TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Advertisements

INKUBÁTOR KOMÁRNO – Centrum pre podporu činností podnikateľov, n.o. Adrián Horváth.
A november 18-i workshop napirendje
Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint eredményeinek bemutatása.
Ecological assessment of the Szamos/Somes River to determine its influance on the ecological state of the Tisza River Dr. Csipkés József Felső-Tisza-vidéki.
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Urban Audit Az egységes városstatisztikai adatbázis.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozat
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottságának tevékenysége
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
A társadalmi integráció aktuális kérdései az INNOAXIS-projekt célterületét alkotó térségekben Jász Krisztina Ph.D MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Szabadka,
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
A Nemzeti Fejlesztési Terv
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A helyi közösségi* közlekedés jövőképe, várható intézményi keretei Dr. Berényi János tudományos tanácsadó Magyar Civinet 3. Találkozója Debrecen, 2014.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Ökomobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben Die Förderung der Ökömobilität in der österreichisch-ungarischen Grenzregion Szakmai találkozó.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
A Sásdi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 27. Baranya Megyei Önkormányzat.
Centralizáció és specializáció az Onkológiai sebészetben
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
LEADER, Identitás, Sport
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
Előadás másolata:

TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2006 november 27. Közlekedés-szervezés a perifériákon Transport organization on the perifical areas Rugalmas közlekedési rendszerek - Kihívás és lehetőségek Magyarországon Elastic transport systems Chananges and possibilties in Hungary Dr. BERÉNYI, János okl. mérnök, a műszaki tud. kandidátusa tudományos tanácsadó a Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat vezetője MSc. Civil Eng. PhD Head of Division at KTI Institute for Transport Sciences

A közforgalmú közlekedés helyzetének jellemzői Relatív magas használati arány (50-65%), folyamatosan csökkenő tendenciával A közforgalmú közlekedés általános alulfinanszírozottsága – ami folyamatos színvonal csökkenéshez vezet A település szerkezet, a demográfiai helyzet, a munkaerő felhasználás, az intézmény szerkezet folyamatos változása – ami nem kedvez a közforgalmú közlekedésnek.

Kihívás és tennivalók Az autóval fel kell venni a versenyt, erre ösztökél az európai és hazai politika egyaránt. A régi, merev szolgáltatási hozzáállás csak a további térvesztéshez vezet. Nem az utas, hanem az utazó megnyerése a cél. A merev rendszert rugalmassá illetve rugalmasabbá kell tenni – az új információs és járműtechnikák ehhez minden lehetőséget megadnak. A mainál sokkal nagyobb súlyt kell helyezni a terület- és közlekedésfejlesztés között.

Néhány példa a KTI gyakorlatából… Bács-Kiskun megye: tipikus agrár- és tanyavidék Nógrád megye: tipikus hegyvidéki térség, néhány nagyobb várossal és sok-sok apró településsel Nagyvárosok nagy területi kiterjedtséggel és tanyavilággal.

AUTÓBUSZJÁRATOK HATÉKONYSÁGÁNAK ÉS KIHASZNÁLTSÁGÁNAK VIZSGÁLATA BÁCS-KISKUN MEGYÉBEN Dr. Berényi János tagozatvezető KTI TRANSORG Tagozat

NÓGRÁD MEGYEI HELYKÖZI AUTÓBUSZ-KÖZLEKEDÉSÉRŐL 2005.április. 20. KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI INTÉZET KHT. <<<TRANSORG>>>

Kecskemét – kísérlet a település és intézményrendszer közötti optimalizálásra 100 ezres nagyváros sok külterületi lakott résszel Iskolaváros funkcióban és térben megosztva Jó kapcsolati rendszer a város és közlekedési szolgáltató között

Nyíregyháza – az első magyar rugalmas rendszer bevezetés előtt A cél egy olyan rugalmas közlekedési rendszer kialakítása, amely korlátozott közlekedési képességű lakosok és a ritkán lakott területeken – bokortanyákon – élők térben és időben szórt közlekedési igényeit elégíti ki a jelentkező igényekhez illeszkedő szolgáltatás biztosításával A tervezett rugalmas tömegközlekedési szolgáltatás területe Nyíregyháza közigazgatási területe. A projekt megvalósítása a rendszer előkészítésének, kialakításának és az üzem elindításának feladataiból áll. Ezek alapján a megvalósítás helyszíne Nyíregyháza, adott helyhez köthetően a hívásközpont kialakítási feladatai jelentkeznek. A hívásközpont helyének kiválasztása a megvalósítandó szervezeti struktúra és működési modell alapján lehetséges.

Tömegközlekedési lefedettség Nyíregyházán

A bokortanyákat kiszolgáló munkanapi helyi tömegközlekedési viszonylatok

A Nyíregyháza területén található kb A Nyíregyháza területén található kb. 60 bokortanyának csak kis részét szolgálja ki közvetlenül a tömegközlekedési hálózat. A külterületen lakók számára „H” jelű helyi autóbuszjáratok és a sugárirányú főutakon közlekedő helyközi járatok biztosítják a tömegközlekedési kapcsolatot a városközponttal. Az alacsony ellátottság oka egyrészt a külső területeken lévő tanyák egy része burkolt úton nem közelíthető meg vagy annak teherbíró-képessége nem megfelelő az autóbuszok közlekedéséhez, másrészről a felszálló utasok alacsony száma a normál buszok alkalmazása mellett igen alacsony kihasználtságot eredményezne. kiszolgálás módja bokrok száma népesség (fő) közvetlen helyi közlekedés 23 4 099 helyi közlekedés a bekötőútig 6 1 938 nincs helyi kiszolgálás 31 2 975 összesen 60 9 012 A helyi „H” jelű autóbuszok által nyújtott szolgáltatás

Működési modell a tömegközlekedési szolgáltató és támogató szolgálat(ok) bevonásával

Az Finanszírozási modell a tömegközlekedési szolgáltató és támogató szolgálat(ok) bevonásával

Tennivalók A „normál” közforgalmi közlekedési rendszer megreformálása A regionalitás és az intermodalitás erősítése A megrendelői hozzáállás Az infotechnológia és a mögötte lévő tőkeerő bevonása és hajtó motorrá tétele Szervezett nemzetközi kooperációt!

Dr. Berényi János berenyi@kti.hu MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2006 november 27. Köszönöm figyelmüket! Dr. Berényi János berenyi@kti.hu