Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGabi Papp Megváltozta több, mint 8 éve
1
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b Tel: 373-0953 E-mail: kutatocentrum@maxima.hu Web: www.kutatocentrum.hu
2
Háttér Tárgy: a vállalatok információszerzésével kapcsolatos ismeretek és attitűdök feltárása Módszer: online felmérés Időzítés: 2007.05.29. – 2007.06.26. Célcsoport: üzleti döntéshozók Mintanagyság: 3506 sikeres interjú
3
A cégek leginkább az Internet (92%) és a televízió (73%) révén szerzik a gazdasággal kapcsolatos információikat. A cégek döntéshozóinak elsődleges politikai információforrása szintén az Internet (82%) és a televízió (82%). Szakmai hírek esetében az Internet (90%) bizonyult a meghatározónak, de a szaklapok (66%) is fontos szerepet töltenek be. A források közül kiemelkedően fontosnak ítélik a cégek az Internetet (4,47) és a szaklapokat (4,21), melyek esetében a kapott osztályzatok több mint fele ötös értékű volt. A cégek lapelőfizetései közül kiemelkedik a HVG, mely háromból legalább egy cégnél (38%) fellelhető. Minden második vállalat (49%) végez piacfelmérést, de csak minden nyolcadik cég (13%) végzi ezt rendszeresen. A felmérést végző cégek közül minden negyedik (23%) külső céggel végezteti el a szükséges piacfelmérést. A versenytárs elemzés végzése hasonló a piacfelméréséhez, de ennek rendszeressége magasabb (15%) arányt mutat. A versenytárselemzés esetében még inkább jellemző, hogy a cégek ezt házon belül végzik el (83%). Minden harmadik cég (36%) tagja valamely országos szakmai szervezetnek vagy egyesületnek. Fő eredmények
4
Részletes eredmények
5
A cégek leginkább az Internet (92%) és a televízió (73%) révén szerzik a gazdasággal kapcsolatos információikat. Bázis: a teljes minta n=3506 Gazdasági információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik az aktuális gazdasági hírekről?
6
A cégek döntéshozóinak elsődleges politikai információforrása szintén az Internet (82%) és a televízió (82%). Bázis: a teljes minta n=3506 Politikai információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik az aktuális politikai hírekről?
7
Szakmai hírek esetében az Internet (90%) bizonyult a meghatározónak, de a szaklapok (66%) is fontos szerepet töltenek be. Bázis: a teljes minta n=3506 Szakmai információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik a szakmai hírekről, újdonságokról?
8
A források közül kiemelkedően fontosnak ítélik a cégek az Internetet (4,47) és a szaklapokat (4,21), melyek esetében a kapott osztályzatok több mint fele ötös értékű volt. Bázis: a teljes minta n=3506 A források fontossága 4,47 4,21 3,35 3,58 3,24 3,07 ÁTLAG kérdés: Értékelje az alábbi hírforrások fontosságát! (1 - egyáltalán nem fontos, 5 - nagyon fontos)
9
A cégek lapelőfizetései közül kiemelkedik a HVG, mely háromból legalább egy cégnél (38%) fellelhető. Bázis: a teljes minta n=3506 Napilap és hetilap előfizetések kérdés: Milyen napilapokra fizet elő cégük? / Milyen hetilapokra fizet elő cégük?
10
Minden második vállalat (49%) végez piacfelmérést, de csak minden nyolcadik cég (13%) végzi ezt rendszeresen. Bázis: a teljes minta n=3506 Piacfelmérés (1.) kérdés: Végez-e cégük piacfelméréseket?
11
A felmérést végző cégek közül minden negyedik (23%) külső céggel végezteti el a szükséges piacfelmérést. Bázis: akik végeznek piacfelméréseket n=1790 Piacfelmérés (2.) kérdés: Kivel bonyolítja le ezeket a piacfelméréseket?
12
A versenytárs elemzés végzése hasonló a piacfelméréséhez, de ennek rendszeressége magasabb (15%) arányt mutat. Bázis: a teljes minta n=3506 Versenytárs elemzés (1.) kérdés: Végez-e cégük versenytárs elemzéseket?
13
A versenytárselemzés esetében még inkább jellemző, hogy a cégek ezt házon belül végzik el (83%). Bázis: akik végeznek versenytárs elemzéseket n=1769 Versenytárs elemzés (2.) kérdés: Milyen formában végzik a versenytárs elemzéseket?
14
Minden harmadik cég (36%) tagja valamely országos szakmai szervezetnek vagy egyesületnek. Bázis: a teljes minta n=3506 Szervezeti tagság kérdés: Milyen jellegű szakmai szervezet, egyesület tagjai?
15
Köszönjük, hogy rész vett kutatásunkban! Amennyiben a teljes kutatási jelentést is szeretné elolvasni, vegye fel velünk a kapcsolatot! HÍREK Média és Internet Technológiai Kft. H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b Tel: 373-0953 E-mail: kutatocentrum@maxima.hu Web: www.kutatocentrum.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.