KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 TÁMPONTOK A FÖLDKÖZI TENGERI MIGRÁCIÓS FOLYAMATOK ÉRTELMEZÉSÉHEZ Nagy Boldizsár hozzászólása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EU és Magyarország 7. előadás A magyar állampolgárok jogai az EU-ban.
Advertisements

A szíriai menekültek és Magyarország- menekültügyi szemmel
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
EMBERI JOGOK.
Új típusú biztonsági kihívások. A nemzetközi rendszer átalakulása •Hogyan fogtuk fel a világot 1989 előtt? –Államok –ENSZ –Bipoláris világ –NATO – VSZ.
Schenk B november 7. BCE Az emberi jogok regionális védelme november 7.
2005. szeptember 28.. Történeti háttér Kiemelkedően magas menekültáradat Igény a menekülők szabályozott érkezése iránt.
Állampolgársága végképp eltörölve
Az Európai Unió menekültjoga: keserédes vívmányok IV. A definíciós irányelv Nagy Boldizsár alternatív órájához kapcsolódó vetítőlapok.
Mészáros Attila Menedék Migránsokat Segítő Egyesület
Migránsok Magyarországon LeCiM-projekt.
Populáció növekedés október 1.
Készítette: Molnár Richárd, I. Geográfus MSc
Okmány-mintatár Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
Menedék - Migránsokat Segítő Egyesület
A bioszféra 2 kísérlet. A bioszféra 2 kísérlet.
Esélyegyenlőség Előadó: Megyesi Rita.
Politikai és szociálgeográfia I.
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
A KÜLFÖLDIEK JOGÁLLÁSNAK NEMZETKÖZI JOGI KÉRDÉSEI: NEMZETKÖZI MIGRÁCIÓS JOG – ELŐADÁS – DECEMBER BCE T-KAR NEMZETKÖZI TANULMÁNYOK INTÉZET – ELŐADÁS.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A bevándorlási politika néhány kritikus pontja az Európai Unióban Szalayné Sándor Erzsébet PTE ÁJK november 5.
A évi népszámlálás és a külföldiek integrációja Gödri Irén Transznacionalizmus és integráció c. konferencia Budapest, május 17.
Az Európai Unió országaiban élő külföldi állampolgárok
Menekültügyi trendek 2005 és 2010 között Kihívások és a joggyakorlat válaszai Európai Migrációs Hálózat november 8. dr. Tüske Rita.
Állam és polgár II. Nemzetiségek és egyéb jogi státuszok
Alapfogalmak, meghatározások, a menekülés okai, miért kellene védeni a menekülteket, tartós megoldások. „Nemzetközi, európai és magyar menekültügy” Nagy.
A Föld lakosságszámát meghatározó tényezők II. A migráció
Nemzetközi migráció és az Európai Uniós választások
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
A KVALIFIKÁCIÓS IRÁNYELV évi ÁTDOLGOZÁSA
NEMZETKÖZI MENEKÜLTJOG
TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Vitaindító – 2007-re tervezett tevékenységek.
Csak olvasd el… Angol szöveg, magyar fordítással.
„Határon innen és határon túl – integráció és migráció a Kárpát-medencében” A Szociális és Munkaügyi Minisztérium és a munkaerő-migráció Korózs Lajos államtitkár.
Az ivóvíz ellátás hatása a világ migrációs folyamataira
- A Magyarországon észlelt áldozatok eljárásjogi helyzete
