Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaImre Bogdán Megváltozta több, mint 8 éve
2
A digitális televíziózás és az innováció
3
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása „From idiot box to information appliance” The Economist, 1994. február 12. „The End of TV As We Know It” Fortune, 1996. december 23.
4
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 4 A televíziós piac kétarcúsága Új technológiák, új fogyasztói élmény, minden korábbinál több technológiai lehetőség A hagyományos broadcasting szektor meglepően jól „tartja magát”, stabil nézési idő és magas reklámpiaci részesedés jellemző
5
Infokommunikációs Tanszék A televíziózás lényegét tekintve ugyanaz maradt, ami volt A digitális televíziózás elterjedt, de ez mindenek előtt a csatornaszám növekedését jelentette Az interaktív televíziós szolgáltatások nem váltak igazán áttörővé, nem sikerült megtalálni a killer application-t A ‘90-es évek nagy várakozása már a múlté Urbán Ágnes 5 A digitális televíziózás és az innováció
6
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 6
7
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 7
8
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 8
9
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 9
10
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 10
11
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 11
12
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 12
13
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 13
14
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 14
15
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 15
16
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 16
17
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 17
18
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 18
19
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 19
20
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 20 Nézői szokások couch potato (lean-back): passzív néző desk potato (lean-forward): aktív felhasználó lazy interactivity (korlátozott interaktitvitás) –video-on-demand (VOD) –electronic programme guide (EPG) –time-shifting
21
Infokommunikációs Tanszék nincs áttörés –a bevételszerkezet alapvetően nem változott (hirdetési bevételek, csomag előfizetések) –a fogyasztók jelentős része nem változtat a nézési szokásán áttörő vagy bomlasztó innováció –lineáristól a nem-lineáris televízió felé való elmozdulás –on-demand, time-shifting, place-shifting – lassan, de biztosan átalakuló fogyasztási szokások, amelyek ha nem is tömegpiacra hatnak, de a legértékesebb szegmenseket elvonják a hagyományos broadcasting tévétől, bedöntve annak az üzleti modelljét Hogy hat a televíziós versenyre a digitalizáció? (Christensen: disruptive innovation) Urbán Ágnes 21 A digitális televíziózás és az innováció
22
Infokommunikációs Tanszék A televíziós helyett egyre inkább multiscreen stratégia jellemző A platform verseny új elemekkel bővül (catch-up TV, over- the-top TV) Egyre nőnek a fogyasztói szegmensek közötti különbségek, „televíziós szakadék” jelenik meg és ezt a digitális átállás sem fogja megváltoztatni A földfelszíni műsorszórás továbbra is a „lemaradók” technológiája lesz, semmi nem utal arra, hogy ez megváltozna Következmények Urbán Ágnes 22 A digitális televíziózás és az innováció
23
Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 23
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.