Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGéza Farkas Megváltozta több, mint 8 éve
1
Hálózatra hangolva E-learning pályafutásomról 4 tételben Uher Bertalan 2010. szeptember
2
I. Andante e Allegro non troppo Számítógépes életem egyszerre indult a Win95-tel. Végig jártam a "szamárlétrát": szövegszerkesztéstől a szoftver-üzemeltetésig. Zenei alkalmazások elsajátítása: kottaíró-, és hallásfejlesztő szoftverek. Önfejlesztés Felhasználó Számítógép, oktatás, és Én. (Informatikai fejlődéstörténetem) Andante e Allegro non troppo - Lépésben és gyorsan nem sietve
3
Akkreditált továbbképzéseket tartottam: Finale kottagrafika, EarMaster hallásfejlesztés, Számítógép a zeneoktatásban. Beindítottuk a számítógéppel támogatott zenei oktatást a zeneiskolában. (számítógépes szolfézs, számítógépes zene) Zeneiskola honlapjának, trombitaverseny oldalának elkészítése és karbantartása.Zeneiskola honlapjánaktrombitaverseny Digitális hang-, és videó felvétel készítés.
4
Nyilt forráskódú rendszerek, és programok keresése, kipróbálása. (Linux, MuseScore, GnuSolfege, stb.) Web 2.0 megjelenik a zenetanításban: hangzó anyagok, videók, kották, hallásfejlesztés, zenei játékok.hangzó anyagokkották Lehetőségek kipróbálása, és bemutatása a kollégáimnak.
5
II. Tempo giusto 2009. október: Elindult a Tenegen.Tenegen Megismerkedtem a keretrendszerrel. Megbarátkoztam az e-learning-gel. Szabadság és kötöttség. Új fogalmakkal, alkalmazásokkal ismerkedtem meg. Fórumot, és blogot kezdtem vezetni.blogot Egyre hosszabb időt töltök ONLINE. Tenegen élmények. (Ráhangolódom a hálózatra) Tempo giusto - Feszes tempóban
6
Érdekes volt virtuális világban tanulni. Minden résztvevő nagyon segítőkész volt. Nagyon tetszett: o a kurzusok rendszere, és ezek heti bontása. (bár nem mindig sikerült betartani az időpontokat) o A nyílt/ingyenes programok, alkalmazások használata. Számonkérés új formái. Legszórakoztatóbb: videókonferencia kipróbálása. Új karrierem: Konferencia turista
7
III. Capriccioso Amit a kurzus előtt is használtam: o CD, DVD o Hang és videó megosztó oldalak o Internetről gyüjthettek információkat a diákok. (életrajzok, képek, műelemzések, stb.) o Készíthettek prezentációt. Hálózati tanítás, tanulás. (Behálózott diákok) Capriccioso - Szeszélyesen
8
A Tenegen kurzus során: Elkészítettem és kipróbáltam első kurzusomat diákjaimmal. Első nehézségek: o bejelentkezés, o keretrendszer használata. Tanórákon népszerűsítettem, bemutattam működését. Passzivitás vagy lustaság? Miért nem jöttek a diákok?
9
Ingerszegény az oldal? Motiváció hiány? Eredmény, vagy eredménytelenség? Zeneiskolai oktatási portált készítettem.Zeneiskolai oktatási portál o Kollégákkal meg kell ismertetni a lehetőségeit. o Tananyagokkal kell feltölteni.
11
Közösségi oldalt indítottam. A tanórákon tudatosan irányítottam ide a diákokat. Feladatok adtam és megoldásokat fogadtam. A ning közösség:ning közösség o Korlátok között testreszabható. o Fiatalos megjelenés. o Különleges funkciók: blog, csevegés, fórum, üzenőfal, videó beágyazás, fotók feltöltése, stb.
13
Népszerűbbé vált mint az oktatási portál. Önálló tevékenységet végeztek: o blog bejegyzések, o videófilm készítés és feltöltés o fórum bejegyzések. Az induláskor tapasztalt bizalmatlanságot leküzdötték a diákok. Valódi közösség kezdett formálódni. Tanári moderálásra alig volt szükség. Élt 9 hónapot.
14
Főnix-ként feltámad:
15
IV. Finale Folytatom a kurzusban megkezdett munkát: o Készítek anyagokat az oktatási portálokra. o Már készül az új közösségi oldal, amit diákok bevonásával szeretnék működtetni. o További alkalmazások keresése, kipróbálása. Népszerűsítem az e-learning-get. Hogyan tovább? Finale - Záró tétel
16
Köszönöm a figyelmet! Uher Bertalan Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és Kollégium, Balatonfűzfő
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.