MIPEX BEMUTATÓ2015MIPEX BEMUTATÓ2015 A MIPEXBEN ELEMZETT FOLYAMATOK KÖRNYEZETE – A SZÉLESEBB KERET Nagy Boldizsár előadása június 17-én a MIPEX magyar.
SzéchenyiAkadémia2015SzéchenyiAkadémia2015 VÁNDOROK, KÉNYSZERVÁNDOROK FOGALMAK, NYITOTT HATÁROK, MENEKÜLÉS Nagy Boldizsár előadása a Széchenyi Akadémián.
Az UNHCR feladatai és működése. A menekültügy nemzetközi feladatai
Háttér-képek A migrációról politikamentesen Kerekasztal beszélgetés neves szakértőkkel a közélet legforróbb kérdéséről, a menekülthelyzetről, racionális.
Átvándorlók-bevándorlók kontra hajléktalan ellátás
TÉVHITEK, TORZÍTÁSOK, TÓDÍTÁSOK AVAGY A TUDOMÁNY SZENT GYÖRGYE LEGYŐZI A POLITIKAI KOMMUNIKÁCIÓ SÁRKÁNYÁT Nagy Boldizsár bevezető diái ELTE TÁTK Szociális.
Iszlám és migráció I. Kivándorlás és kisebbségi lét az iszlám szemszögéből Külügyi és Külgazdasági Intézet ELTE Bölcsészettudományi Kar – Arab Tanszék.
EURÓPAI ÉS MAGYAR MENEKÜLTÜGY: MÍTOSZOK ÉS VALÓSÁG Nagy Boldizsár előadása a „Világpolitikai kérdések és kihívások, menekültek és a migráció hatása Európára”
Migráció és nemzetközi jog
1 Szociális védelmi kiadások Magyarországon és az Unióban Tokaji Károlyné, KSH „Kérdés és válaszok”, avagy SZEGÉNYSÉG és SEGÉLYEZÉS I. című szakmai konferencia.
A környezeti migráció és biztonságpolitika Tálas Péter Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemzetközi és Európai Tanulmányok Kar Stratégiai Védelmi Kutatóközpont.
Menekültválság Délkelet- Ázsiában Szakáli Máté február 26. Iszlám és migráció IV: Migráció az iszlám világon belül.
MTA Regionális Kutatások Központja Magyarország: ütköző- és konfliktusterület a migráns-kibocsájtó és befogadó térségek között Hajdú Zoltán MTA KRTK RKI.
VÁNDOROK, KÉNYSZERVÁNDOROK, TARTÓZKODÁSI JOG NÉLKÜLI MIGRÁNSOK Nagy Boldizsár előadása a Toldy gimnáziumban október 15-én.
MILYEN EURÓPÁT AKARUNK? 2015: 1 MILLION REFUGEES 2015: 1 MILLIÓ MENEKÜLT.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
A nemzetközi migráció globalizálódása
Alapvető fogalmak és tények a bevándorlás megértéséhez
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
A KÜLFÖLDIEK JOGÁLLÁSNAK NEMZETKÖZI JOGI KÉRDÉSEI
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Helyzetjelentés a menekültkérdésről:
A Föld lakosságszámát meghatározó tényezők II. A migráció
Földünk demográfiai folyamatai (összegzés)
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
Társadalmi nem és szexuális beállítottságon alapuló üldöztetés
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
This table is avarage! Read instructions below!
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 TÁMPONTOK A FÖLDKÖZI TENGERI MIGRÁCIÓS FOLYAMATOK ÉRTELMEZÉSÉHEZ Nagy Boldizsár hozzászólása a „Migrációs nyomás a Földközi-tengeren: érdekek és megoldási lehetőségek” című kerekasztal-beszélgetésen a Külügyi és Külgazdasági Intézetben, május 5-én

