Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PORTFÓLIÓKÉSZÍTÉS MINŐSÍTÉS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PORTFÓLIÓKÉSZÍTÉS MINŐSÍTÉS"— Előadás másolata:

1 PORTFÓLIÓKÉSZÍTÉS MINŐSÍTÉS

2 Portfólió készítés gyakorlati lépéseiről (6 lépés)
Amiről szó lesz… Portfólió készítés gyakorlati lépéseiről (6 lépés) Minősítésről

3 PORTFÓLIÓ LÉPÉSRŐL- LÉPÉSRE
1. Tájékozódás 2. Anyaggyűjtés 3. Fogalomértelmezés 4. Válogatás 5. Formázás, mentés 6. Feltöltés

4 1. Tájékozódás A segítség kérésének lehetőségei: Szaktanácsadó Intézményvezető Mentor Munkaközösség-vezető Munkatárs

5 Milyen anyagokat rendezzünk magunk köré?
2. Anyaggyűjtés Milyen anyagokat rendezzünk magunk köré? 1. Szakmai életpálya dokumentumai (tanulmányok, végzettségek, tanúsítványok) 2. Szakmai munka dokumentumai 3. Reflexiók, önértékelések 4. Szakmai távlatok 5. Egyéb dokumentumok

6 Alapadatok- az intézményvezető tölti ki
2. Anyaggyűjtés SZAKMAI ÉLETPÁLYA DOKUMENTUMAI (tanulmányok, végzettségek, tanúsítványok) Alapadatok- az intézményvezető tölti ki További dokumentumok- mi töltjük fel A pedagógiához kapcsolódó Diplomák Végzettségek, képzések Tanfolyamok, tanúsítványok Egyéb, nem pedagógus

7 2. Anyaggyűjtés 1. SZAKMAI ÉLETPÁLYA DOKUMENTUMAI (tanulmányok, végzettségek, tanúsítványok) Mi tartozik még ide? Oklevelek Kitüntetések Vélemények, méltatások Rövid esszé: magunkról, munkánkról ÖNDICSÉRET

8 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI
2. Anyaggyűjtés 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI Tanítási/tanulási dokumentumok A nevelő munka dokumentumai Szakmai fejlődést alátámasztó dokumentumok Egyéb szakmai dokumentumok

9 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI
2. Anyaggyűjtés 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI Tanítási/tanulási dokumentumok Tematikus tervek Óra/ foglalkozástervek Egyéni fejlesztési tervek

10 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI
2. Anyaggyűjtés 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI A nevelő munka dokumentumai Nevelési/ osztályfőnöki tervek Kirándulás tervek, beszámolók Közösségi programok tervei, beszámolói Osztályszabályzat

11 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI
2. Anyaggyűjtés 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI Szakmai fejlődést alátámasztó dokumentumok Szakirodalom elemzése Továbbképzési jegyzetek, beszámolók Tanulmányi idő alatt készített beadandók Záró dolgozatok Hospitálási naplók

12 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI
2. Anyaggyűjtés 2. SZAKMAI MUNKA DOKUMENTUMAI Egyéb szakmai dokumentumok Projekt tervek Fejlesztési tervek Versenyek (általunk összeállítottak) Versenyeredmények Szakmai munkacsoportban való részvétel dokumentációi Pályázatokban való közreműködés Általunk adaptált módszertan, feladat, tudományos publikáció, stb.

13 Miért van szükség a reflexióra?
2. Anyaggyűjtés 3. REFLEXIÓ A reflexió fogalma: A bemutatott óra/foglalkozás tudatos végiggondolása, elemzése. Miért van szükség a reflexióra? A pedagógus tudatosságát, szakmai fejlődését szolgálja.

14 Mit tükrözzön a reflexió?
2. Anyaggyűjtés 3. REFLEXIÓ Mit tükrözzön a reflexió? Tükrözze a portfóliót készítő pedagógus: szakmai felkészültségét szakmai tudatosságát gondolkodásmódját együttműködését

15 Mit tükrözzön a reflexió?
2. Anyaggyűjtés 3. REFLEXIÓ Mit tükrözzön a reflexió? Tükrözze az óra/foglalkozás hatékonyságát a gyermek/tanuló és a pedagógus szemszögéből az alábbi területeken: a célok és feladatok megvalósulási szintje az elért eredmények az egyéni fejlesztés az alkalmazott módszerek adekvátsága az ellenőrzés, értékelés az IKT használat

16 A tagolása: 2. Anyaggyűjtés 3. REFLEXIÓ Milyen legyen? A stílusa:
A pedagógiai tevékenység leírása Elemzés/érvelés Önértékelés A stílusa: Pozitív kicsengésű. A terjedelme: Átlagosan: 1 oldal.

17 A tartalom a fontos, nem a mennyiség!
2. Anyaggyűjtés 3. REFLEXIÓ A tartalom a fontos, nem a mennyiség! Milyen területekhez kell reflexió? Javasolt minden területhez.

18 2. Anyaggyűjtés 4. SZAKMAI TÁVLATOK Összefoglaló - indoklással a kitűzött céljainkról Szempontok: Intézményi: az oktatásban, nevelésben hasznosítható legyen Egyéni: mentális- és pszichés egészségünk támogatása, széles látókör kialakítása

19 2. Anyaggyűjtés 5. EGYÉB DOKUMENTUMOK Feladatok, gyakorlatok, játékok gyűjteménye Előadások, szerkesztett műsorok Cikkek (pl. iskolaújságban, helyi lapokban, egyházközségi lapokban) Dekorációk, rendezések, szervezések dokumentálása

20 Nevelési- oktatási- fejlesztési célok, feladatok,
3. Fogalomértelmezés Nevelési- oktatási- fejlesztési célok, feladatok, pedagógiai célok, feladatok Országos iránymutató(NAT, ONAP) KPSZTI javaslatai Fenntartói iránymutatás Helyi pedagógiai program Útmutató XV. Terület- és szakspecifikus kiegészítő anyagok

21 A cél határozza meg a stratégiát!
3. Fogalomértelmezés A cél határozza meg a stratégiát! Felfedező stratégiák: aktivizál, önállóságra nevel, személyre szabott, motivál Irányított tanulás: a pedagógus szervez, utasít, tervez

22 Felfedező stratégiák:
3. Fogalomértelmezés Felfedező stratégiák: Irányított tanulás: Szimuláció Szerepjáték Játék Kísérletek Oktatócsomagok Projekt módszer Kooperatív tanulás Kutató munka Otthoni munka Megfigyelés Kiselőadás Csoportmunka Programozott oktatás Vita Megbeszélés Frontális munka Magyarázat Előadás Szemléltetés Elbeszélés Bemutatás Ellenőrzés, értékelés

23 3. Fogalomértelmezés Munkaformák, szervezési módok, módszerek
Frontális munka Differenciált munkaforma: Csoportmunka/ kiscsoportos, mikrocsoportos munka Páros Egyéni Projekt Kooperatív Módszerek Magyarázat Előadás Bemutatás Elbeszélés Vita Szimuláció, szerepjáték Megfigyelés Kiselőadás Projekt Kooperatív tanulás Megbeszélés

24 4. Válogatás Dokumentumok:
A pedagógus dokumentumokkal támasztja alá, hogy elérte az egyes kompetenciaterületeken a megfelelő szintet. Dokumentumok: Nem kerülnek értékelésre (szakmai önéletrajz, munkahely bemutatása) Az értékelés alapját képezik: a nevelő-oktató munka alap- és szabadon választható dokumentumai

25 Alapdokumentumok: megalapozzák a pedagógus értékelését.
4. Válogatás Alapdokumentumok: megalapozzák a pedagógus értékelését. Szabadon választott dokumentumok: a pedagógus egyedi arcát, portréját tükrözik.

26 4. Válogatás Mind a 8 kompetencia alátámasztására fel kell tölteni anyagot! A kompetenciákhoz kapcsolódó tevékenységeket átlagosan 10 indikátor írja le. Az indikátorok a kompetenciákban megfogalmazott tudás, képességek és attitűdök tevékenységekben megnyilvánuló jelei.

27 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás 1. Kompetencia: Szakmai feladatok, szaktudományos, tantervi tudás Alapdokumentumok: Tematikus terv Óratervek/foglalkozástervek (6 db) a felhasznált anyagokkal Szabadon választott dokumentumok: Saját fejlesztésű tananyag, IKT tananyag, feladatlap Szaktárgy tanításához kapcsolódó nyomtatott források, linkgyűjtemények értékeléssel, ajánlással Szakcikk, könyv ismertetése reflexióval Saját jó gyakorlatok, innovációk bemutatása

28 http://www.oktatas.hu/kiadvanyok videa.hu
XV. Terület-és szakspecifikus kiegészítő anyagok Útmutató 156.oldalától videa.hu keresés:innovációs tevékenységek (Jó gyakorlat)

29 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás 2. Kompetencia: Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése Alapdokumentumok: Gyermekcsoport profilja + az 1. kompetencia alapdokumentumai Szabadon választott dokumentumok: Projektterv

30 http://www.oktatas.hu/kiadvanyok iskola.martely.hu
XV. Terület-és szakspecifikus kiegészítő anyagok Útmutató 156.oldalától iskola.martely.hu TÁMOP-3.1.4/Tevékenységek/gyermekvilág örömei projekt TÁMOP-3.1.4/Tevékenységek/farsangi projekt

31 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás 3. Kompetencia: A tanulás támogatása Szabadon választott dokumentumok: Tanulói e-portfólió (tanulói munkák gyűjteménye) A tanulói önállóság fejlesztéséhez kapcsolódó dokumentumok (házi dolgozat, kutatómunka, stb.) Tanulási tréning (a tanulás tanítása) Webes felület működtetése Alapdokumentumok: Tematikus terv(ek) Óratervek/foglalkozás-tervek Alkalmazott tanulási - tanítási stratégiához, differenciáláshoz kapcsolódó dokumentumok(tematikus/foglal-kozástervek) IKT alkalmazása (tanulói prezentáció, foglalkozástervek, oktatócsomagok, reflexió, stb.)

32

33 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás 4. Kompetencia: A tanuló személyiségének fejlesztése Szabadon választott dokumentumok: Egyéni fejlesztési terv + tanuló/gyermek profilja Levelek, ek, meghívók: tanulóktól vagy szüleiktől (pl.: volt tanítványok doktori védése) Féléves ütemterv+ min. 2 foglalkozásterv+ csoport-profil különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel való foglalkozás (szakkör, fakultáció, verseny- előkészítés, korrepetálás, felzárkóztatás, stb.) Alapdokumentumok: Meglevő alapdokumentumok

34 http://www.oktatas.hu/kiadvanyok http://www.petroczigabor.hu
XV. Terület-és szakspecifikus kiegészítő anyagok Útmutató 156.oldalától

35 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás 5. kompetencia: A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése …….. Szabadon választott dokumentumok: Szociometria Osztály/csoportprofil; osztályfőnöki munkaterv/nevelési terv; munkaterv Szabályrendszer: tanulócsoporttal közösen alkotott Közösségi program: tanórán/óvodai foglalkozáson kívüli (gyermekrendezvény, családi rendezvények) Alapdokumentumok: A meglevő alapdokumentumok

36 XV. Terület-és szakspecifikus kiegészítő anyagok Útmutató 156.oldalától

37 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás 6. Kompetencia: Pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése Szabadon választott dokumentumok: Difer mérés Egyéni fejlődési napló Kompetenciamérések eredményei A gyermekek munkájának személyre szabott értékelése Az ön-és társértékelés alkalmazása Érettségi eredmények értékelése Nyelvvizsga-és OKTV-eredmények értékelése Alapdokumentumok: Értékelési rendszer bemutatása (2. és 3. kompetencia dokumentumaihoz kapcsolva, felmérések, dolgozatok, gyermekmunkák)

