh Antal: 06-20-230-27-03
Köszönöm figyelmüket! Németh Antal:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.