Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A dualizmus gazdasága Készítette: Grisnik Sára 7./a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A dualizmus gazdasága Készítette: Grisnik Sára 7./a."— Előadás másolata:

1 A dualizmus gazdasága Készítette: Grisnik Sára 7./a

2 A magyar törvények sorában az 1867. évi XII-ként megjelölt Dokumentum dualista alkotmányos monarchiává alakította a birodalmat. Dualizmus: kettős állam (1867–1918)

3 Gazdasági élet Lehetővé vált a tőkés termelési viszonyok kialakulása, de ennek alapvető feltételei nem voltak meg. Az 1867-es kiegyezési törvény ezt a bizonytalanságot szüntette meg. Magyarország is részesedett a világ elmaradottabb területeire irányuló tőkekivitelből. Párhuzamban a belföldi tőke is számos kisebb bankot és takarékpénztárt hozott létre.

4

5 Ipar kiépítése A Habsburg Monarchia biztos felvevő piacot jelentett a magyar mezőgazdaság számára. A tőkés ipar kibontakozásának adott szakaszán a könnyűipar (textil) háttérbe szorult. A kor vezető iparága jó ideig az élelmiszeripar, a kifejlődött malomipar maradt. Mellette elterjedt iparág a szeszgyártás és a cukoripar.

6 Angyalföldi malom

7 Zwack gyár (likőrgyár)

8 Cukorgyár

9 Vas– és gépgyártás A vasútépítés fellendülése nagy keresletet adott a vasgyártásnak. 1870-ben létrehozták a diósgyőri Állami Vasgyárat, a salgótarjáni vasfinomítót. A közlekedési és mezőgazdasági beruházások növekedése ösztönzőleg hatott a szerszám- és gépgyártásra. Gépgyárak egy része nagyobb tőkével részvénytársaságokká alakult, MÁVAG, Ganz, Láng és Röck gyár.

10 Vasút építése

11 Diósgyőri Állami Vasgyár

12 Ganz Gyár Budapest 1920

13 Ganz gyár

14 Röck István Gép- Gőzkazán Gyára és Vasöntödéje Budapesten

15 Áramszedős villamos Budapesten

16 A Duna parti elevátorház

17 „Boldog békeidők” A dualizmus 50 éve alatt, azaz 1867 és 1918 között 22 ezer kilométeres vasúthálózat, hidak, közutak épültek; Pest, Buda és Óbuda egyesülése után világvárossá fejlődött Budapest, ahol átadták a Budavári Siklót és a Svábhegyi Fogaskerekű Vasutat. Megépült a kontinens első földalatti vasútja, megnyílt a világ legnagyobb nyílású lánchídja, az Erzsébet híd: a 21. század elején is jórészt azt az infrastruktúrát használjuk, amelyet e korszak létrehozott.

18 Budavári sikló

19 Svábhegyi Fogaskerekű vasút

20 Millenniumi földalatti vasút

21

22 A dualizmus technikai vívmányai: csőposta

23 Puskás Tivadar telefonhírmondója

24 Csonka János és Bánki Donát által megalkotott porlasztó

25 A világ első villanyórája (fogyasztásmérője)


Letölteni ppt "A dualizmus gazdasága Készítette: Grisnik Sára 7./a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések