Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DELENIE TURIZMU. Kategorizovanie turizmu Problémy kategorizovania turizmu: Kategorizovanie jedným z kľúčových problémov vo vede o turizme; Kategórie –

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DELENIE TURIZMU. Kategorizovanie turizmu Problémy kategorizovania turizmu: Kategorizovanie jedným z kľúčových problémov vo vede o turizme; Kategórie –"— Előadás másolata:

1 DELENIE TURIZMU

2 Kategorizovanie turizmu Problémy kategorizovania turizmu: Kategorizovanie jedným z kľúčových problémov vo vede o turizme; Kategórie – súbor tých prvkov, ktoré sa spájajú na základe spoločných vlastností. „nedostatok” filozofických základov; Chaos pojmov;

3 Kategorizovanie turizmu Neaktualne kategórie → dnes už sa nepokladajú za aktuálne. Nevyjadrujú adekvátne pomer príťažlivosti a práce. Dopravné prostriedky Účastnící Motivácie Individuálne a/ skupinové - cestovanie

4 Druhy turizmu Základy organizácie modernej doby práca voľný čas Vymiznutie pojmov práca a voľný čas Kto uhradí cestovanie? Čas venovaný aktivitám

5 Voľnočasový turizmus Voľnočasový turizmus – tie turistické činnosti, ktoré nesúvisia s prácou, samostatne sa rozhodujeme o voľnočasových aktivitách. Cieľové územie Čas Náklady

6 Voľnočasový turizmus „Klasická” kategória – najpodstatnejšia časť turizmu. Kruh spolcestujúcich; Aktívny; Pasívny; Cieľ: regenerácia, oddych od každedenného stereotypu, uvoľnenie.

7 Pracovný turizmus Pracovným turizmom nazývame tie cesty, ktoré spájame s prácou Rozhodnutia prináša zamestnávateľ a hradí náklady na (cestovanie, prácu, čas).

8 Pracovný turizmus Typy: Obchodný turizmus – už existujúci kapcsolatok feltárása. Kiállítás, vásárlátogatás; Konferenciaturizmus; Incentív turizmus;

9 Incentív turizmus alatt azokat az utazásokat értjük, amelyek egy adott vállalat vagy intézmény vezetői, alkalmazottai körében az eredményesség ösztönzése, bizonyos teljesítmények elismerése érdekében zajlanak

10 A turizmusban résztvevők száma, összetétele, a szolgáltatások jellemzője, a rendelkezésre álló élményapparátus stb. alapján elkülöníthetjük a tömeg- és alternatív turizmust. A turizmus formái nem termék- specifikusak (zarándoklat); A turizmus formái

11 Tömegturizmus = modernturizmus; Nagy tételben, standardizálva, közel azonos élmény; Mediterrán tengerpart, városi turizmus; Az utazási élmény alakulásában a környezet szerepe elhanyagolható; Tömeghatás; A turizmus formái

12 Alternatív turizmus Az alternatív turizmus időben lényegesen korábban jelent meg, mint a tömegturizmus Személyre szabott alternatívák – gyógyturizmus Akár mediterrán tengerpart is Alternatív turizmus ≠ minőségi turizmus Személyes kapcsolat A természet megóvása, mint motiváció

13 A turizmus típusai A turizmus típusainak megalkotásánál a mozgás iránya, kiterjedtsége a mérvadó A turista mozgásjelenségét, ha az államhatárokon belülre korlátozódik belföldi-, ha azokon túlnyúlik nemzetközi turizmusnak minősítjük. Belföldi turizmus – országokon belüli

14 A turizmus típusai Belföldi turizmus Nehezen nyomon követni – regisztrált szálláshelyek Általában nem szálláshely orientált Szezonalítás, szervezettség, identitáserősítő Összefüggés mutatható ki az országok mérete és a belföldi turizmus fejlettsége között Jelentős belföldi forgalmuk van: Németország, Svédország

15 Nemzetközi turizmus Azok az utazások, melyek során az egyik szuverén ország állampolgára egy másik területére lép, a nemzetközi turizmus részeként tárgyalandó (EU) Aktív- / passzív turizmus Növeli az adott ország ismertségét, imázsát, gazdaságfejlesztő-, élénkítő eszköz

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "DELENIE TURIZMU. Kategorizovanie turizmu Problémy kategorizovania turizmu: Kategorizovanie jedným z kľúčových problémov vo vede o turizme; Kategórie –"

Hasonló előadás


Google Hirdetések