Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Társadalmi marketing 1. ELŐADÁS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Társadalmi marketing 1. ELŐADÁS"— Előadás másolata:

1 Társadalmi marketing 1. ELŐADÁS
MARKETING MESTERSZAK Társadalmi marketing 1. ELŐADÁS Magyar Mária

2 Mit érdemes tudni a tárgyról?
6 előadás Vizsga (80 pont) Beadandó dolgozat (20 pont) + prezentációs lehetőség (+10 pont) Minitesztek órán (1-1 pont) Fontos dátumok a beadandóhoz: dolgozat leadása: dec. 19. (utolsó óra) prezentációra jelentkezés: november 28. (5. óra) prezentációk: dec.19. (ill. dec. 11. opcionális) Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

3 Mit érdemes tudni a beadandóról?
A beadandóval kapcsolatos minden hasznos tudnivaló külön feltöltésre kerül (üti) Beadandó dolgozat témái Ügymarketing tevékenység Társadalmi érzékenység egy (pl. kozmetikai, IT stb. )vállalat esetében Magyarországon Vállalati társadalmi felelősségvállalás Magyarországon A kritikus szemével Társadalmi marketing kampányok Magyarországon Baleset megelőzési kampány Környezetvédelem Adj vért! kampány A kultúra jegyében Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

4 A mai órán erről lesz szó
Bevezetés a társadalmi marketing világába Nem tévesztendő össze a következőkkel: Ügymarketing Vállalati társadalmi felelősségvállalás Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

5 Bevezetés a társadalmi marketing rejtelmeibe 

6 Hondurasban szájon át történő folyadékpótlási terápiával jelentősen sikerült csökkenteni a hasmenés miatt elhunyt, öt évnél fiatalabb gyermekek számát. Társadalmi marketinggel foglalkozó szakértők piactereken bódékat állítottak fel, amelyekben ugandai szülésznők megfizethető árú fogamzásgátlókat árultak. A Population Communication Services megrendelésére született két dal, a „Stop” és a „When We Are Together”, amelyek idővel rendkívül népszerűek lettek Latin-Amerikában, és segítettek abban, hogy a fiatal nők „nemet” tudjanak mondani. Az amerikai Nemzeti Kardiológiai, Pulmonológiai és Hematológiai Kutatóintézet koleszterinnel és magas vérnyomással kapcsolatos figyelemfelhívó kampánya jelentősen csökkentette az elhalálozások számát. Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

7 TÁRSADALMI MARKETING? „Minden olyan marketingirányultság társadalmi marketingnek tekinthető, amelynek célja a társadalmi jóléthez való hozzájárulás.” (Hetesi – Veres, 2013) Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

8 Miben különbözik a hagyományos marketingtől?
Ugyanolyan stratégiák: termékek, ötletek, gyakorlati alkalmazások eladása Eltérő célok: profit vs. egészség/egészség- megőrzés Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

9 Ez nem SOCIAL MEDIA MARKETING!
+ a társadalmi marketing kritikusan szemléli a forprofit marketinget, hogyan lehet tanulni sikereiből, és visszaszorítani túlzásait Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

10 Egy példa a kritikus szemléletre
Kampány célja? Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

11 Jelentős magatartás változás miatt…
… a kommunikációs kampány célja: VÉDELEM FIGYELMEZTETÉS PROTECT YOURSELF IN 5 WAYS FROM SKIN CANCER SLIP SLOP SLAP SLEEK SLIDE Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

12 VÉDELEM FIGYELMEZTETÉS Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

13 Védelmen és figyelmeztetésen túl …
Figyelmeztetés, védelem + csere”üzlet” Milyen hatás aktivizálódik itt? Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

14 … a „közönség” érdeklődésének és egyben támogatásának felkeltése …
Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

15

16 Maradjunk ennél a példánál! (eset: dohányzásról való leszokás)
Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

17 Miért nehezebb a társadalmi marketing mint a forprofit?
Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

18 Mert meg akarod győzni az embereket olyan dolgokról, …
amelyek számukra kényelmetlenek, amelyeket nem akarnak követni, csinálni, amelyeket nem tudnak/nem képesek véghez vinni.

19 Ássunk egy kicsit a mélyére!
(3) Nonbusiness tevékenységek fejlődése KÜLÖNBSÉG A FOGALMAK KÖZÖTT!! (2) (1) Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

20 (1) Ügymarketing

21 (1) Ügymarketing „jó tett helyébe jót ajánl”
Szoros kapcsolatot teremt a nonprofit szervezet és a cég között, amely azzal, hogy jó ügyet szolgál, termékeit hatékonyabban értékesíti. Az eladáshoz köti a támogatás mértékét, így mérhetővé válik a jó ügy közvetlen eladásösztönző hatása + biztosítja, hogy nem költekezik túl. Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

22 British Airways és a „Change for Good” kampány
Nézzünk egy példát! British Airways és a „Change for Good” kampány Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

23 Célcsoport: utasok közvetlenül
Eszközök: videó, beszállókártya, repülési közlemények + tv reklám Eredmény: 1994 – 2009 között 45 millió dollárt osztottak szét

24 (1) Miért az ügymarketing?
KÖZÖSSÉGI CÉLOK ÁLTALÁNOS ÜZLETI CÉLOK HR CÉLOK MARKETINGCÉLOK Márkaérték erősítése, vásárlás mennyiség növelése Vásárlói lojalitás kialakítása Negatív publicitás ellensúlyozása Vevőkapcsolatok erősítése Partneri kapcsolatok erősítése Társadalmi felelősség-vállalás üzenete Imázsépítés Közösségi szerepvállalás A vállalat elismertetése a környezetével, kapcsolatok kialakítása (kormányzat, véleményvezérek) Jó viszony kialakítása a helyi közösségekkel Munkavállalók elégedettségének növelése Munkavállalói lojalitás kialakítása, erősítése Motiváció, munkamorál Csapatszellem fejlesztése Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

25 Egy sikeres magyar program!
Unilever és a „Főzzön játszóteret!” kampány A tényleges sikert az mutatja, hogy a szervező Unilever Magyarország Kft. olyan társadalmi ügyet karolt fel, amelyre valóban szükség van. Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

26 (1) Ügymarketing PRO és KONTRA
- Növeli a márka ismertségét - Javítja a márka imázsát - Hitelességet kölcsönöz a márkának - Márkaérzéseket kelt - Márkaközösség érzését kelti - Növeli a márkához való kötődést - A termék és az ügy kapcsolata megkérdőjeleződhet - A fogyasztók haszonlesést, sőt, kihasználást éreznek - A fogyasztók azt érzik, a vállalat nem következetes, magatartása nem felelősségteljes Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

27 (2) CSR

28 Dove: „Kampány a valódi szépségért”
A szépség nem életkor kérdése – mondja a Dove. Az üzenetnek egyrészt társadalmi célja van, másrészt kibővíti a márkát vásárlók körét. Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

29 Dove: „Kampány a valódi szépségért” – Dove Evolution, avagy a Dove lerántja a leplet
Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

30 (2) A vállalat magatartása legyen…
Nem becsmérelhetik a versenytársakat! Nincs: megvesztegetés, üzleti titok eltulajdonítása, hamis/megtévesztő reklám, hamis garancia, rabló verseny CSR magatartás felelős társadal-mi törvényes etikus Tilos pl. a fogyasztóknak hazudni! Legyen etikai kódex! Nincs kenőpénz! Dolgozók teljes körű felelősséget viseljenek! Társadalmi felelősség tudatában eljárni vevőkkel és minden további érintettel szemben! + FENNTARTHATÓSÁG? Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

31 (2) Fenntarthatóság? Az a képesség, mely szerint az emberiség szükségleteit anélkül elégítsük ki, hogy ezzel ártanánk a jövő nemzedékének. „Emberek, bolygó és a nyereség - és az egyenletben az emberek elemének kell az első helyen állnia.” A fogyasztói érdeklődés – fenntarthatóság tekintetében – pedig piaci lehetőségeket teremt ! Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

32 (2) A „BIO” népszerűvé válása
A márkák pozicionálásának eleme (is)! Sok, nem az élelmiszeriparban tevékenykedő vállalat is kezd biotermékeket kínálni, melyekben mellőzik a vegyszerek és növényvédőszerek használatát, ezzel is hangsúlyozva a környezetvédelmet. Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

33 (2) Fenntarthatóság GREENWASHING
A„zöld” címkék fele csak a környezetbarát előnyökre összpontosít – közben elhallgatja a környezeti hátrányokra vonatkozó információkat    Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

34 (2) Milyen a magyar CSR valóság?
A CSR követendő magatartás a vállalatok számára, a válság azonban kissé átrajzolta a koncepciókat… „nagyon fontos lenne a társadalmi felelősség vállalása, mert a gyerekeinknek a jövőjét játsszuk el ezzel a mostani hozzáállással. De ugye az ember annyira önző, hogy most akarja magát jól érezni és most kell, hogy tudjon enni meg létezni, és ezek a kvázi életösztönök, ezek felülírják azt, hogy környezettudatosan hogyan és miként kellene létezni.” „bár fontos a környezettudatosság, a társadalmi elismertség, de ezek háttérbe szorulnak” Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

35 Könyvajánló Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

36 Köszönöm a figyelmet! BME MVT, QB307., magyar@mvt.bme.hu
Telefon:


Letölteni ppt "Társadalmi marketing 1. ELŐADÁS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések