Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsigmond Fülöp Megváltozta több, mint 8 éve
1
A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor
2
A forma-1 alapja Nem a motorerő a fő Az aerodinamika is ilyen fontos Az autó vadászgépre hasonlít De ellentétes hatásra van szükség
3
Az aerodinamika lényege Minél nagyobb leszorító erőt termelni, a jobb tapadásért A turbulens hatásokat lecsökkenteni az autó mögött Leginkább légellenállású kaszni kialakítás Zárt alakzat, de a megfelelő hűtés biztosítása
4
Leszorító erő Alváz és föld között a levegő szűk helyen extrém mértékben felgyorsul. Ez nyomás csökkenést eredményez.
5
Turbulencia csökkentése Hátsó szárnyak
6
Légellenálló kaszni, jó hűtés Motorfedés Fékek, motor hűtése Szellőző rések nélkül
7
Szárnyak(spoilerek) Elsőként a Ferrari Fékezéskor valamint sebességváltáskor automatikusan működtek.
8
Szabályozták a spoilerek magasságát March olyan kocsiszekrényt tervezett, amelynek elején egy szörf nagyságú szárny volt.
9
A wing-car Levegő a szárny felső felületén rövid utat tesz Meg alsó felületén hosszabbat, így lefelé ható vákuum keletkezik
10
Légáramlat az autó mellett, mögött, fölött Folytonossági törvény: Bernoulli törvénye: Diffúzor:
11
A csapatok lehetőségei Tesztek futtatása (ha lehet) Szélcsatorna Gondolkodás
12
Muszáj változtatni FIA szabályai Több tudás Fejlődés
13
F-csatorna 2010-es újítás McLaren alkalmazza Veszélyes, de fantasztikus ötlet
15
Köszönöm a figyelmet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.