Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaElvira Bodnár Megváltozta több, mint 8 éve
1
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV. fejezet: Az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés programozási, monitoring és értékelési, pénzügyi irányítási, tájékoztatási speciális előírásai 1304/2014 EU rendelet 16. cikke alapján az Ifjúsági Foglakoztatási Kezdeményezés azon NUTS II régiókban használható fel, amelyekben 2012-ben a15-24 év közötti fiatal munkanélküliek aránya meghaladta a 25%-ot 1304/2014 EU rendelet 19. cikk (1): „…a monitoring bizottság évente legalább egyszer megvizsgálja az ifjúsági foglalkoztatási kezdeményezések az operatív programmal összefüggésben történő megvalósítását és céljai előrehaladását”. - 19. cikk (3): 2015. áprilisától évente strukturált adatszolgáltatást kell biztosítani az ifjúsági foglalkoztatási kezdeményezés forrásainak felhasználására vonatkozóan, amelyek összegzését az Európai Parlament évente megvitatja. 2015. április 30-ával végrehajtási jelentés készült az Európai Bizottság részére, amely a jelentést jóváhagyta. - 19. cikk (4): „ az éves jelentések ismertetik a és értékelik az ifjúsági foglakoztatási kezdeményezés, ideértve a hátrányos helyzetű személyeket, marginalizálódott közösségek tagjait és az oktatási rendszerből végzettség nélkül kilépők számára felajánlott munkalehetőségek minőségét.” - 19. cikk (6) : két alkalommal külön értékelés keretében szükséges vizsgálni a támogatás eredményességét és hatékonyságát - 1304/2013 EU rendelet Annex II.: specifikus adatgyűjtési kötelezettségek, közös eredményindikátorok az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezésre Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative) kerete Magyarországon: 14, 7 Mrd, amelyet megegyező mértékű ESZA forrással szükséges kiegészíteni. Az Ifjúsági Foglakoztatási Kezdeményezés Felhasználása az Ifjúsági Garancia átfogó intézkedés, egyben kiemelt projekt (GINOP 5.2.1-14 Ifjúsági Garancia) keretében történik, a GINOP 5. prioritáson belül. Az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés teljes forrását a GINOP 5.2.1. kiemelt projekt keretén belül használja fel Magyarország a célcsoport közvetlen támogatására. Az Ifjúsági Garancia rendszerének teljes körű bevezetését 2017-re vállalta Magyarország. A GINOP-on belül összesen 200 Mrd Ft ál rendelkezésre több ifjúsági foglalkoztatást ösztönző konstrukción keresztül. Érintett régiók Magyarországon: Észak-magyarországi régi, Észak-alföldi régió, Dél-alföldi régió, Dél-dunántúli régió
2
Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés végrehajtása Meghirdetés: 2014. október 10-én 36 Mrd Ft keretösszeggel valamennyi kevésbé fejlett régióra kiterjedően történt. A projekten belüli forrásallokáció az ifjúsági munkanélküliségi adatok régiók közötti megoszlása szerint történt. Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés forrásokat csak az érintett 4 régió használhat fel. Kiemelt projekt benyújtása: 2015. február 27. Rendelkezésre álló keret: a 2014. évi meghirdetésekkel módosított 2015. évi Éves Fejlesztési Keretben: 40 Mrd Ft (4 Mrd Ft többletforrás a tervezési árfolyam korrekciója, a YEI források teljes körű felhasználása érdekében) Támogatási szerződés tervezett hatályba lépése: 2015. november Célcsoport: 15-24 év közötti, foglakoztatásban, oktatásban, képzésben nem álló, álláskereső vagy inaktív fiatal 2014. évi adatok alapján a korcsoport 13,6%-a, összesen mintegy 160 ezer fiatal érintett. Az Ifjúsági Garancia bevezetésének első szakaszában a GINOP 5.2.1-14 kiemelt projekt a leghátrányosabb helyzetű, tartós, több mint hat hónapja álláskeresőként regisztrált, alacsony iskolai végzettségű fiatalok bevonására összpontosít. Egyetlen programba lépési pont: Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálatnál történő regisztráció
3
Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés végrehajtása Végrehajtás: 2015. januárjában a Nemzeti Foglalkoztatási Alap előfinanszírozásával megyei decentralizált részprojektek keretében megkezdődött. A Nemzetgazdasági Minisztérium konzorciumvezetőként szakmai koordinátorként a decentralizált tervezési iránymutatása mellett a támogatások szakmai irányítását és a nemzeti előfinanszírozást biztosítja. A Kormányhivatalok által decentralizáltan végrehajtott munkaerő-piaci projektek finanszírozási rendszerében a célcsoportnak biztosított havi rendszerű kifizetések biztonságos likviditása érdekében a Nemzeti Foglakoztatási Alap előfinanszíroz, az uniós források felhasználása utólagos elszámolással történik. 2015. 04.01-től a Kormányhivatalok foglalkoztatási szervezeti egységeiként működnek tovább a megyei részprojekteket végrehajtó korábbi foglalkoztatási szakigazgatási szervek. Támogatások: Egyénre szabott fejlesztési terv alapján a Kormányhivatalok foglalkoztatási egységei támogatási ajánlatot tesznek a fiatalnak regisztrációt követő 6 hónapon belül: -Betölthető üres álláshely felkínálása, -Munkatapasztalat-szerzéshez nyújtott támogatás, -Támogatott foglalkoztatás, -Általános iskola befejezése, -Szakképzési lehetőség. 2015. szeptemberi adatok alapján jelenleg az Ifjúsági Foglakoztatási Kezdeményezés által érintett régiókban meghaladja a 20 ezer főt a programba vontak száma, közülük 13 ezer fő közülük konkrét képzési, foglalkozatási ajánlat alapján támogatásban részesül. A GINOP 5.2.1-14 projektbe bevonni tervezett 36 000 fő bevonása a jelenlegi adatok alapján várhatóan 2016 -ban megtörténik, keretemelést igényel a további bevonások finanszírozása.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.