Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOszkár Fülöp Megváltozta több, mint 7 éve
1
© DKMT Tájékoztató a DKMT Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégiós Fejlesztési Ügynökség – Nonprofit Közhasznú Kft. munkájáról Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés Kunszentmiklós, november 25.
2
Hungary-Serbia IPA Cross-border Co-operation Programme
© DKMT Vlada Autonomne Pokrajine Vojvodine - Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova DKMT Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégiós Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Közhasznú Kft. „HUSRB Railway” HUSRB/1203/111/038 Elaboration of design for approval of Szeged-Röszke-Horgos-Subotica railway line and further documentation concerning Subotica-Csikéria-Bácsalmás-Baja railway line Hungary-Serbia IPA Cross-border Co-operation Programme
3
© DKMT
4
© DKMT
5
© DKMT
6
© DKMT
7
© DKMT
8
Számos előremutató tevékenység zajlott az ügyben:
A partnerség célja, hogy a Szeged-Röszke-Horgos-Szabadka-Csikéria-Bácsalmás-Baja vasútvonal szerves része legyen a Konstanca-Fiume transzverzális korridornak és a as programozási időszakban a vasútvonal fizikai kiépítése is megvalósulhasson. Ennek érdekében a partnerség és a DKMT Eurorégió politikusai komoly lobbi tevékenységet folytattak a projekt kapcsán. Számos előremutató tevékenység zajlott az ügyben: 2013. novemberében Orbán Viktor és Ivica Dačić miniszterelnökök megbeszélést folytattak a Magyarországot és Szerbiát érintő vasútfejlesztésekről A magyar Nemzeti Közlekedési Stratégiában a as uniós ciklus vasúti projekt igényei között szerepel a vonal fejlesztése A Magyar Közlönyben megjelent „Magyarország Kormánya és a Szerb Köztársaság Kormánya között a Szeged–Szabadka–Bácsalmás vasútvonal felújításáról szóló megállapodás létrehozására adott felhatalmazásról” szóló 23/2014. (II. 18.) ME határozat
9
2014. március 26-án a DG REGIO magyarországi látogatása során elfogadta a DKMT Eurorégió meghívását és személyes tapasztalatokat gyűjtött a vasútvonal jelenlegi állapotáról. Jack Engwegen úr a DG REGIO képviseletében Bányai Gábor úrral, a DKMT Eurorégió akkori soros elnökével, Pásztor István úrral, Vajdaság Autonóm Tartomány Képviselőházának elnökével, több mint 2 óra alatt leutazta a Szeged-Szabadka 40 km-es távolságot vonattal. Az utazás alatt rendkívül konstruktív beszélgetés keretében került bemutatásra az, hogy a DKMT Eurorégió egésze milyen közlekedési nehézségekkel küzd. Magyar-Szerb Gazdasági Együttműködési Kormányközi Vegyes Bizottság többször tárgyalta a projekt folytatásának lehetőségeit és hozott határozatot a vasútvonal fejlesztéséről A július 1-jén tartott magyar-szerb kormányülésen Orbán Viktor miniszterelnök és Aleksandar Vučić, Szerbia miniszterelnöke közös szándéknyilatkozatot írt alá, melyben támogatták a vasútvonalon a munkálatok továbbvitelét, különös tekintettel a Szabadka-Baja szakaszon a tervek kidolgozására, figyelembe véve, hogy a Szabadka-Csikéria-Bácsalmás-Baja vasútvonal jelenleg nem része a TEN-T/SEETO hálózatnak, de a felek törekednek arra, hogy a fent említett szakasz a TEN-T/SEETO hálózat részévé váljon.
10
A magyar-szerb gazdasági vegyes bizottság társelnöki találkozójának keretében Belgrádban, november 17-én Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, sikernek nevezte, hogy benyújtották a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal felújítására vonatkozó uniós pályázatot.
11
2016. november 21. A magyar és a szerb kormány harmadik együttes ülésén Aleksandar Vučić , Szerbia miniszterelnöke, az infrastrukturális kapcsolatok erősítése között a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal felújítását is említette.
12
Hungary-Serbia IPA Cross-border Co-operation Programme
© DKMT ”Across the Tisa” HUSRB/1203/111/026 Establishment of Hungarian-Serbian fluvial border crossing stations at the river Tisa – Hungary-Serbia IPA Cross-border Co-operation Programme
13
© DKMT
14
© DKMT Kalocsa Baja
15
© DKMT TANULMÁNYÚT a Dunán és a Tiszán magyar és szerb turisztikai szakértők részére május
16
© DKMT
17
© DKMT
18
© DKMT
19
© DKMT 2016. november 21. A magyar és a szerb kormány harmadik együttes ülésén megállapodás aláírása Tisza nemzetközi hajózásra alkalmassá válik Az egyeztetés a partnerség kezdeményezésére jött létre.
20
© DKMT A megállapodással a Tisza a Rajna-Duna európai hajózási útvonal részévé válik, a jövőben nemcsak magyar és szerb, hanem más felségjelzésű hajók is használhatják. A tiszai hajózásról szóló korábbi megállapodást 1955-ben írták alá, az új dokumentum a korszerű igényeknek is megfelelő feltételeket tartalmazza.
21
KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!
© DKMT KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Csókási Eszter Anna ügyvezető DKMT Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégiós Fejlesztési Ügynökség – Nonprofit Közhasznú Kft. 6722 Szeged, Tábor u. 7/B. Tel.: Fax:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.