Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFanni Ráczné Megváltozta több, mint 8 éve
1
A DÉL-DUNÁNTÚLI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT ZRT. BEMUTATÁSA, HELYE A RÉGIÓ AUTÓBUSZ-KÖZLEKEDÉSÉBEN „Új megoldások a közösségi közlekedésben – fenntarthatóság – integráció – finanszírozás” Pécs, 2014. november 6-7. Előadó: Bebics János vezérigazgató Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. GEMENC VOLÁN Zrt. KAPOS VOLÁN Zrt. PANNON VOLÁN Zrt.
3
Cégjogi terület: 2012. november 19. – Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. megalapítása (KAPOS, PANNON és GEMENC VOLÁN Zrt. – központ: Kaposvár) 2013. január 11. – Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. Cégbírósági bejegyzése 2013. március 20. – A régióhoz tartozó VOLÁN társaságok törzsrészvényeinek a Dél- dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-be történő apportálása 2013. július – Dolgozói részvények átalakítási folyamatának befejezése 2013. december 31. – Kisebbségi részesedések felvásárlása 2014. január 29. (KAPOS VOLÁN Zrt.), 2014. február 27. (PANNON ÉS GEMENC VOLÁN Zrt.) – A régióhoz tartozó VOLÁN társaságok Alapító Okiratának elfogadása, egyszemélyes részvénytársaságokká való átalakulás – 100%-os állami tulajdon Előzmények: A régiós átalakulás fontosabb állomásai 3 A 41/2012.(XI.12.) sz. RJGY határozattal módosított 29/2012.(X.10.) sz. RJGY határozat végrehajtása
4
2014. április 28. – A beolvadást elhatározó Alapítói Határozat kiadása 2014. április 30-i fordulónappal elkészítésre kerültek a beolvadó, valamint az átvevő társaságok vagyonmérlegei, a jogutód gazdasági társaság vagyonmérleg-tervezete 2014. június 30. – Az átalakulásról döntő második Alapítói határozat kiadása 2014. július 30. – Egyesülési szerződés aláírása 2014. augusztus 14. – A társaságoknál működő munkavállalói érdekképvi- seleti szervek tájékoztatása az átalakulásról 2014. augusztus 14. és 21. – Cégközlönyben közlemény közzététele az átalakulásról 2014. október 2. – Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. változásbejegy- zési kérelmének benyújtása a Kaposvári Törvényszék Cégbíróságára Előzmények: A régiós átalakulás fontosabb állomásai 4
5
A szervezetfejlesztés és a tevékenységek területe: Az átmeneti időszak működését biztosító szervezet kialakítása Központi forgalomellenőrzés szervezetének kialakítása A régiós társaságok legjobb gyakorlatainak feltárása Folyamatokat, eljárásokat szabályozó dokumentumok egységesítése Menetrend optimalizálása, redundanciák kiszűrése A rendelkezésre álló humánerőforrás átvilágítása A 2014-2016 évekre vonatkozó autóbusz modernizációs program elkészítése, amelyről az autóbusz beszerzést és alvállalkozói tevékenységet vizsgáló munkabizottság támogató határozatot hozott A teljes integrációig végrehajtandó feladatok rögzítése Előzmények: A régiós átalakulás fontosabb állomásai 5
6
A régiós átalakítás feladatait meghatározó körülmények működési környezet szervezet üzemméret Eltérő 6
7
A DDKK Zrt. leánytársaságainak működési területe Somogy megye Terület: 6 065 km 2 Lakosság: 315 512 fő Települések száma: 246 500 fő alatti települések száma: 123 Zsáktelepülések száma: 72 Átlagos település nagyság:1283 fő Terület: 4 430 km 2 Lakosság: 373 984 fő Települések száma:301 500 fő alatti települések száma:210 Zsáktelepülések száma:96 Átlagos település nagyság:1243 fő Baranya megye Terület: 3 703 km 2 Lakosság: 227 996 fő Települések száma:109 500 fő alatti települések száma:32 Zsáktelepülések száma:26 Átlagos település nagyság:2092 fő Tolna megye 7
8
A régiós társaságok működési területe Terület:14 198 km 2 (Magyarország területének 15,3%-a) Lakosság:917 492 fő(Magyarország lakosságának 9,3%-a) Települések száma:656(Magyarország településszámának 20,8%-a) Leghátrányosabb kistérségek száma:8(az országos 24,2%-a) 500 fő alatti települések száma:365(az országos 33,5%-a) Zsáktelepülések száma:194( a régió településeinek 29,6%-a) Települések átlagos lakosságszáma:1398 fő(megyék átlaga 2 581 fő) 8
9
19 139 E km 39,0% 15 238 E km 31,0% 14 758 E km 30,0% 23 588 E fő 33,5% 19 555 E fő 27,8% 27 240 E fő 38,7% Az autóbusz-közlekedés teljesítménye 2013. év 9
11
Fő- és kiegészítő tevékenységek 11 FŐ TEVÉKENYSÉGEK Menetrend szerinti közúti helyi személy- szállítás FŐBB KIEGÉSZÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK Gépjárműjavítás Üzemanyag-kiskereskedelem (KAPOS VOLÁN Zrt.) Vagyonhasznosítás
12
A társaság alaptevékenysége menetrend szerinti autóbusz-közlekedés országos regionális helyi Szekszárd, Mohács, Szigetvár, Siklós, Komló, Siófok, Fonyód, Nagyatád, Barcs, Csurgó, Paks, Tamási, Bátaszék, Bonyhád szabadáras autóbusz-közlekedés különjárati és szerződéses autóbusz- közlekedés 12 a régióban: 655 hálózatba bekapcsolt település 4295 km nettó vonalhálózat 14 önálló helyi közlekedéssel kiszolgált település – ebből egy megyei jogú város (Szekszárd) 262 km nettó vonalhálózat
13
közszolgáltatási feladatait 787 db autóbusszal látja el (782 db saját üzemeltetésű, 5 db alvállalkozó által üzemeltetett jármű) évente 1 milliárd utaskm-t teljesít évente 70 millió utast szállít autóbusz-állomásai: Pécs, Kaposvár, Szekszárd, Szigetvár, Mohács, Siklós, Komló, Harkány, Siófok, Nagyatád, Marcali, Barcs, Tab, Csurgó, Bonyhád, Paks, Gyönk, Dombóvár, Tamási, Dunaföldvár Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. 13
14
A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. autóbusz-állomásai 14
15
A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. műszaki telepei 15
16
Megjegyzés: Kaposváron és Pécsett a helyi tömegközlekedést nem a Volán társaság végzi. A Volán cégcsoport és a Dél-dunántúli régió Volán társaságainak jellemző adatai 2013. év Megnevezés Saját tőke Értékesítés nettó árbevétele Teljes munkaidős létszám Autóbusz állomány Helyközi utasszám Helyközi utaskm M Ft FődbM főM utkm Volán cégcsoport összesen 84 950,0137 050,217 362,76 224428,68 319,1 Dél-dunántúli régió Volán társaságai 11 254,812 083,41 924,579849,9940,5 Dél-dunántúli régió Volán társaságainak részaránya 13,25%8,82%11,08%12,82%11,64%11,31% 16
17
A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. és leánytársaságai 12 288,4 M Ft-os értékesítés nettó árbevételének összetétele 2013. év 17
18
A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. és leánytársaságai 18 911,4 M Ft-os üzemi költségeinek összetétele 2013. év 18
19
A régió Volán társaságai 12 083,4 M Ft-os értékesítés nettó árbevételének összetétele 2013. évben 19
20
A régió Volán társaságai 18 711,3 M Ft-os üzemi költségeinek összetétele 2013. év 20
21
A régiós társaságok 2013. évi tény és a 2014. évi várható eredménye (M Ft) 21
23
Az autóbusz-közlekedés összes km-teljesítményének és árbevételének megoszlása 2013. évben 23
24
Helyközi menetrend szerinti teljesítmények Helyközi menetrend szerinti teljesítmények (Adatok ezerben) 24
25
A helyközi közlekedés árbevételének összetétele 2013. év 25
26
A helyközi közlekedés árbevételének szerkezete 2013. év 26
27
A helyközi autóbusz-közlekedés bevételének szerkezete 2013. év 27
28
A 2013. évi helyközi költségtérítés számított és elismert összege (M Ft) 28
30
A 787 db-os autóbusz-állomány régión belüli megoszlása 2014. szeptember 30-án 229 db 29,1% 318 db 40,4% 240 db 30,5% 30
31
Autóbusz-állomány statisztikai átlagéletkora 2014. szeptember 30-án 31
32
Autóbusz-állomány összetétele a régióban (2014. szeptember 30-i állapot szerint) 32
33
A 2014. szeptember 30-i záró autóbusz-állomány gyártmány–típus szerinti összetétele 33
34
Muzeális értékű autóbuszok 34 „Aki a múltját nem becsüli, a jövőt nem érdemli!”
35
Az autóbusz-állomány összetétele forgalomfajták szerint (2014. szeptember 30-i állapot szerint) helyi46 db14,48 év 12 év felett 25 db regionális688 db13,40 év380 db országos50 db9,77 év16 db egyéb3 db 6,70 év1 db összesen787 db13,21 év422 db 35
36
A 2014. szeptember 30-i záró autóbusz-állomány életkor szerinti összetétele 36
37
Az autóbusz-állomány környezetvédelmi minősítés szerinti megoszlása 2014. szeptember 30-án 37 * fokozottan környezetkímélő
39
A társaságok átlagos állományi létszám-alakulása 2013. év 39
40
A teljes munkaidős állomány összetétele 2013. év 40
42
A közösségi közlekedés átalakításával szembeni elvárások szintjei Tulajdonos/Megrendelő Szolgáltató Utas Munkavállaló A közösségi közlekedéssel szembeni, a különböző szinteken megfogalmazott elvárások sok esetben nem fedik egymást, hatásukat tekintve akár egymással ellentétesek. 42
43
Az utazóközönség elvárásai 43 Szempontjai: a szolgáltatás területi elérhetősége, a megállók elhelyezkedése, rágyaloglási távolság mértéke az eljutási idő mértéke zavar- és akadálymentes helyváltoztatás az autóbuszok és a megállóhelyek komfortossága, magas színvonalú utaskiszolgálás, információ biztosítása integrált tarifarendszer, általánosan használható, kedvezményes bérletek környezeti terhelés mértéke, környezetvédelem, közlekedésbiztonság A közösségi közlekedés lehető legkényelmesebb, lehető leggyorsabb és lehető legolcsóbb igénybevétele.
44
Munkavállalói elvárások 44 Biztonságos és modern munkahely Anyagi, erkölcsi megbecsülés TERVEZHETŐ ÉLETPÁLYA
45
A DDKK Zrt., mint Szolgáltató elvárásai műszaki megbízhatóság optimális menetidők alacsony fenntartási- és üzemeltetési költségek nagy teljesítőképesség és rugalmas üzemvitel a rendszer attraktivitása magas költségfedezeti fok környezeti terhelés mértéke, környezetvédelem, közlekedésbiztonság kiszámítható és tervezhető költségtérítési rendszer 45 A működtetett közösségi közlekedési rendszer hatékony, megbízható, biztonságos és gazdaságos üzemeltetése, különös tekintettel az alábbiakra:
46
A DDKK Zrt. előtt álló feladatok A teljes integrációhoz szükséges intézkedések végrehajtása (jogi, számviteli, szabályozási, stb.) A működési és üzemviteli folyamatok korszerűsítése, optimalizálása A járműpark megújítása A szolgáltatási színvonal emelése 46 a jegyrendszer korszerűsítése az elektronikus fizetési módok alkalmazhatóságának kiterjesztése az utastájékoztatási rendszerek átfogó megújítása intermodális csomópontok létrehozása az egyenlő esélyű hozzáférés, a fizikai és infokommunikációs akadálymentesítés biztosítása
47
47 DDOP PROJEKT – PANNON VOLÁN Zrt.
48
DDOP PROJEKT – KAPOS VOLÁN Zrt. 48
49
49
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.