Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház..."— Előadás másolata:

1 Szociálpszichológia 3. Illés Anikó

2 Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...

3 A dramaturgiai modell Goffman Homlokzat/arc/arculat megjelenés modor Énmegjelenítés Szereptávolítás

4 Machiavellizmus Machiavelli (XVI. sz.) Manipuláció Helyzethez és partnerhez alkalmazkodás Machiavellizmus-skála jól elkülöníti a jó és rossz benyomást keltőket

5 A kétféle Én Mead társas interakcionizmus Énkép és visszajelzések

6 Állandóság a benyomáskeltésben Következetesség Hitelesség

7 Hízelgés Elhisszük-e? Kötelező hízelgés Direkt hízelgés

8 Helyeslés iránti szükséglet Igazam van Én-erősítő

9 Társas lény egyedül és együtt egyéni különbségek elszigeteltség

10 Magány Reménytelenség Türelmetlen unalom Depresszió Önbecsmérlés

11 A szociabilitás okai A társak jelenléte önmagában jutalmazó Szociális csereelmélet Társas összehasonlítás (Festinger) Szorongás, stressz csökkentése

12 A vonzalom mérése Szociometria, Moreno, szociogram

13 Szeretet és csodálat Szeretereméltóság- skála Kompetencia-skála

14 A vonzalom elméletei Ösztön Csereelmélet Jutalom

15 Kognitív egyensúlyelméletek 3 elem: Attitűdtárgy Társ Kapcsolat Kiegyensúlyozatlan Egyensúlyhiányos Festinger: kognitív disszonancia

16 A személyes kapcsolatok fejlődése Nincs kontaktus Egyoldalú észrevétel Felszínes kapcsolat Kölcsönösség bevonódás

17 Térbeli közelség Rendőrakadémia, ABC

18 Társadalmi, demográfiai háttér Vallás Attitűdök Étkezési szokások Műveltség pénz

19 Jó külső Aki szép, jobb is De, ha egyszer hibázik...

20 Attitűdhasonlóság Kísérletek Terepvizsgálat Szeretjük a saját attitűdjeinket megerősíttetni Rövid táv, hosszú táv Milyen attitűd?

21 Egymást kiegészítő szükségletek Szükségletek, tulajdonságok kiegészítése Hosszú távon mindenképp (?)

22 A vonzalom paradox alakulása Nagyrabecsült ember hibázik, akkor a szeretet nő Átlagos ember hibázik, akkor a szeretet csökken

23 Önbecsülés Elbizonytalanított emberek érzései Magabiztos emberek sikere

24 Szerelem Izgalmi állapot + kognitív címke Külső akadályok Csereelmélet Romantikus/szülők által eldöntött

25 Kapcsolatok lezárása Jelzések, bevonódás, hanyatlás Válás


Letölteni ppt "Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház..."

Hasonló előadás


Google Hirdetések