Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMária Kelemen Megváltozta több, mint 8 éve
1
Rendezvények a siker szolgálatában Rázsó Ella
2
A rendezvények történelme Egyiptomi birodalom –Vallási politikai okokból –Terményáldásra –Fáraók tiszteletére Kleopátra és Antonius
3
Görögország i.e. 776: első „megarendezvény” - az Olimpiai játékok Itt már összehangolt, felkészült szervezőmunkára van szükség
4
Római Birodalom A meghódított területek uralkodó osztályainak tiszteletére rendezett –fogadások –ünnepségek –fesztiválok Összefogják a népet, elterelik a figyelmet a rossz körülményekről Tömegbefolyásolás eszköze
5
Gladiátorjátékok Története „marketing”
6
Közép- és Kora Újkor Hatalmi elithez (egyház) kapcsolódtak –Királyi esküvők –Temetések –Udvari lakomák –Lovagi viadalok Szigorú szabályok Udvarnok instrukciói Ünnepségek szerepe kettős volt –Üzenet a hatalom részéről –Presztízs az országnak
7
Barokk kori Magyarország A királyi esküvők, temetések, lakomák, új elem a világi színjátszás A főnemesi udvar reprezentációs igényeit szolgálja ki
8
Reformkor Társas élet fellendülése Kirándulások, egyletek, színházak, ünnepélyek Estélyek, bálok, farsangi mulatságok, szabadtéri elfoglaltságok budai búcsú, gellért-hegyi húsvéti ünnep
9
XIX-XX. század A társasági és sport élet mellett kiállítások, bemutatók 1896: Millenniumi kiállítás Gazdaság és kereskedelem képviselői mellett a hadügy, haditengerészet és a főváros is bemutatkozik A rendezők gondoskodtak a szórakozásról is – ezek még nem üzleti rendezvények
10
Közép- és Kelet-Európa XX. század közepe Csak párt- és állami rendezvények Néhány szakkiállítás és vásár Sem minőségi, sem gazdasági szempontok, sem kreativitás
11
1990-es évek - Magyarország Értékké válik a minőség, a kreativitás, jelentős szerephez jut az ár A rendezvények minősége fokmérője a piacgazdaságnak és a demokráciának A rendezvények típusa, száma megszaporodik, megváltozik
12
Magyar piac jellemzői ma Nehéz új, kreatív terméket kitalálni Nehéz azt a csatornát megtalálni, ahol a célközönség figyelmét megszerezhetem tömegkommunikáció nem mozgósít A mai fogyasztó nem hűséges
13
Hogyan és miért alakultak ki az üzleti rendezvények? Eseménymarketing: Olyan rendezvények szervezése, melyeknek célja a márka vagy a cég pozitív élménnyel való összekapcsolása. Cél: –értéket teremteni a fogyasztó fejében –Pozitív érzések generálása –Bevételek növelése
14
Miért járunk rendezvényekre? Lássanak és lássak Kapcsolatépítés Új, friss információkat szerezzünk
15
Öltözködés, viselkedés
16
Egy üzleti rendezvény megszervezésének lépései Briefing kézhezvétele után –Mérlegelni kell, hogy rendelkezünk-e elegendő idővel, anyagi- és humán erőforrással Ha igen –Időpontot kérni, személyes találkozót megbeszélni Ajánlat –Részletes költségvetés –Kreatív koncepció –Bemutatkozó anyag a cégről
17
Egy üzleti rendezvény megszervezésének lépései Jól felépített alvállalkozói hálózat szükséges Az ár döntő jelentőségű Szerződéskötés Érdemi munka – pontos program elkészítése Folyamatos egyeztetés Lebonyolítás Teendők a rendezvény után (follow up)
18
Mi jellemzi ma a rendezvényszervező szakmát, a rendezvénypiacot? Méretéről csak elképzelések vannak Rendkívül érzékeny piac A rendezvényszervezés, mint szakma, saját maga alakította ki szabályait, törvényeit Farkastörvények uralkodnak Okok –átfogó, egységes képzés hiánya –A szakma önállóan államilag nincs elismerve –Megfelelő autentikus szakirodalom sem áll rendelkezésre
19
Internet megjelenésének előnyei, hátrányai átalakítja a rendezvényszervezői munkát Nehéz talpon maradni úgy, hogy minden magára adó cég referenciái megtalálhatóak a világhálón Felgyorsítja Elképzelhetetlen az IT használata nélkül DE
20
Mi kell egy rendezvényszervező vállalkozás beindításához? Nem kötött végzettséghez Nem kötött engedélyhez Elég egy iroda, egy számítógép, internet, telefon, gépkocsi, ötletek … KAPCSOLATOK! Kitartás Kreativitás Gyors döntéshozó-képesség Kapcsolatteremtő képesség Rálátás más szakmákra – kapcsolatba kerülhetünk velük
21
Mi jellemzi ma a rendezvénypiacot? Közel egy év alatt a felére esett vissza az üzleti rendezvényekre elköltött összeg Visszaesett a kistelepüléses rendezvények száma Nőtt az éttermekben megrendezett üzleti rendezvények száma Rendezvényelemek darabszáma is drasztikusan csökkent (színpadi produkciók, háttérelemek) Nagyon sok cég maga szervezi meg a rendezvényeit, külső segítség nélkül
22
Köszönöm a figyelmet !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.