38 http://www.oktatas.hu/kiadvanyok http://pszcs.benedekelek.hu
XV. Terület-és szakspecifikus kiegészítő anyagok Útmutató 156.oldalától Letölthető dokumentumok/dr. Hunya Márta

39 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás 7. Kompetencia: Kommunikáció és szakmai együttműködés ….. Szabadon választott dokumentumok: Intézményi szintű szakmai rendezvény (pl. háziverseny, témanap) leírása és a hozzá kapcsolódó saját szerep Segítségre, támogatásra szoruló tanítványok, családok érdekében tett lépések (kapcsolattartás a szakszolgálatokkal, közigazgatási szervekkel, családsegítő, gyermekjóléti szolgálat, orvosi szolgálat) Alapdokumentumok: Hospitálás naplók Esetleírás: pedagógia problémák megoldásának leírása, dokumentálása (beilleszkedési zavar, szorongás, agresszió, betegség…)

40 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás Szabadon választott dokumentumok: Szülői értekezletek vázlata, könyvtári-, múzeumpedagógiai foglalkozások Munkaközösségi tervezet Intézményen kívüli együttműködés, tevékenység (zsűrizés, kórus, egyesületek, civil szervezetek, cserkészkedés, stb…) Innovációk, pályázatok dokumentálása

41 http://www.oktatas.hu/kiadvanyok magocsi.gyulaovoda9.eu
XV. Terület-és szakspecifikus kiegészítő anyagok Útmutató 156.oldalától magocsi.gyulaovoda9.eu dokumentumok/szabályzat/Innováció/Együtt mozogni jó! pályázatok/TÁMOP3.2.11/projektesemények/témanapok/Farsangoljunk, húsvétoljunk, pünkösdöljünk együtt (Biri)

42 Szabadon választott dokumentumok:
4. Válogatás 8. Kompetencia: Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás Alapdokumentumok: Szakmai önértékelés, tanúsítványok A meglévő alapdokumentumok Szabadon választott dokumentumok: Szakmai publikációk, írások, kutatásban való részvétel, tankönyvírás stb. + a tevékenység bemutatása. Kitüntetések, elismerések

43 XV. Terület-és szakspecifikus kiegészítő anyagok Útmutató 156.oldalától

44 De word-ben is mentsünk!
5. Formázás, mentés Dokumentumformátum A portfólió felületre PDF (Portable Document Format) formátumban lehet feltölteni dokumentumokat! De word-ben is mentsünk!

45 5. Formázás, mentés Hogyan készítünk PDF dokumentumokat? Word 2010 és Word 2013 verzióban elmenthetjük a dokumentumunkat PDF formátumban! (File/Mentés Másként)

46 Nyomtassunk PDF fájlba
5. Formázás, mentés Nyomtassunk PDF fájlba az ingyenesen beszerezhető PDFCreator program segítségével A számítógépre telepítve egy új nyomtató jelenik meg az „Eszközök és nyomtatók” mappában!

47 Nyomtassunk PDF fájlba! 
5. Formázás, mentés Nyomtassunk PDF fájlba!  Nyomtatás PDF Creator nyomtató

48 Nyomtassunk PDF fájlba! 
5. Formázás, mentés Nyomtassunk PDF fájlba!  PDF Creator program: mentés ablak Mentés (ahol kiválaszthatjuk, hogy melyik mappába, milyen névvel hozzuk létre a PDF formátumú dokumentumunkat!)

49 Prezentáció feltöltése PDF formátumban
5. Formázás, mentés Prezentáció feltöltése PDF formátumban A dokumentumot a PDF Creator nyomtató meghajtó program segítségével tudjuk feltölteni! Hány dia kerüljön egy oldalra!? Dia nyomtatás 1 dia/oldal Emlékeztetők nyomtatás: több dia egy oldalra (1; 2; 3, 4; 6; 9)

50 5. Formázás, mentés Képernyő egy részének kivágása Digitális oktatási anyag feltöltése A „képmetsző” program „Új” gombra kattintva egérrel kijelölhetjük a beillesztendő területet „másolás” gombbal a vágólapra helyezzük szerkesztendő dokumentumba való beillesztés.

