Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Halászné Megváltozta több, mint 8 éve
1
TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejleszése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” MOZGÁSELEMZÉS
2
TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Mozgások térben időben a mechanika törvényei szerint mennek végbe. Beidegzés – Bonyolult mozgások. Biomechanika – törvényszerűségek – teljesítmény javulás. Élettelen testek mechanikája biomechanika. Külső és belső erők. Anyagi világ törvényeinek kapcsolata a sportmozgásokkal.
3
TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Arisztotelész a kineziológia atyja - geometria Archimédesz – hidrosztatikus nyomás Galenus – izomműködés Da Vinci – súlypont, gerinc struktúrája Galilei – fizikai -> matematikai Borelli – emberi test súlypontja Newton – modern dinamika Stensen – izommechanika Daguerre – fotográphia Marey – kronofotográf Muybridge – zoopraxiszkóp Lumiére testvérek – filmvetítés Knoll – filmes analizálás
4
Mechanika – kinematika, dinamika SI – alap- ( l; m; t ); származtatott- ( v; a ); kiegészítő mennyiségek (α) Vonatkoztatási rendszer – koordináta rendszer Pontok mozgásának vizsgálata – kiterjedt testek – tömegközéppont. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
5
Videofelvétel – képsebesség, expozíciós idő, objektív (látószög), fényerő nagyítás Fénysorompó – fotocella Szögmértan – szögváltozás (goniométer) Gyorsulásmérő – piezorezisztivitás Erőmérő – piezoeffektus, rugós erőmérő Biotelemetria – EKG, EMG, EEG, MR, UH TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
6
Mozgások, mozdulatok mérése: –Emberi –Állati –Tárgy. A rendszer alkalmas a szemmel nem látható mozgásrészek elemzésére, így lehetővé téve, az edzések, edzésmódszerek hatékonyságának és a technika javulásának figyelemmel kísérését. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Mérhető paraméterek: Helyzet Mozgás iránya Sebessége Gyorsulása.
7
TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
8
A hallgatók a témát érdekesnek és hasznosnak találták az laboratóriumi körülmények között az élsportban, de nehezen tudnák alkalmazni a mindennapos testnevelésben a teljesítmény növelésére bonyolultsága, és időigényessége miatt. Az edzők és testnevelő tanárok a gyakorlatban a tapasztalataikon keresztül vizuális megerősítés útján javítják a gyerekek mozgásának technikáját a teljesítményjavulás érdekében. Ezeknek megfelelően az iskolában használható mozgáselemzés is a vizuális összehasonlításon alapul.
9
Az iskolai testnevelésben a mozgáselemzés videofelvételek útján valósítható meg. A tanulóknak így lehetőségük nyílhat nem csak testnevelői utasítás útján, hanem saját mozgásuk visszanézésével is javítani mozgásukat. A felvételeket lassítva levetítve ki lehet kockázni a mozdulatokat, amellyel a sporttechnikák részletes javítása valósulhat meg. A felvétel összehasonlítható más profi sportolók mozgásával, így a tanulónak szembeötlőbbek lehetnek a mozgásaik hibái. Feltételei: –Videó kamera, számítógép, (kivetítő); –Videó készítési és vágási ismeretek; –Számítástechnikai ismeretek. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
10
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.