Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMátyás Mezei Megváltozta több, mint 8 éve
1
M ÉDIAPIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2015 Városmarketing szekció Budapest, 2015. május 28. Települések és rendezvények Dr. Faragó Hilda 1
2
Miért kell az esemény? Település stratégia része Új befektetőket hozhat Színesíti a település életét Innovációt indíthat meg Erősíti a település imázsát – rizikós Nehéz jól kommunikálni, de médiaesemény Hosszú távon hat Minden esemény egyedi, és egymással is konkurálnak 2
3
Aki emberekkel foglalkozik, tartsa mindig szem előtt, hogy nem logikusan működő létesítményekkel, hanem érzelmeik által vezérelt lényekkel van dolga. Dale Carnegie 3
4
Harmadik pillér Otthon Munka Társasági / társadalmi hely (kocsma, rock koncert, edzőterem, stadion, kiállítás, korcsolyapálya, flashmob…) 4
5
A mai események, rendezvények Az „esemény biznisz” előre tervezett üzletmenetté vált, aki ezt nem látja be, lemarad és kimarad. Kulcsszavak: kreativitás, kizökkentés, új minőség, élmény, interaktivitás, együttműködés, „edutainment” = játszva tanulni a rendezvényeken 5
6
Az esemény, mint termék A rendezvények gyakran a helyi közösség eseményeiből nőnek ki A rendezvények növelik a desztináció vonzerejét Sok rendezvényt kifejezetten vendégcsalogatási céllal hoznak létre A rendezvények erős desztinációs marketing eszköznek számítanak 6
7
Krédó: Ha valamit el akarsz adni a potenciális vevőnek, akkor a vevő szemével kell nézned a dolgokat. „Nagyon szép város. Megnéztünk néhány múzeumot, jártunk szép templomokban, sőt voltunk a királyi palotában is. A kaja és a bor kitűnő volt.” Melyik városban jártunk? A különbség az élményben van. 7
8
Napjaink befutója, az eseménymarketing Eszköz: egy eseménnyel terméket promotálni Cél: maga az esemény Módszer: ez az értékesítési, kommunikációs, promóciós stb. csatorna 8
9
Eseménymarketing (event marketing) Tematikus aktivitás „élőben” (például zenei fesztivál, sportrendezvény, ünnepség, stb.) ami egy termék, vagy termékcsoport eladását célozza. Definíció esemény promóció: olyan promóciós tevékenység, ami egy eseményt (például sport- vagy társadalmi rendezvény) használ fel arra, hogy felkeltse a közönség érdeklődését egy termék iránt 9
10
„Nagy nevek”, termékek, stílusok, történelem… Kötődés kihasználása (Mozart → Salzburg, Burns → Skócia) Elturistásodás veszélye Rendezvények „ráépülnek” a névre (gyulai kolbász…) „ejha” effektus (wow!) 10
11
… hatékonyak / hatásosak … értéket közvetítenek, a résztvevő érzi, hogy kap valami többletet (kommunikáció: mit ad nekem?) … a rendezők céljainak vannak alárendelve … stratégiába illeszkednek (pl. kóstoltatás) … a szervezők közötti együttműködés eredményei … sok résztvevők vonzanak (egy esemény akkor lesz élő, ha van résztvevő) A sikeres rendezvények 11
12
12 Önkép és megítélés 12
13
13 Minden nézőpont kérdése helyszín desztináció város környezet A vevő így lát… Mi így látunk… 13
14
Trend: fesztiválok Térben és időben koncentrált, előre meghirdetett, közös elnevezés alatt futó, legalább egy napos, gyakran több műfajt felölelő szabadidős rendezvény sorozat, amely közös érdeklődésű emberek látogatását várja. Lehet: reprezentatív, téma szerinti, célcsoportra irányuló; hazai, regionális, nemzetközi… Forrás: Magyar Fesztivál Szövetség, 2002 14
15
Napjaink utazója a „csendes utazó” (silent traveller) Azok az általában 20-30-as éveikben járó utazók, akik folyamatosan használják technikai eszközeiket arra, hogy informálódjanak és informáljanak. Ahhoz, hogy becserkésszük, meggyőzzük és megnyerjük őket, a tartalom marketingen (kép- és hanganyag) túlmenően sztorikkal, hírességekkel is erősíthetünk. 15
16
A történetek ereje Másképp nézünk-e a kavicsokra, ha tudjuk, honnan vannak? A kertből? Az ókori Rómából? A berlini Falból? A Holdról? A sok jó ötlet nem elég, azokat egységes egésszé kell varázsolni. Nem mindegy, hogy citromos lé, vagy limonádé… Ehhez kell a rendezvény, mert az mindig több szegmenshez szól. 16
17
Olyan rendezvény kell, amelyben mindenki megtalálja saját érdekét 17
18
Egy rendezvényen bármi megtörténik … és meg is történik Emiatt a szervezést és lebonyolítást szakemberekre kell bízni. De a település érezze magáénak. 18
19
19 1. presztízs és imázs 2. újabb munkahelyek és -alkalmak 3. szolgáltató helyek forgalma és a szezon széthúzása 4. sokszoros költés 5. multiplikátor hatás Miért jó? 19
20
Köszönöm a figyelmet 20
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.