Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Beszerzések hatékonyság növelése
Az M-Logosz KFT Integrált beszállítói szolgáltatása Előadó: Magyar József
2
Alapok BESZERZÉS BEVÁSÁRLÁS LOGISZTIKA SZÁLLÍTÁS BESZERZÉS LOGISZTIKA KOMPLEX SZOLGÁLTATÁS
3
Megtakarítás Kérdések: Válaszok: Ki a beszerző
Mennyibe kerül ez a cégnek Válaszok: Közvetlen % megtakarítás Közvetett további 5-25 % megtakarítás
4
Beszerzések szegmentálása
2. Szűk keresztmetszet 1. Tömegáru 4. Stratégiai jelentőségű 3. Befolyásolható alacsony magas Termék, vagy szolgáltatás stratégiai fontossága a l c s o n y m g Beszállítói piac komplexitása Monopol szállítói pozíció Sokszereplős Nem kritikus, hangsúly a megbízhatóságon van pl.: utazási szolgáltatás (MÁV, Volán), közmű, kommunikációs szolgáltatás, stb Speciális, kritikus, hosszútávú szerződések pl.: föld bérleti szerződések, know-how eljárások, alapanyag beszerzése, stb Fontos termék és szolgáltatás, de könnyű beszerezni pl.: speciális gyártási kellékek, munkavédelem, alkatrészek, könyvelési szolgáltatások, stb Nem kritikus, könnyű beszerezni pl.: papír, írószer, tisztító tisztálkodó szerek, általáson alkatrészek, stb
5
Az optimalizálás lehetőségei
1. Tömegáru (nem kritikus) szegmens szigorú árverseny, legalacsonyabb ár minimálisra csökkentett értékelési-döntési folyamat termékek és szállítók racionalizálása hasonló cikkek kiszűrése, termékek standardizálása szállítók számának csökkentése elektronikus beszerzés előnyben részesítése rövid távú beszerzési szerződések
6
Az optimalizálás lehetőségei
2. Szűk keresztmetszetű szegmens termékkör felülvizsgálta, termék standardizálás helyettesítő termékek kialakítása jó piacismeret igények közép-hosszú távú ismeretének kihasználása erősebb szerződéses kondíciók rövidebb szállítási határidők hosszabb fizetési határidők komolyabb szankciók
7
Az optimalizálás lehetőségei
3. Befolyásolható szegmens nagy mennyiségű igény, több szállító: nagyobb beszerzői alkupozíció értékelemzés mennyiségi összevonások - kedvezmények érvényesítése átlagosnál jobb piaci ismeretek, naprakészség megbízható, rendszeres előrejelzés egy szállítóhoz tartozó különböző beszerzések átfogó ismerete, szállító értékelés
8
Az optimalizálás lehetőségei
4. Stratégiai szegmens hosszú távú ellátási biztonság - hosszú távú szerződések, verseny fenntartása 2-3 stratégiai beszállító között a felső vezetés figyelmének központjában - magas szintű központi döntéshozatal kockázatcsökkentő lehetőségek maximális bevonása összességében legkedvezőbb megoldás biztosítása szállítói teljesítmény kiemelt követése kiemelt teljesítés visszacsatolások a beszállítók felé
9
Befolyásolható szegmens
Beszerzések szelektálása Éves mennyiségek, vagy Termékcsoportok pályáztatása Beszállítói kör meghatározása Kevesebb beszállító, hatékonyabb beszerzés Beszerzési feladat delegálása
10
Integrált beszállító kiválasztása
Előnyök Kevesebb beszállító, több feladattal Egyszerűbb számlázási, számviteli és szerződés teljesítési ellenőrzés Gyorsabb teljesítés Egyedi speciális igények kezelése
11
Integrált beszállító kiválasztása
Előnyök Közvetlen rendelés lehetősége Termék csoportok összevonása Katalógus használata Nem megfelelő ár, vagy termék esetén beszállító váltás
12
Integrált beszállító kiválasztása
Hátrányok Néhány esetben drágább, de NEM akciós: TESCO METRO PRAKTIKER Helyettesítő termék elfogadása Alsó limit megrendelésnél szállítási költség
13
Megrendelő oldal feladata
Cikktörzs karbantartás Integrált termékcsoportok meghatározása Pályázat kiíráshoz belső elemzés készítése Kiírásra kerülő termékek kiválasztása DÖNTÉS
14
KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET
Elérhetőségünk M-LOGOSZ KFT Telephelyünk: Pécs, Diósi u. 51. Telefon: 72/ , 30/ FAX: 72/ Honlapunk: KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.