51 5. Formázás, mentés PDF dokumentumok oldalainak szétválasztása PDFCreator nyomtatás funkció oldalszámok megadása

52 PDF dokumentumok összefűzése
5. Formázás, mentés PDF dokumentumok összefűzése Ingyenesen letölthető és telepíthető program Pl.: PDF Split and Merge „Add” gomb fájl kijelölés (összefűzendő PDF fájlok) „Destination output file” szövegmező összefűzött PDF fájl nevének beírása „Browse” gombbal mentés mappa beállítása „Run” Elkészült az összefűzött PDF fájl.

53 5. Formázás, mentés

54 Diákok dolgozatainak digitalizálása
5. Formázás, mentés Diákok dolgozatainak digitalizálása Szkenner Az előzőekben említett módszerrel hozzáfűzhetjük a szövegszerkesztőben megírt reflexióhoz és egyetlen feltölthető PDF formátumú állományt hozunk létre!

55 7. Feltöltés Átolvastuk Értelmeztük Összegyűjtöttük a dokumentumokat. Válogattuk Szétválogattuk Digitalizáltuk Illesszük be a portfóliófelület megfelelő helyére.

56 (MINDEN DOKUMENTUMBAN!)
ETIKA Források folyamatos megjelölése (MINDEN DOKUMENTUMBAN!) Diákok, kollégák személyiségjogainak figyelembevétele Objektív nézőpont (szubjektivitás csak reflexiókban) Plágium

57 326/2013. (VIII. 30.) Korm. Rendelet 7.§
MINŐSÍTÉS A minősítés folyamata 2011. évi CXC tv. 64.§(6) (7) (8) (9) 326/2013. (VIII. 30.) Korm. Rendelet 7.§ A évi minősítővizsgára, illetve minősítési eljárásra készülő pedagógusok munkáját segítő Útmutató (2015. március 4-én jelent meg.)

58 MINŐSÍTÉS A minősítés folyamata Kötelező szintek Gyakornok – minősítő vizsga Pedagógus I. és pedagógus II. – minősítési eljárás

59 MINŐSÍTÉS A minősítés folyamata Ingyenes jogosultság Költségtérítés
A kötelező szintek 1. minősítési folyamata díjtalan. Költségtérítés A megismételt minősítő vizsga, a megismételt, továbbá a nem kötelező minősítési eljárás díja a kötelező legkisebb alapbér (minimálbér) hetven százaléka Jogosultság elvesztése esetén

60 A felkészülés folyamata
MINŐSÍTÉS A minősítés folyamata Szakasz Előkészítő szakasz A jelentkezés módja A felkészülés folyamata Intézményi dokumentumok ismerete Portfólió elkészítése Szaktanácsadói segítség igénybevételének lehetősége

61 Látogatás/tevékenység Tudatos pedagógiai munka bemutatása
MINŐSÍTÉS A minősítés folyamata 2. Szakasz Látogatás/tevékenység Tudatos pedagógiai munka bemutatása Terv / projektterv Módszerek, eszközök használata Személyes fejlesztés megvalósulása Ellenőrzés, értékelés megléte

62 Értékelés/védés szakasza
MINŐSÍTÉS A minősítés folyamata 3. Szakasz Értékelés/védés szakasza Kiemelkedő területek, értékek bemutatása A tudatos pedagógiai munka bizonyítása Tervek, elképzelések, célok megfogalmazása Minősítés 3 hét – 1 hónap A látogatott pedagógus jogai

63 Összeállították:. Csizovszki László Györgyné. Dr
Összeállították: Csizovszki László Györgyné Dr. Loboczkyné Hársasi Ibolya Dunai Zsolt Némethné Gálvölgyi Mária Szerepi Imréné Szepsi Rita KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "PORTFÓLIÓKÉSZÍTÉS MINŐSÍTÉS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések