Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Gondos Borbála
A globalizáció, a turizmus és az életminőség kapcsolata, különös tekintettel Kínára és Oroszországra Készítette: Gondos Borbála Edutus Főiskola - Főiskolai tanársegéd Széchenyi István Egyetem – Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola PhD. Hallgatója „OROSZ ÉS KÍNAI BEFEKTETŐK MAGYARORSZÁGON” 2012. Március 9.
2
A turizmusra ható globális folyamatok
Világgazdaság növekedése folyamatos: új „kistigrisek” Bővül a turizmus világpiaca: világméretű verseny Újabb desztinációk bekapcsolódása: versenyelőny alapja a minőség Tradíciók megőrzése „létszükséglet” Kereslet globalizációja egyben veszélyforrás is lehet
3
A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 1.
+ Megjelennek a világméretű hálózattal rendelkező szolgáltatók - A kis- és középvállalkozásoknak a multinacionális cégekkel kell felvenniük a versenyt + A nemzetközi láncok megjelenése a szolgáltatások sztenderdizálását eredményezi - Uniformizálódás, elvész a nemzeti karakter + A technikai fejlődés eredményeképp a világ minden pontja elérhető - Megnő a terrorizmus veszélye
4
A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 2.
+A világ turisztikai régiói átrendeződnek - A non-profit feladatok háttérbe szorulnak + Új desztinációk jelennek meg - Nő a területi koncentráció + Növekvő jövedelmek segítik a turizmusba való bekapcsolódást - Visszaesik a belföldi turizmus + Fejlett országok tapasztalatainak átvétele - Környező országokra kevesebb figyelem jut
5
A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 3.
+ A telekommunikáció fejlődése új marketing módszereket, eszközöket alakít ki - Több desztináció küzd ugyanannak a piaci szegmensnek a megnyeréséért + A turisták egyre tapasztaltabbak - A szervezett formákkal szemben a turizmus egyéni formáira helyeződik a hangsúly
6
A jövő nagy reménysége: Kína
Egyre előkelőbb helyen szerepel a statisztikákban 2013-ra a az egyik legnagyobb turisztikai piac lehet Egyre fontosabb küldő és fogadó ország 2020-as előrejelzések Kínaiak utazási szokásai
7
Oroszország Kedvelt úti célok: Egyiptom, Törökország, Thaiföld
Kiutazások, beutazások száma Orosz turisták jellemzői Turisztikai bevételek, befektetések
8
Turizmus és az életminőség kapcsolata
Nincs egységes definíció Turizmus, mint tevékenység szerepe Utazási szokások vizsgálata a két ország esetében
9
Összefoglalás Turisztikai kínálat növekedése, újabb területek bekapcsolódása Globalizáció pozitív/negatív hatása Egyre jelentősebb az Ázsia/Óceánia térség Kína és Oroszország jelenlegi és jövőbeli szerepe Globalizáció hatásaként minden változik
10
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.