Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBoglárka Tóth Megváltozta több, mint 8 éve
1
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem Tanszék Zamárdi 2012. május 24. VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia
2
A kutatások alapkoncepciója Egyre több kritika fogalmazódik meg a civil társadalom részéről a globalizáció és szabad kereskedelem káros gazdasági, szociális, környezeti és kulturális következményeivel szemben. Regionalizáció és lokalizáció, mint fogyasztói (ellen)trend megjelenése.
3
Felértékelődnek azok a termékek… Közösség- teremtés Környezetvédelem Frissesség, egészség Gazdaság- fejlesztés
4
Miként jelenik ez meg a vásárlási szokásokban? A kanadai fogyasztók 45%-a keresi a helyi élelmiszereket A kanadai fogyasztók 45%-a keresi a helyi élelmiszereket (Barbolet, 2008). Az amerikaiak többsége nem csak a „termékért” megy a piacra (Gruver és Orvig, 2008). A finnek szerint a helyi termékek ár/érték aránya jobb, mint a biotermékeké A finnek szerint a helyi termékek ár/érték aránya jobb, mint a biotermékeké (Hingley et al., 2011). Minden második fogyasztó számára gondot okoz, hogy megtalálja a helyi termékeket (APA, 2012).
5
helyi termékek elhízás …, de kutatások igazolták, hogy szoros összefüggés van a helyi termékek fogyasztása és az elhízás között (Lee, 2009; Babey et al., 2008; Guthman, 2009, stb.)
6
Kutatás módszerei
7
Mit mutatnak az eredmények?
8
Az első kihívás… Regionális? Helyi?
9
Egyértelműen bizonyítást nyert … fontos, lakóhelyéhez közel... fontos, hogy a vásárolt élelmiszer a fogyasztók (72,8%) lakóhelyéhez közel kerüljön előállításra. Erős a bizalom!
10
Hol juthat a fogyasztó a helyi termékhez? Akiknek fontos a helyi előállítás azok 94,4%-ban a lakóhelyük közelében lévő, helyi élelmiszereket árusító üzletben vásárolnának. Fontos a könnyű elérhetőség!
11
A helyi termékeket választanák…... más eredetű termékekkel azonos fogyasztói ár esetén 64,4%64,4% 28,1%28,1%... más eredetű termékeknél magasabb áron 15,0%15,0% 55,4%55,4%... más eredetű termékeknél magasabb áron, hiteles jelölés mellett 15,5%15,5% 51,7%51,7% A választék megfelelő kialakítása és a jelölés rendkívül fontos!
12
Hogyan használhatók ki ezek az eredmények az általános élelmiszer-kiskereskedelemben?
13
??? Hazai példák: ???
14
Helyi termék stratégiai piramis Védjegy Értékesítés helye Helyi termékválaszték kialakítás Bizalom Versenytársak
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.