INTERNATIONAL PROJECT MEETING 1-8 MAY 2012 BIRMINGHAM, UK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Winnie the pooh & friends
Advertisements

LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Élni és visszaélni az integrációval: a mechanikus integrációtól a valódi oktatási és szociális inklúzióig Uses & Abuses of Integration : from mechanical.
Igazgyöngy Alapítvány, október 26. Igazgyöngy Non-Profit Organization – October 26, 2013.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
1 KÖZÖSSÉG AZ ÚJ TESTAMENTUMBAN Romans 12:10 figyelem egymásra, gyengédség, tisztelet, szolgálatkészség, buzgóság, empátia, az Úr szolgálataRomans 12:10.
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 1 Julia Horváth.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Made by: Pápai Ádám Dobozy Dániel. „Because of our language difficulties we can communicate with foreign nations only using arts" In the course of history,
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
The official language of our country is Hungarian.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
URBACT City Lab – Metropolitan Governance Managing Metropolitan Areas Across Boundaries & Frontiers 12 February Lille.
Animal assistance in our school Érdligeti Primary School Hungary.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért 2 nd European Workshop – ’Breaking the Drug Cycle’ project Budapest,
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I
TREASUREHUNT project made by: Márton Demény, Kata Nagy, Kolos Ruszthi, Áron Erős and Tamara Balogh Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma.
Gifted Education: Ability Grouping Tehetségek oktatása: Készség szerinti csoportosítás By Franz Mönks.
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
Szeretettel köszönt Magyarország! Magyarország Köztársaság területe km 2, 10,4 millió ember lakja. Fizetőeszköze a forint. Beszélt nyelv a magyar.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Komplex tehetségazonosító és tehetséggondozó program az újszászi vasúti szakképzésben Complex programme for the gifted in the railway vocational education.
The Role of Primary Dealers in the Financing of the Budget in the First Half of
The HRC’s Committee of Cross-Border Higher Education Institutions and the Makovecz Program Dr. Márta Takács, President of the of the Hungarian Rectors’
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Hungary Geography.
Survey on competitiveness
Test Automation Kurzus Intro
Tájékoztató az osztatlan képzésben tanuló Academic 1 vizsgával rendelkező angoltanár szakos hallgató számára február 13.
"Shoes on the Danube Bank”
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
Ruletták a Minkowski síkon
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
MICE Tourism in Hungary Statistical Report for the Year 2008 by the Hungarian Convention Bureau HUNGARIAN NATIONAL TOURIST OFFICE.
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Equality and solidarity in school practice
Social Renewal Operational Programme
Magnetic Miskolc Gergely Virág
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Vasas Lívia, PhD 2017 DART-Europe E-theses Portal European Portal for the discovery.
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Microsoft eszközpályázat
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
Volunteering in Hollókő
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

INTERNATIONAL PROJECT MEETING 1-8 MAY 2012 BIRMINGHAM, UK

THE INCLUSIVE EDUCATION Today we are covering the following: Special educational needs Types of special educational needs Legal background Minorities in education Our school

SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS Every child is different „Only the educated is free” Epictetus 55 AD – 135 AD Discourses

SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS (SEN) The term 'special educational needs' (SEN) has a legal definition, referring to children who have learning difficulties or disabilities that make it harder for them to learn or access education than for most children of the same age.

SEN Common include: challenges with learning communication challenges emotional and behavioral disorders physical disabilities developmental disorders

SEN This process involves: teaching procedures adapted equipment and materials accessible settings and other interventions

SEN Different approaches to providing special education services: Inclusion Mainstreaming Segregation Exclusion

SEN Inclusion Students with special educational needs spend all, or at least more than half of the school day with students who do not have special educational needs.

SEN Mainstreaming It refers to the practice of educating students with special needs in classes with non-disabled students during specific time periods based on their skills. Students with special needs are segregated in separate classes exclusively for students with special needs for the rest of the school day.

SEN Segregation In a separate classroom or special school exclusively for students with special needs. Students with special needs spend no time in classes with non-disabled students.

SEN Exclusion: A student who does not receive instruction in any school is excluded from school.

SPECIAL EDUCATION IN HUNGARY Centrally regulated. Supported by the government. Act of 1993 on Public Education. Act of 2006 Act of 2007

HUNGARY Today’s education policy in Hungary identifies integration as a political, social and pedagogical aim. It pays special attention to financing special needs education. The regulatory framework favours the integration of students with special educational needs.

SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS STUDENTS (ACCORDING TO HUNGARIAN LAW) HAVE: Physical disability Sensorial disabilities Mental retardation Speech disability

S PECIAL EDUCATIONAL NEEDS STUDENTS (ACCORDING TO HUNGARIAN LAW) HAVE: Autism Difficulties in the learning process Behavioural difficulties Disadvantages

ACCORDING TO THE EDUCATION ACT Weekly lesson schedule for special educational needs students Grade Numbers of lessons per week Mentally retarded Visually impaired Disabled, blind, hard of hearing Deaf, autist 15%35%40%50% grade lessons3 lessons7 lessons8 lessons10 lessons grade lessons lessons lessons 9 lessons lessons grade lessons3.75 lessons8.75 lessons 10 lessons 12.5 lessons grade lessons lessons lessons 11 lessons lessons grade 11 or upper 30 lessons4.5 lessons10.5 lessons12 lessons 15 lessons

CATEGORIES OF SEN STUDENTS They form categories: Category A: determined by doctors Category B: learning and behavioral disorders, hard of learning Category C: problems caused by social, cultural or lingual disadvantages.

CATEGORIES AND THEIR POSSIBILITIES Entitlement of complementary (classification, diagnoses) Organic disabilities Learning/behavioral disorders Social/ethnical disadvantages Segregation/Integratio n (placement/schooling) A category children in special schools A category children in normal schools B/C category children in normal schools Inclusion (terms educational services) Special educational terms (habilitation rehabilitation) Differentiated education supportive school environment Individual supplementary development Minority programs, social benefits, etc.

In the beginning of the 60’s minority schools were gradually either closed down or incorporated into Hungarian schools according to an Education Act which stated that the language of education was to be Hungarian. The Education Act I. of 1985 gave an opportunity for the minority schools to educate children in their native languages. In the minority schools along the border the closest neighbourhood country’s language is taught. MINORITIES’ RIGHTS

MINORITY SCHOOLS IN HUNGARY Type A: native language is taught as a foreign language. Type B: bilingual schools teach history, literature, geography in their own language. Science subjects are taught in Hungarian. Type C: literature and grammar are taught in Hungarian, the other subjects in native language.

THE DIVERSITY OF MINORITIES IN HUNGARY IN THE SCHOOL YEAR Rusyn Romanian Slovenian German Chroatian Gipsy German Chroatian Slovakian German Gipsy

BUDAPEST Budapest is a little bit different. There are more minority schools with native language teachers, there are some bilingual schools, there are schools for minors without own language teaching. German Croatian Greek Slovakian Serbian Gipsy Bulgarian

MINORITIES Most of the schools teach their own language, but mainly in primary schools In middle schools we have to integrate, apart from of their skills Therefore there are some schools without theaching of the own language.

BILINGUAL SCHOOLS The bilingual schools teach minorities’s language in primary schools In the middle schools and in the high schools other languages are taught.

IN OUR SCHOOL: Statistics: Ademic year of Foreign nationality students: 2 Romanian, 1 Ukrainian, 1 Chinese student 8 SEN students (7 students have integration difficulties, behavioural problems, challenges with learning, and only 1 student suffers from long-term, serious disorders.) We provide special education services to the identified students and provide individualised education, addressing specific needs. Our specialist teachers working with the school psychologist help to develop our students. We also have a responsible teacher for children and youth protection. She identifies students who live in difficult circumstances and monitors these students and give them regular support.

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!

Source: 1. Inkluzív nevelés Ajánlások sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók fejlesztéséhez Bevezető az életpálya-építési kompetenciaterület ajánlásaihoz Czibere Csilla, Faragóné Bircsák Márta Készült a Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 2.1 intézkedés Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben központi programjának „B” komponense (Sajátos nevelési igényű gyerekek együttnevelése) keretében Inkluzív nevelés Ajánlások sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez Bevezető a szövegértési-szövegalkotási kompetenciaterület ajánlásaihoz Jenei Andrea Készült a Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 2.1. intézkedés Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben központi programjának „B” komponense (Sajátos nevelési igényű gyerekek együttnevelése) keretében A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása Dr. Magas Lászlóné, GYMS MPI április oktatasanak-iranyelve.htmlhttp://fejlesztok.hu/hasznos-olvasmanyok/20-sajatos-nevelesi-igeny/283-a-sajatos-nevelesi-igenyu-tanulok-iskolai- oktatasanak-iranyelve.html Metzger Balázs:A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált neveléséről – fenntartó önkormányzatoknak március tbko.hu 12.ippk.elte.hu

Viktória Gacsó Judit Nemes Andrea Szobotin Vásárhelyi Pál Secondary Trade School Budapest MMXII