Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Prof. Dr. Rosivall László
Tudomány és Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2016/2017. II. félév Hová ül a kutya!? Prof. Dr. Rosivall László Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem
2
A nagy kutya és a kis kutya is!? Minden kutya egyforma állat!?
Kérdések Hová ül a kutya!? Minden kutya oda ül!? A nagy kutya és a kis kutya is!? Minden kutya egyforma állat!? Miért oda ül a kutya, ahová ül!? Hová ül az orvostanhallgató!? Miért oda ül, ahová ül!? Minden orvostanhallgató egyforma!? Nagy Kérdés Lehet-e gyógyítani az épített környezettel? Lehet-e megbetegíteni az épített környezettel?
3
Az épített környezet legfőbb jellemzői
Térbeli elhelyezés Forma Első tér Arany Szin Fény/Árnyék Dekoráció
4
Van pszichológiája a házmesternek, fűnek, fának, de a háznak is?
A zenét már értjük, de mit kezdjünk a „megfagyott zenével”?
5
Épített környezet feladatai változnak a civilizáció fejlődésének megfelelően
élettér, védelem, kultikus helyek, vallási, uralkodási, temetkezési, szabad idő, szórakozás, stb.
6
Persopolis, Darius (i.e. VI-V. sz.) Stonehenge (i.e. 2000)
Akropolisz (i.e. IV-III. sz.) rekonstrukció , Leo von Klenze, 1846 Hagia Sophia,
7
Walt Disney Concert Hall
Iszfahán
8
Ludwig Mies van der Rohe
9
A volt Török Bankház homlokzati mozaikja, 1903.
Róth Miksa alkotása
10
Le Corbisuer Gaudi Hundertwasser Molnár Farkas
11
Mekkora siker volt vajon!?
12
Az épített környezet pszichológiája
A Tudomány és Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2016/2017. II. félév Az épített környezet pszichológiája Dr. Dúll Andrea, tanszékvezető Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem
13
Dr. Dúll Andrea (Debrecen)
- környezetpszichológus - habilitált egyetemi docens a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszékén tanszékvezető az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar Gazdaság- és Környezetpszichológia Tanszékén Kutatási területe: Környezetpszichológia kórélettana elsődleges, másodlagos territóriumok, személy-környezet tranzakciók, az épített és természeti környezet pszichológiai hatásának feltárása, környezeti egészségpszichológia
14
Kutatás, oktatás Interdiszciplináris , multidiszciplináris kutatás, Doktori iskolaoktató és témavezető (BME, PTE, ELTE), 1986 és 2013 közt szakmai publikációinak száma 232, Tizenöt doktorandusz hallgató témavezetője, Társasági tagság (válogatás) Magyar Pszichológiai Társaság tagja (1990-) IAPS tagja (1995-) Magyar Biológiai Társaság tagja (2004-) OTKA Bizottság, Pedagógia és Pszichológia Zsűri-tag ( ) További szakmai kapcsolatok UCI (University of California, Irvine) Graduate School of Claremont, California The University of Utah, Salt Lake City
15
2009-2012. MTA Bolyai János Kutatói Ösztöndíj;
Ösztöndíjak, szakmai elismerések (válogatás) MTA Bolyai János Kutatói Ösztöndíj; 2004. MTA Bolyai Plakett kiváló kutatómunkáért; 2000–2003. MTA Bolyai János Kutatói Ösztöndíj (kiemelkedő minősítés); 1990. MTA TMB tanulmánypályázat, III. díj; MTA TMB tudományos továbbképzési ösztöndíj (kutatóhely: ELTE Kísérleti Pszichológiai Tanszék); 1987 „Kiváló egyetemi munkáért”–plakett, KLTE, Debrecen; 1986 XVII. OTDK, általános pszichológiai szekció különdíja; tanszéki demonstrátor, KLTE, Pszichológia Tanszék, Debrecen
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.