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Hét támpont 1.A migrációs nyomás addig fennmarad, amíg azt demográfiai és munkaerőpiaci okok indokolják 2.Az „illegális migráns”, azaz a kellő iratokkal nem felszerelt vándor nem gonosztevő 3.A menekülteket nem azért kell védeni, mert jogilag kötelező, hanem mert ezt találjuk helyesnek 4.A nagy világvallásokból, így az iszlámból sem következik sem a harc, sem a terrorizmus. 5.A terroristák döntő többsége polgártársunk, a vallási okból elkövetett cselekmények az összes terrorcselekmény kisebbségét alkotják 6.A migráció-terrorizmus kontinuum létrehozása hazug szekuritizáció 7.A Földközi tengeri probléma önmagában nem megoldható, az embercsempészek kiszorítása Líbiából csak az útvonalak áthelyezésével fog járni

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 FOGALMI KONSZENZUS

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 A külföldiek kategóriái (+ belső menekültek) Migráció NemzetköziOrszágon belüli RegulárisIrreguláris A jogszabályoknak megfelelő, egy évnél hosszabb távollét/jelenlét Illegális (okmányok nélküli) vándorlás Kényszervándorlás Munkavállaló, családegyesítő, diák, nyugdíjas, etc. (Regular migrant) Illegális (okmányok nélküli nélküli) külföldi (Undocumented foreigner) Menekült (Refugee) Belső menekült (otthonából elűzött) (Internally displaced person, IDP)

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Az egyetemes és regionális dokumentumokban szereplő pontos meghatározásokat lásd a függelékben!

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET A MIGRÁCIÓS NYOMÁS ADDIG FENNMARAD, AMIG AZT DEMOGRÁFIAI ÉS MUNKAERŐPIACI OKOK INDOKOLJÁK

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 A világ népessége: az út 2011-ig Source: ( )

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 A népesség növekedésére vonatkozó becslések

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 A népesség megoszlása a fejlődő és a fejlett világ között

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 A migrációs nyomás forrása Forrás: Population Reference Bureau, ons/Datasheets/2014/2014- world-population-data- sheet/population-clock.aspx ( )

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET AZ „ILLEGÁLIS MIGRÁNS”, AZAZ A KELLŐ IRATOKKAL NEM FELSZERELT VÁNDOR NEM GONOSZTEVŐ

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Az okmányok nélkül utazó nem bűnöző A Sri lankaiak példája „A magyar rendőrség július 15-én Győr közelében bukkant az elhagyott, bolgár rendszámú kamionszerelvényre, melynek pótkocsijában 18 halottat talált. A szerelvényen összesen mintegy 40 illegális menekült /Sic – NB/ utazott. A vontat- Óban lévő, életben maradt embereket az embercsempészek kiengedték, azzal, hogy megérkeztek úti céljukra, Németországba. A menekülteket a magyar határőrök röviddel ezután elfogták. Elmondták, hogy Románia területén szálltak a járműbe, s fejenként 800 dollárt fizettek az embercsempészeknek.” UNHCR meghallgatta az összes életben maradottat – egy sem minősült menekültnek

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET A MENEKÜLTEKET NEM AZÉRT KELL VÉDENÜNK, MERT JOGILAG KÖTELEZŐ, HANEM MERT EZT TALÁLJUK HELYESNEK

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET érv a menekültek védelme mellett Közös identitás (3) –Univerzális egalitariánus – embertárs –Kommunitárius – népem, vallásom, klánom törzsem tagja –„A történelem bankja” Identitás-különbség (3) –Gazdag-szegény –Itthon – vándor –Demokratikus – elnyomó Utilitárius: –Reciprocitás –Politikai kalkuláció (rational choice) Opportunizmus Más cél eszközeként Történelmi felelősség Non-refoulement, mint politikai norma Részletesebben lásd: Nagy Boldizsár: A menekültek védelmének lehetséges indokairól Fundamentum, 2013/2, old Rövid változata: Élet- és Irodalom, LVII évf. (2013)50. sz, 5. old.

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET A NAGY VILÁGVALLÁSOKBÓL, ÍGY AZ ISZLÁMBÓL SEM KÖVETKEZIK SEM A HARC, SEM A TERRORIZMUS.

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Világvallások A kereszténység és az iszlám is értelmezhető harcosan térítő, egyeduralomra törő vallásként –Kereszteshadjáratok –Mórok kiszorítása Spanyolországból (reconquista) –Folyamatos missziós tevékenység De: mindegyik képes békés együttélésre A vallás rendszerint ürügy az azt eszközül használó erők kezében. (A gyalog-harcosok valóban azt hiszik, ezt kell tenniük)

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET A TERRORISTÁK DÖNTŐ TÖBBSÉGE POLGÁRTÁRSUNK. A VALLÁSI OKBÓL ELKÖVETETT CSELEKMÉNYEK AZ ÖSSZES TERRORCSELEKMÉNY KISEBBSÉGÉT ALKOTJÁK

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 EUROPOL: EUROPEAN UNION TERRORISM SITUATION AND TREND REPORT 2014 (Te-Sat report, 2014) 2013-ra vonatkozó megállapítások No attacks explicitly classified as religiously inspired terrorism, right-wing terrorism or single-issue terrorism were reported by the EU Member States in However, two persons were killed in the UK in two separate terrorist attacks, In 2013, 152 terrorist attacks occurred in five EU Member States. The majority took place in France, Spain and the UK. After an increase in 2012 (219), the number of terrorist attacks in 2013 fell below the number recorded in 2011 (174). As a result of terrorist attacks, seven people died and nine were injured in the EU in 2013 Europol Te-Sat Report, 2014, 46. old.

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Europol. Te-Sat report 2014, 2013-ról „Left-wing terrorism verdicts received the highest average prison sentence (18 years), followed by separatist terrorism verdicts (13 years). These average prison sentences are considerably higher than the averages reported for the respective type of terrorism in 2012 (eight and nine years respectively). The average prison sentence given for religiously inspired terrorist offences in 2013 decreased to four years, compared to six years in 2012.” Europol Te-Sat Report, 2014, 49. old.

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Letartóztatások: 535-ből 216 vallási okú Forrás: Europol Te-Sat Report, 2014, 48. old.

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Ítéletek és büntetések, 2013 (EUROJUST Forrás: Europol Te-Sat Report, 2014, 49. old.

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET A MIGRÁCIÓ- TERRORIZMUS KONTINUUM LÉTREHOZÁSA HAZUG SZEKURITIZÁCIÓ

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Didier Bigo „So, security, and in particular internal security, must be understood as a process of securitisation/insecuritisation of the borders, of the identities and of the conception of orders. Securitisation is, in this sense, not an answer to insecuritisation, but a capacity to manage (and create) insecurity.” … „Internal (in)security must be analysed in connection with institutional knowledge and knowledge of the agencies, their devices and practices, including their discursive practices, as these are determinant factors in understanding how definitions of those who provoke fear, the adversary and the enemy are socially constructed. We need to understand the social construction of fears. And why they are now converging towards the figure of the migrant, as the key point inside a continuum of threats.” Didier Bigo: When Two Become One: Internal and External Securitisations in Europe in: Morten Kelstrup, Michael Williams (szerk.) International Relations Theory and the Politics of European Integration: Power, Security and Community, Routledge, London, 2006, 171 – 204.old.; old.

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET A FÖLDKÖZI TENGERI PROBLÉMA ÖNMAGÁBAN NEM MEGOLDHATÓ, AZ EMBERCSEMPSZEK KISZORÍTÁSA LÍBIÁBÓL CSAK AZ ÚTVONALAK ÁTHELYEZÉSÉVEL FOG JÁRNI

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Végszó Mikes Kelemen a - mai szóval - politikai menekültként az Ottomán Birodalomban élő Rákóczi fejedelem kamarása írta a következő sorokat majd' háromszáz éve: "30. levél Békós, 16. augusti Látja kéd, hogy Ázsiából írok kédnek, ha Ámérikában volnék, Missisipiából is írnék kédnek. Minket már úgy tekintsen kéd, mint ázsiai magyarokot. Elég az, édes néném, hogy már öt naptól fogvást itt sátorok alatt vagyunk.....De azon nem törödöm, hanem azon törödöm, hogy nem Háromszéken vagyok. De ott jobb volna-é az Isten, mint itt? Nem, mindenütt egyaránsú az õ jósága, itt akarja az Isten, hogy légy, azért itt sétálj ezen a szép réten. Az igaz, édes néném, hogy szép helyt vagyunk, a sátoraink a tengerparton rendiben. Ezt a gyönyörû kanálist végig látjuk, a Fekete-tenger zugását jól halljuk. Azok a nagy rettentõ sajkák elõttünk mennek el a Fekete-tengerre."

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Köszönöm! Köszönöm! Nagy Boldizsár

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 FÜGGELÉK

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 A NEMZETKÖZI DOKUMENTUMOKBA FOGLALT VÉDELMI KATEGÓRIÁK („MENEKÜLT MEGHATÁROZÁSOK”)

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Fogalmak, menekültdefiníciók Genfi Egyezmény Aki január 1. előtt történt események következtében faji, vallási okok, nemzeti hovatartozása, illetve meghatározott társadalmi csoporthoz való tartozása, avagy politikai meggyőződése miatti üldözéstől való megalapozott félelme miatt az állampolgársága szerinti országon kívül tartózkodik, és nem tudja, vagy az üldözéstől való félelmében nem kívánja annak az országnak a védelmét igénybe venni.

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Fogalmak, menekültdefiníciók Afrikai egyezmény, 1969: –Genf + „aki kénytelen elhagyni szokásos tartózkodási helyét, hogy származási vagy állampolgársági országán kívül keressen menedéket (refuge) a származási, vagy állampolgársági országa egy részében vagy egészében érvényesülő külső agresszió, megszállás, idegen uralom vagy a közrendet súlyosan megzavaró események miatt” Cartagenai nyilatkozat, 1984: –Genf+ „magába foglalja a menekültek között azokat, akik elmenekültek országukból, mert életüket, biztonságukat vagy szabadságukat az általánossá vált erőszak, idegen agresszió, belső viszály, az emberi jogok tömeges megsértése vagy a közrendet súlyosan megzavaró körülmények fenyegették”

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Fogalmak, menekültdefiníciók EU – átmeneti védelem Átmeneti védelem (2001/55/EK irányelv) ”akiknek el kellett hagyniuk származási országukat, illetve régiójukat, illetve evakuálták őket...és akik az adott országban fennálló helyzet miatt nem képesek biztonságos és tartós feltételek mellett visszatérni,... különösen olyan személyek, akik: i. fegyveres konfliktus vagy feltartóztathatatlan erőszak térségéből menekültek el; ii. ki vannak téve emberi jogaik rendszeres vagy általános megsértése komoly kockázatának, illetve ennek áldozatai.” a tömeges beáramlás a lakóhelyükről elűzött olyan személyeknek nagy számban a Közösség területére történő érkezését jelenti, akik egy adott országból vagy földrajzi területről érkeztek, függetlenül attól, hogy spontán vagy támogatott módon, pl. evakuálási program keretében érkeztek-e

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Európai Unió, „Kvalifikációs irányelv” (2011/95/EU irányelv) meghatározások, 2 §: kiegészítő védelmi jogállás § 2 (f): kiegészítő védelemre jogosult személy „olyan harmadik országbeli állampolgár vagy hontalan személy, aki nem minősül menekültnek, de akivel kapcsolatban megalapozott okokból azt kell feltételezni, hogy származási országába, illetőleg hontalan személy esetében a korábbi szokásos tartózkodási helye szerinti országba való visszatérése esetén a 15. cikk szerinti súlyos sérelem elszenvedése tényleges veszélyének lenne kitéve; valamint rá a 17. cikk (1) és (2) bekezdése nem vonatkozik, és nem tudja vagy az ilyen veszélytől való félelmében nem kívánja ezen ország védelmét igénybe venni ” in respect of whom substantial grounds have been shown for believing real risk of suffering serious harm

KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015KÜLÜGYIÉS KÜLGAZDASÁGIINTÉZET2015 Meghatározások: 15. § súlyos sérelem Az alábbiak minősülnek súlyos sérelemnek: a)halálbüntetés kiszabása vagy végrehajtása; vagy b)kínzás vagy embertelen, illetve megalázó bánásmód vagy büntetés alkalmazása a kérelmezővel szemben a származási országban; vagy c)nemzetközi vagy belső fegyveres konfliktushelyzetekben felmerülő megkülönböztetés nélküli erőszak következtében polgári személy életének vagy sértetlenségének súlyos és egyedi fenyegetettsége. serious and individual threat to a civilian's life or person by reason of indiscriminate violence in situations of international or internal armed conflict.