Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPál Hegedüs Megváltozta több, mint 8 éve
1
A KKÉK megvalósításának lehetséges gyakorlati útja egy nagyobb egyházi könyvtárban EKE szakmai nap: Budapest, 2015. 11. 04.
2
Kik vagyunk? Fenntartó: Tiszántúli Református Egyházkerület Hatszázezer könyvtári dokumentum, 16,75 statisztikai létszám Két olvasóterem, idegenforgalom, kézirattár, különgyűjtemények TTRE Múzeumával szoros együttműködésben
3
Könyvtári minőségbiztosítás kezdő lépések: 2011: KI tanfolyam, 1 fő 2014: KI tanfolyam, 1 fő 2015: KI tanfolyam, 1 fő A Minőségirányítási Tanács megalakulása: 2014 ősz A MIT ügyrendje: Igazgató is tagja MIT tagok szükség szerint, teljes dolgozói közösség havi egy alkalommal találkozik e célból.
4
2014. november: Bevezető prezentáció a könyvtári minőségirányításról (országos előzmények, aktuális jogszabályi háttér, alapfogalmak) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban A. 1 éves projekt: Áttekinteni az alapdokumentumokat és az alapfeladatokat; Elkészíteni a könyvtár önértékelését Intézkedési tervet készíteni Az intézkedési tervet elkezdeni alkalmazni.
5
2014. december: A nyilvános könyvtár (könyvtári törvény, alapkövetelmények, küldetésnyilatkozat, alapdokumentumok közül a könyvtárhasználati szabályzat) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban
6
2015. január SWOT analízis a múzeumra vonatkozóan 2015. február SWOT analízis a könyvtárra vonatkozóan A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban
7
Nagykönyvtár SWOT analízis Erősségek központi elhelyezkedés az épületen belül (13) gyors kiszolgálás (8) együttműködés társintézményekkel (10) állomány (14) technikai felszereltség, infrastruktúra (online katalógus, eszközök) (14) munkatársak felkészültsége tanulási hajlandóság, képzések (14) pályázatokból futó programok (4)
8
Gyengeségek olvasók létszáma (14) marketing tevékenység (14) ODR (1) online szolgáltatások hiánya (11) hiányok az állományban (nincs a helyén a könyv); lemaradások az állományrevízióban, leltározásban (13) együttműködési megállapodás hiánya a DEENK-kel (10) elhelyezkedés (a városban kevesen tudják, hogy az épületben nyilvános könyvtár is van)
9
Lehetőségek célközönség bővítése, megszólítása (pl. teológiai erősítéssel több egyetemista olvasó) (14) elektronikus raktári kérés bevezetése (8) további pályázati részvétel (8) szakmai szervezetekkel való együttműködés (12) dezideráta (idegen nyelvű) (12) hírlevél (új kiadványok, beszerzett könyvek) (9) NAVA pont (5) újranyitás (14) minőségbiztosítás (14) szolgáltatások népszerűsítése, hogy a teológus hallgatóknak legyen kedve átjönni
10
Veszélyek finanszírozás (14) fenntartói stratégia (archívum jelleg, műemlék könyvtár jelleg) (9) Hittudományi Szakkönyvtár mint konkurencia műemlék épület (véletlenszerűen megjelenő problémák) (6) szerzői jogi problémák (hallgatók önálló fénymásolása, szkennelése) (3)
11
2015. március Dolgozói elégedettségi kérdőív I. Ha ma kellene munkát választanod, milyen szempontok alapján választanál? (választás) II. A munkahely jellemzése (mennyire vagy elégedett?/ mennyire jellemző?) (skála) munka jellege munkakörnyezet (tárgyi, személyi) munkahelyi kommunikáció munkahelyi etika lojalitás III. Javítandó területek (Elégedettebb lennék, ha – választás; a könyvtárnak versenyelőnye lenne, ha… – szabadon kiegészítendő) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban
12
2015. március Dolgozói elégedettségi kérdőív (2) Legfontosabb tanulságok: 1.A dolgozói elégedettség elérhető, foka növelhető. 2.Szervezettebb, összehangoltabb munkavégzésre van igény. (Minőség csíra) 3.Akár egy kérdőív is indíthat önreflexióra és önértékelésre. 4.A kérdőív hibái, hiányosságai, a válaszokban rejlő ellentmondások miatt más módszerrel is kell mérni, illetve olyan részterületekre derült fény, amelyeket fel kell dolgozni, fejleszteni (pl. önálló munkavégzés—csapatmunka; konfliktuskezelés) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban
13
2015. március Dolgozói elégedettségi kérdőív (negatív példa) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban
14
2015. április Munkafolyamatok, folyamatábrák Régi könyves gyűjtemény munkafolyamatai Kézirattári munkafolyamatok Olvasószolgálat munkafolyamatok Gyarapítás Feldolgozói munkafolyamat A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban Nehézségek: területek személyekhez kötve, munkafolyamatok nem fednek le minden munkát vagy átfedések vannak, kimaradt tevékenységterületek, konfliktusforrás „Protokoll”, „beavatás” A deklarált és a valós Minőségirányítási kézikönyv része lehessen
15
2015. május Partnerek számbavétele, súlyozás Megvalósítása: Címtár adatbázisban, Súlyozás 1-5 között Partnerek elégedettségének felmérése a legtöbb szolgáltatás kényszerű szüneteltetése miatt későbbi időpontra tolódott. A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban
17
2015. június „Csapatépítés” Jutalomutazás: budapesti szakmai nap: délelőtt az Országgyűlési Múzeum megtekintése, délután pedig PEDkedd múzeumpedagógiai műhelynap a Ludwig Múzeumban a NO PAIN, NO GAME c. kiállításhoz kapcsolódó foglalkozásokról. Július-augusztus: könyvtárlátogatás más szemmel.
18
Sajtómegjelenések gyűjtése (Feltöltés oldaláról)
19
Sajtómegjelenések gyűjtése (nyilvános weboldal)
20
Célkitűzéseink és a megvalósításaink Alapdokumentumaink, alapfeladataink áttekintése megváltozott intézménystruktúra, együttműködési megállapodás felbontása új alapító okirat készítéséről döntött az egyházkerületi közgyűlés Önértékelés elvégzése egy nagy területhez nem nyúltunk: a vezetés, a stratégia kérdésköréhez olvasói elégedettségmérés: őszi nyitásra tervezve Intézkedési terv készítése, gyakorlatba ültetés nem ott terem, ahol vetettünk
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.