Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Családi szerepek, családi modellek
2
Téma 1 A család Az anya szerepe Az apa szerepe A nagyszülők szerepe
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Téma 1 A család Az anya szerepe Az apa szerepe A nagyszülők szerepe Téma 2 Családmodellek
3
A család Már a párválasztás sem egyszerű a mai világban.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A család Már a párválasztás sem egyszerű a mai világban. A családalapítás pedig életünk egyik legfontosabb lépése.
4
Az első gyermek megszületésével a házaspárból család lesz.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az első gyermek megszületésével a házaspárból család lesz. A teljes, jól működő család pozitívan hat a gyermek fejődésére.
5
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A gyermeknevelés viszont bonyolult feladat, melynek eredménye csak jóval később nyilvánul meg.
6
Az anya szerepe a családban
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az anya szerepe a családban A gyermek születése után a legnagyobb feladat az anyára hárul. Már a terhesség során kialakul az a szoros kapcsolat a gyermek és az anya között, mely a születés után tovább mélyül.
7
A nőnek feleségként, társként és anyaként is meg kell állnia a helyét.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A nőnek feleségként, társként és anyaként is meg kell állnia a helyét.
8
Az apa szerepe Napjainkban már általában nem egyedüli családfenntartó.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az apa szerepe Napjainkban már általában nem egyedüli családfenntartó. Lényeges, hogy összhangban legyen az anyával a nevelés tekintetében.
9
Fontos, hogy részt vegyen a gyermeknevelésben.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Fontos, hogy részt vegyen a gyermeknevelésben.
10
Egyre nagyobb részt vállal a házimunkában.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Egyre nagyobb részt vállal a házimunkában.
11
A nagyszülők nagy segítséget jelenthetnek a gyermeknevelésben.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A nagyszülők szerepe A nagyszülők nagy segítséget jelenthetnek a gyermeknevelésben. Tapasztalataikkal rengeteget segíthetnek. Ugyanakkor a generációs különbségek miatt egyes kérdésekben eltérő véleményen lehetnek a szülőkkel. Ezeket a nézetkülönbségeket ne a gyerek előtt vitassák meg.
12
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
13
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A nagypapák és a nagymamák jelenthetnek egyfajta ellensúlyt a szülőkkel szemben. Viszont problémákhoz vezethet, ha túlságosan a fiatalokra akarják erőltetni az elképzeléseiket.
14
(Dr. Pálhegyi Ferenc alapján)
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Családmodellek (Dr. Pálhegyi Ferenc alapján) 1. A diktátor
15
Az apa van a középpontban.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A diktátor jellemzői: Az apa van a középpontban. Az anya megtesz mindent, amit férje kér, követel. Gyerekeket az anya látja el, akik apahiánytól szenvednek. Mennyire gyakori ez a családmodell manapság?
16
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 2. Az anyakirálynő
17
Az anyáé a vezető szerep, mindenki fölött áll.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az anyáé a vezető szerep, mindenki fölött áll. Az apa próbál a kedvében járni. A gyerekek tőle várják a segítséget a tanuláshoz.
18
3. „Minden döntések asszonya”
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 3. „Minden döntések asszonya”
19
Minden feladat az anyára hárul.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Minden feladat az anyára hárul. Az apa kihasználja ezt, semmit nem segít. A gyerekek nevelése egyre nehezebb.
20
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 4. Egyenlők káosza
21
Ez már egy napjainkra leginkább jellemző modern családmodell.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Ez már egy napjainkra leginkább jellemző modern családmodell. A szülők kivételeznek. Határozatlanság jellemzi őket. A gyermek a határozatlanságot tanulja meg.
22
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 5. Egymást túlüvöltve
23
A szülők állandóan veszekednek. Mindenki ragaszkodik a saját igazához.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A szülők állandóan veszekednek. Mindenki ragaszkodik a saját igazához. Nincs elfogadás, empátia, alkalmazkodóképesség a szülők között. A gyerek bizonytalanságban él, nem tudja, kinek a pártjára álljon.
24
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 6. A csonka család
25
Az egyik szülővel történt valami (meghalt, elment).
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az egyik szülővel történt valami (meghalt, elment). A másik fél szerepkörét is vállalnia kell annak, aki a gyerekekkel egyedül maradt. A gyereknek látnia kellene férfi és női modellt, ami itt nem adatik meg neki. Ez a későbbiekben a saját életében vezethet prolémákhoz.
26
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 7. Kapcsolat nélkül
27
Az apa a munkájába menekül.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az apa a munkájába menekül. Nincs a felesége, gyermekei mellett a fontos pillanatokban. A gyerekek vágynak apjuk szeretetére, de csak ritkán kapják meg. A szülők magányosak a házasságban, nincs igazi kapcsolat közöttük.
28
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 8. A szülők kedvence
29
Egy gyerek van a családban.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Egy gyerek van a családban. A szülők mindent megadnak neki, elkényeztetik. A gyerek ezt gyakran ki is használhatja.
30
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 9. Az anyós a főnök
31
A szülőket bábként irányíthatja. Érzelmileg zsarolhatja a szülőket.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A szülőket bábként irányíthatja. Érzelmileg zsarolhatja a szülőket. Élettapasztalata révén általában azt hiszi, joga van beleszólnia mindenbe. A szülők testi-lelki egységét megzavarhatja ez a folyamat.
32
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 10. Az ideális család
33
Működik az elfogadás, tolerancia. Tudnak egymáshoz alkalmazkodni.
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A szeretet alapul. Működik az elfogadás, tolerancia. Tudnak egymáshoz alkalmazkodni. Ideális női-férfi szerepeket töltenek be a szülök. Az apa vezeti a családot. Az anya biztosítja a családi összetartást. Minden tagnak jó érzés otthon lenni.
34
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.