Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Nemzeti Kereskedőház. ALAPÍTÓK: MAGYAR ÁLLAM (99%) és MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA (1%) Magunkról Kormány: Keleti Nyitás stratégia Új piacok,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Nemzeti Kereskedőház. ALAPÍTÓK: MAGYAR ÁLLAM (99%) és MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA (1%) Magunkról Kormány: Keleti Nyitás stratégia Új piacok,"— Előadás másolata:

1 Magyar Nemzeti Kereskedőház

2 ALAPÍTÓK: MAGYAR ÁLLAM (99%) és MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA (1%) Magunkról Kormány: Keleti Nyitás stratégia Új piacok, új lehetőségek!

3 A Kereskedőház... A hangsúly nem a fizikai infrastruktúra létrehozásán van, nem lesznek drága és nehezen fenntartható kereskedelmi kirendeltségek. Nem finanszírozója a magyar exportnak, akkor sem, ha együttműködik minden releváns pénzintézettel. Ez nem jelenti azt, hogy kizárt saját számlás ügyletek teljesítése, de nem ez a fő cél. Nem reinkarnációja a valaha volt IMPEX cégeknek, csak annyi a közös, hogy állami háttérrel indult és külkereskedelmet folytat.

4 Miért van szükség a Kereskedőházra? Magyar KKV-k előtti akadályok: 1.Külpiaci információk és kapcsolatok hiánya 2.Külkertechnikai információk és tapasztalatok hiánya 3.Pénz és tőke hiánya 4.Menedzsment ismeretek hiánya

5 A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) küldetése: Modern kereskedőház: minél sűrűbben szőtt kapcsolati hálót vessünk ki az EU-n kívüli piacokra Integrátor és inkubátor szerep:  Szétszórt árualapok / komplementer szolgáltatások összeszervezése  Kezdő exportőrök támogatása minden oldalról  Kapacitásbővítések elősegítése  Szolgáltatás diverzifikálás Üzleti alapon, de a tulajdonosok gazdaságdiplomáciai céljának segítése Nemzeti gazdasági országimázs építése Küldetésünk

6 Ágazatok Mezőgazdaság és élelmiszeripar Vegyipar Gépipar ICT Környezetipar Egészségipar Építőipar, mérnöki szolgáltatások

7 Üzleti stratégia VERSENYKÉPESSÉG hosszú távon fenntartása Magyar minőségi termékek exportja Komplex-, „csomag” rendszerek értékesítése Kereskedelmi márkák létrehozása Know-how létrehozása

8 Magas minőségű fogyasztási cikkek Gyümölcslé (de nem ásványvíz) Fagyasztott zöldségek és gyümölcsök Fokhagyma és pirospaprika Hús és húskészítmények Kozmetikumok Dizájnbútorok Szőrme

9 Szolgáltatásexport Klasszikus mérnöki szolgáltatások Környezetvédelmi és vízipari megoldások Informatikával ötvözött mérnöki tudás / Szoftverfejlesztés Oktatási kapacitások exportja Turisztikai és wellness szolgáltatások exportja

10 Célzott külpiacok Magyar Kereskedőházak 25 országban az év végére

11 Tevékenység Külkereskedelmi ügyletek lebonyolítása Exportlehetőségek feltárására célpiacok, termékek, ágazatok elemzése, célzott tenderfigyelés Közvetítői tevékenység : konkrét vevői igényekre belföldi szállító és árualap biztosítása A vevő és eladó közötti ügylet teljes körű menedzselése az ajánlattól a leszállításig, illetve pénzügyi rendezésig Közreműködés a finanszírozási folyamatokban Szállítmányozás, egyéb logisztikai szolgáltatások Az üzlet nyomon követése – szállítás, fizetés, garanciális kérdések

12 Összefoglalás Év végére várhatóan 25 országban működő kereskedőházi képviseleti hálózat Áru és szolgáltatás exportKözvetlen segítség a finanszírozásban: EXIM Kiemelt diplomáciai támogatás: MKIK, diplomáciai képviseletek

13 Dr. Kerekes György vezérigazgató Van Zyl-Pandur Ágnes külpiaci tanácsadó www.tradehouse.huinfo@tradehouse.hu 1095 Budapest, Ipar u. 5. Tel: +36 1 810 1600


Letölteni ppt "Magyar Nemzeti Kereskedőház. ALAPÍTÓK: MAGYAR ÁLLAM (99%) és MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA (1%) Magunkról Kormány: Keleti Nyitás stratégia Új piacok,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések