Common Voice 15-17 September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 1 Julia Horváth.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Advertisements

A buddhizmus szerepe a modern tudatkutatásban
Egészségközpontú egészségügy konferencia
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Genfi Egyetem, Európai Tanulmányok Intézete REGIONAL DEVELOPMENT AND FAINT-HEARTED DECENTRALISATION IN HUNGARY (WITH.
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
PARP Planning and Review Process Szöllősi Antal alezredes Honvédelmi Minisztérium.
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Charon Institute - Technologies
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Zimányi School 2014: the two-faced conference  5 days, 16 sections, 63 talks  80 participants from 16 countries  40 students  6 relocations  10 students.
Virgo Augustus 24. – September 23.. Virgo Symbols.
INTERNATIONAL PROJECT MEETING 1-8 MAY 2012 BIRMINGHAM, UK.
H2020 Widespread 2014–1 Teaming Dr. Bakonyi Péter Dr. Kovács kálmán
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
The official language of our country is Hungarian.
DISKURZUS 14:00 – 14:10Megnyitó -Dr. Farkas Lilla (SE Innovációs Igazgatóság) 14:10 – 14:45 Horizon 2020 program "Egészségügy" témájú támogatásai" Előadó:
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Hungarian Meteorological Service Györgyi Baranka Training Workshop for National Meteorological and Hydrological.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért 2 nd European Workshop – ’Breaking the Drug Cycle’ project Budapest,
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
 Carpathian Basin ~ Óbuda University Dr. Ősz Rita
Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I
Shared Services Community Meeting Mr. Csaba Kilián Executive investment director
Benedek Kiss Chief Sales Officer S IKERES PIACRA LÉPÉS AZ USA- BAN Ü ZLETI TAPASZTALATOK AZ AMERIKAI PIACON M.
Szeretettel köszönt Magyarország! Magyarország Köztársaság területe km 2, 10,4 millió ember lakja. Fizetőeszköze a forint. Beszélt nyelv a magyar.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Komplex tehetségazonosító és tehetséggondozó program az újszászi vasúti szakképzésben Complex programme for the gifted in the railway vocational education.
AGILE COCKTAIL – Shaken or stirred HWSW free!
Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Miklós Kóbor Department of Geophysics & Space Sciences,
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
Inverter applications
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
MICE Tourism in Hungary Statistical Report for the Year 2008 by the Hungarian Convention Bureau HUNGARIAN NATIONAL TOURIST OFFICE.
Guidance activity at the Hungarian National Employment Service
Equality and solidarity in school practice
Social Renewal Operational Programme
Polymer Theory Why are we looking at polymer theory?
Magnetic Miskolc Gergely Virág
Túlfeszültség védelem a hálózaton
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
Social Renewal Operational Programme
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Az interdiszciplináris oktatás felé
Az interdiszciplináris oktatás felé
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Mikrofonok Principles, constructions, characteristics and applications
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
Az Ericsson Magyarország első negyedszázada
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
A nagylétszámú bentlakásos intézmények kiváltása, közösségi alapú szolgáltatások szervezése / The deinstitutionalization of large residential institutions.
Volunteering in Hollókő
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 1 Julia Horváth –Éva Fekete Szabó- Ágnes Mátyási Kiss

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 2

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 3

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 4 Professor András Pető

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 5 Dr Maria Hari

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 6 Petö's basic ideas, CE philosophy The disintegrated functions and the lack of co- ordination are the main characteristics of the motor-disordered persons whose problems were caused by the damage of CNS, the dysfunction is not static and local, a way of better co-ordination can be taught and learnt, disability (dysfunction) is seen as a learning problem, there is an indirect way via the cognitive and perceptive levels to overcome, The primary aim is not motor or functional improvement - in the strict biological sense of the word- but the development of the whole personality

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 7 CONDUCTION (latin) the conductor's structured educational work, leads the individual's active learning, helps the build up new co-ordination of the nervous system through complex activities, supports existing functions, is a mediator to achieve the necessary goals, guides to form the internal, organisational method of functions, leads to problem-solution If someone cannot find the proper way on his own, to form his/her own strategy, to find a solution to act, then conduction will lead (conduct) him there Conduction

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 8 Historical milestones 1. The initial phase: the pioneering period to put CE to the map, the exploration of possibilities, looking for its own identity, very broad range of symptoms (from Heine-Medine's syndrome to asthmatics) this phase of development extends from kinetic therapy - practical activity enhanced by Pető's basic principles - to the emergence of conductive education

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 9 Historical milestones 2. Internal development the character of conductive education practice took shape, changing demands, expectations and parental attitudes new, more flexible and relevant forms of care (daytime nursery and school, Parents' School, Aftercare, the shift towards the lower age- groups) internal process of differentiation within the conductors profession, specialisation Hungarian CE network

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 10 Historical milestones 3. External development: from 1990 Opening up: from Hungary to the international community foreign charges in Budapest for CE CE in different countries provided by Hungarian conductor-teachers (missing quality assurrance in CE!) CE provision by the countries own conductor-teachers, trained in Hungary transfer of the higher educational training in CE to different countries development of a world-wide CE network (TQM)

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 11 Structure of the Institute The Practising base where the CE of motor disabled takes place.It also serves as a practical training base for the College At the Conductor’s College where the students are trained and research work related to CE is carried out.they employ 37 full time lecturers and 5 departments teaching 220 trainees, maintain the advisory system to the practising base Apparatus of the employees( consultans, assisting the related research, other professionals

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 12 Structure of the practice Practice institute counselling, early CE nursery schoolinternational dept adults network organisation dept special service

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 13 International Internationalproject no/year London Pető UK continuous summer camp Ulm continuous Grand Rapids continuous Linz continuous Cairo camp Tromso intervallum Birmingham intevallum

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 14 Conductors’ network in Hungary 2004 Conductors in the Pető Institute approx. 240 Conductors in Budapest: 49 Conductors in the country: 172

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 15 System of services in the Pető Institute to support Hungarian CE provision 1. INFORMATION SERVICE Leaflets, publications, mailing lists, newsletters, statistics on institutions providing CE 2. COUNSELLING, SUPERVISION Egyéni szakmai tanácsadás, utazókonduktori ellátás 3. MANAGEMENT SERVICE Provision of information on changes in legislation, support of sectors maintaining CE centres, assistance to new graduates 4. PEDAGOGICAL EVALUATION Gathering, systematization and publication of measurement tools used by conductors in the network. Support of quality management 5. PROMOTION AND ORGANISATION OF TRAINING FOR CONDUCTORS AND EDUCATORS Workshops, conferences throughout the country 6. ORGANISATION OF NATIONAL COMPETITIONS Competitions for pupils with motor disorders

Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 16 Summary of achievements Conductor as a profession is recognised and acknowledged both in Hungary and abroad Conductive education has become well- known and available nation- and worldwide. The national and international network of CE has been set up. Regulation related to CE within the Hungarian legislation is continuously developing.