Animal assistance in our school Érdligeti Primary School Hungary.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudáskurátor vagy tudásgyám? Hidak és a járható utak a tudomány és a gyakorlat között - Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások - intézményesítetté.
Advertisements

Winnie the pooh & friends
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
Az Audi Hungaria elvárásai és részvétele a magyar regionális repülőterek fejlesztésében Chicfarm Green Manifesto: -Do you have a farm in your house? -Can.
Ecological Footprint Öko- lábnyom. What does ecological footprint refer to? The amount of productive land appropriated on average by each person (in the.
1 KÖZÖSSÉG AZ ÚJ TESTAMENTUMBAN Romans 12:10 figyelem egymásra, gyengédség, tisztelet, szolgálatkészség, buzgóság, empátia, az Úr szolgálataRomans 12:10.
COMENIUS school partnership Together for our planet! project OROSHÁZA, HUNGARY Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye.
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Web 2.0 Budapest – San Francisco Only the Web 2.0 Conference brings the intelligence, innovation, and leadership of the internet industry together in one.
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
2014BME. Mi is az az AIESEC? Hallgatók által vezetett nemzetközi non-profit szervezet Mintegy aktív tag 113 ország 2 fő profil – Tagok fejlesztése.
Továbbítás kattintással Pánsíp (Georghe Zamfir & Dana Dragomir) El tudnál aludni éjszaka anélkül, hogy ne gondolkoznál el azon, hogy a ház a helyén lesz-e,
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
ügyviteli, irodatechnikai, kommunikációs ismeretek
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Simple Past Egyszerű múlt idő.
BUDAPESTI SZKEPTIKUS KONFERENCIA Az ORTT állásfoglalása: „A Panaszbizottság egyhangú megítélése szerint a tudomány kontra ezotéria kérdéskörének.
Beginner Dialogues - In a motel / hotel Getting a room for the night - Good evening. Can I help you? - Yes, please. I'd like a room for the night. - Would.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Winnie the pooh & friends
Virgo Augustus 24. – September 23.. Virgo Symbols.
Indiai tanmese az elefántról …. “The Blind Men and the Elephant", by John Godfrey Saxe ( ). It was six men.
INTERNATIONAL PROJECT MEETING 1-8 MAY 2012 BIRMINGHAM, UK.
ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Pál László balesetvizsgáló.
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
ZooGuide – az ismeretterjesztés és az oktatás eszköze  Érdekes és részletes leírások a park állatairól  „Audioguide” funkcióval kiegészített virtuális.
The official language of our country is Hungarian.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I
Shared Services Community Meeting Mr. Csaba Kilián Executive investment director
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
Szeretettel köszönt Magyarország! Magyarország Köztársaság területe km 2, 10,4 millió ember lakja. Fizetőeszköze a forint. Beszélt nyelv a magyar.
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Survey on competitiveness
Segítő állatok iskolánkban
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
Mennyi? 3! Mi 3? Mi mennyi? platformfüggetlen médiamodell.
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Equality and solidarity in school practice
Social Renewal Operational Programme
Hungary.
Magnetic Miskolc Gergely Virág
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Az interdiszciplináris oktatás felé
Az interdiszciplináris oktatás felé
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Csurgalékvíz tisztítás
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
Volunteering in Hollókő
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Animal assistance in our school Érdligeti Primary School Hungary

"A pet is an island of sanity in what appears to be an insane world. Friendship retains its traditional values and securities in one's relationship with one's pet. Whether a dog, cat, bird, fish, turtle, or what have you, one can rely upon the fact that one's pet will always remain a faithful, intimate, non-competitive friend, regardless of the good or ill fortune life brings us." Boris M. Levinson

Education Great help for children with learning and behaviour problems. - students get motivation for learning - a great opportunity to increase motivation - it reduces children’s anxiety - increases their self- confidence - children become open- minded - the therapy develops their speaking skills and attention

Rabbit therapy

Pitypang at work

Why dogs are suitable for therapy? During domestication, their social system, attachment and communication skills evolved. During coexistence with humans dogs changed their behaviour and genetics too.

Inroduction of the dogs involved: Kemi and Lencsi

We use dog therapy in three different ways: In morning lessons Individual catching up activities for fall behind children Development classes for children who need special education and treatment in small groups

In morning lessons

Individual catching up activities for fall behind children

Development classes for children who need special education and treatment in small groups

Conclusion Dogs are a great help in motivating in lower grade classes. They can help teachers to touch students’ souls. Our students look forward to lessons with the animals very much. Dogs calm children, they learn more easily, their mood is better.

Thank you for your attention!

References Babos Edit (2013): Állatasszisztált terápia- Módszertani előtanulmány óvodás korú gyermekek kutyával történő fejlesztésére, Alkalmazott Pszichológia 2013/3, p. Dr. Buzsáky Görgy (1984): Az állatok tanulása, Kecskemét, Natura, Csányi Vilmos ( 2000): Bukfenc és Jeromos, Budapest, Vince Kiadó Csányi Vilmos ( 2002): Etológia, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó Csányi Vilmos (2012): Interjú Csányi Vilmossal, Könyvesblog /2012/12/16 / Csányi Vilmos (2013): Segítség, kutyás lettem! Budapest, Libri Faragó Tamás, Andics Attila, Devecseri Viktor, Kis Anna, Gácsi Márta, Miklósi Ádám (2014): Humans rely on the same rules to assess emotional valence and intensity in conspecific and dog vocalizations. In: BIOLOGY LETTERS 10:(1). Paper DOI: /rsbl Published 8 January Gordosné dr. Szabó Anna (1977): Gyógyító pedagógia, kézirat, Budapest, Tankönyvkiadó Illés Anett : AI módszer a kutyás terápiában, PDF Dr. Illyés Sándor szerk. (1976): Gyógypedagógiai alapismeretek, Budapest, Tankönyvkiadó Jones, Amanda C., Samuel Gosling (2005): A kutyaszemélyiség vonásai és kapcsolatuk az emberi ötfaktoros modellel, Magyar Tudomány, 167. évfolyam – 2006/2. szám p. Klimke, Vivienne (2003): Gyógyító állatok, Budapest, Gladiátor kiadó Köböl Erika – Topál József (2012): Játék vagy munka? A kutyás terápia lehetőségei a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztésében, Gyógypedagógiai szemle, 2012/ p. Levinson, B.M. (1969): The pet and mental hygiene. In:Boris,M. Levinson (szerk.): Pet oriented child psychotherapy. Springfield, IL: Charles C. Thomas. Miklósi Ádám – Topál József szerk. (2006): Kutyagondolatok nyomában, Budapest, Typotex, Patay László (1994): Szelídíts meg! Digitális változat, Styler Kft.ETO ISBN X Dr. Ranschburg Jenő (1998): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban, Budapest, Tankönyvkiadó Szigeti Mónika (2007): A kutyás terápia alkalmazása kommunikációs zavarokkal küzdő gyermekeknél, Fejlesztő Pedagógia 2007/3-4. szám, 67-70p, Topál József – Hernádi Anna (2011): Gyógyító állatok: tudomány vagy kuruzslás? Magyar Tudomány, 2011/6, p. Vargáné Kiss Anna, Hernádi Anna, Topál József (2014): 2014/47, Társas viselkedés és idegrendszer, OTKA,K ,PUB-I ,2014/47