Köves Tamás szellemi tulajdona – minden jog fenntartva!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Aktuális pályázati lehetőségek
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Turizmus gazdaságtan 2..
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
Idegenforgalmi statisztika
RENDEZVÉNYEK CSOPORTOSÍTÁSA, TÍPUSA
TDM Szakmai Nap november 21.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Készítette: Molnár Richárd, I. Geográfus MSc
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
Aszociációs kolloidok, micellaképződés
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Luxemburg, Málta,Hollandia
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Nemzeti Egészségügyi Számlák
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A évi demográfiai adatok értékelése
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Birgit Reiter-Braunwieser ABA-Invest in Austria Sopron, Februar.
A kutatás-fejlesztési tevékenység évi adatai Kiemelt fontosságú diák a 143. diás ppt-s bemutatóból: 2-3, 5,7,20,21,24,42,44,54,55,57-58,60,62,65-66,71-72,73-74,87-89,91-94,95-98, ,,119-
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
VII. Nevelésügyi Kongresszus 7. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás Ifi István ügyosztályvezető, Budapest Főváros Főpolgármesteri.
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Peter Ch. Löschl ABA-Invest in Austria Budapest, October
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Magyarország a globális világgazdaságban
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Magyarországi konferencia- turizmus eredményei 2010 Magyar Kongresszusi Iroda.
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2007-es összefoglalója.
EGYÜTT KÖNNYEBB Ferenczy Anikó Magyar Kongresszusi Iroda Március 29.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2006-os összefoglalója
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Előadás másolata:

Köves Tamás szellemi tulajdona – minden jog fenntartva! Szerzői jogi védelem A szerző számára minden jog fenntartva! Jelen szellemi terméket, illetve annak részleteit tilos reprodukálni, adatrendszerben tárolni, bármilyen formában részben vagy egészben a szerző engedélye nélkül közölni. A szerző által jelen formában közzétett szellemi termékben szereplő tartalom, tördelési forma, grafikai jelzésrendszer, színezés, elrendezés és minden más olyan jellemző, amely ebben az anyagban jelent meg először Magyarországon, a szerző jogtulajdona, annak a szerző engedélye nélkül bármilyen átvétele, másolása, felhasználása jogellenes, és a felhasználót felelősség terheli. Ez a szellemi termék a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXXVI. törvény rendelkezései alapján törvényi védelem alatt áll. Bármely jog megsértése esetén a szerző anyagi követeléssel és egyéb jogi igénnyel léphet fel. Köves Tamás szellemi tulajdona – minden jog fenntartva!

KÖVES TAMÁS Harsányi János Főiskola Levelező tagozat MICE ALAPJAI KÖVES TAMÁS Harsányi János Főiskola Levelező tagozat

Turizmus fogalma Idegenforgalom alanya utazhat saját szabadságából és pénzéből VAKÁCIÓS TURIZMUS munkaidőben hivatásának gyakorlása vagy tökéletesítése érdekében saját költségére vagy cégének költségterhére HIVATÁS VAGY ÜZLETI TURIZMUS

A turizmus előnyei gazdasági hatás: - a GDP jelentős részét adja (8.3 %) - a GDP-hez való hozzájárulásának növekedési üteme meghaladja a mezőgazdasági, az építőipari,a pénzügyi és az ingatlan szektor átlagát - növekedési dinamikája kétszerese a teljes magyar gazdaságénak - egyidejűleg alkalmas a gazdasági növekedés élénkítésére és a gazdasági egyensúly javítására

multiplikátor hatása van ország hírneve közérzet, feltöltődés A turizmus előnyei ( 2 ) munkahelyteremtés: - közel 400.000 embernek ad munkalehetőséget multiplikátor hatása van ország hírneve közérzet, feltöltődés desztináció ismertsége szálláshelyek és programok eladhatósága

TURISZTIKAI SZERVEZETEK (RÖVIDITÉSEK - STATISZTIKÁK) WTTC = World Travel and Tourist Council UNWTO – WTO= World Tourism Organization ICCA = International Congress & Convention Association UIA = Union of International Associations KSH = Központi Statisztikai Hivatal MKI= Magyar Kongresszusi Iroda

Nemzetközi turisztikai érkezések (millió fő) UNWTO

Nemzetközi turisztikai bevételek (milliárd USD) Forrás: UNWTO + mintegy130-140 Mrd közlekedési költség

Nemzetközi utazások motivációja, 2004 Forrás: UNWTO Változás 1990-2001 - 8,7% + 6,1% + 7.3%

Nemzetközi utazások motivációja, 2006 Forrás: UNWTO

A világ 10 vezető turisztikai desztinációja 2006 (érkezők száma szerint) Forrás: UNWTO 1. Franciaország 2. Spanyolország 3. Amerikai Egyesült Államok 4. Kína 5. Olaszország 6. Egyesült Királyság 7. Németország 8. Mexikó 9. Ausztria 10. Oroszország

A világturizmus előrejelzései 2004 és 2014 között a turisztikai kereslet évi 4,5%-kal a turizmusban való foglalkoztatottság évi 1,7%-kal a turisztikai tőkebefektetések évi 4,2%-kal a turisztikai célú kormányzati kiadások évi 2,8%-.kal a turizmus GDP-hez való hozzájárulása évi 3,3%-kal fog nőni Forrás: WTTC

Magyarország nemzetközi turizmusa Forrás: KSH

Magyarországi utazás motivációi 2005

Főbb turisztikai termékeink Egészségturizmus Hívatás vagy üzleti turizmus (MICE) Kulturális turizmus Lovas turizmus Ökoturizmus Kastély- és várturizmus Gasztronómiai és borturizmus

HIVATÁS VAGY ÜZLETI TURIZMUS LEHET: - üzleti utazás, kongresszuson való részvétel tanulmány út, diplomáciai út, művészek vendégszereplése vagy sportolók versenyeken való részvétele, ösztönző utazás ( incentív)

1. Üzleti utazások (Meetings) 2. Incentív utak (Incentives) Hivatásturizmus (M.I.C.E. Market) Meeting Industry 1. Üzleti utazások (Meetings) 2. Incentív utak (Incentives) 3. Kongresszusok (Congress) 4. Kiállítások (Exhibitions)

JELLEMZŐK MUNKAIDŐBEN A KIKÜLDŐ KÖLTSÉGÉRE A KIKÜLDŐ ÉRDEKÉBEN

KONVERGENCIA (összetartozás) Egyes MICE elemek egymással kombinálva jelennek meg. Például - konferenciát kiállítás kísér - kiállítás alatt konferencia - incentív utazás alatt ülés - incentív utazás célja is lehet kiállítás

Nem mi teszünk szívességet … Sose felejtsük el, hogy a konferencia, az incentiv utazás nem alapvető élet-szükséglet, hanem minden résztvevő választhat, mire költi el a pénzét. Élményt – ez esetben tudást! - keres, amit szolgáltatások révén elégítünk ki. A turizmus nem karitatív tevékenység, hanem üzlet.

A MICE előnyei magas a résztvevők költési szintje sokfajta szolgáltatást vesznek igénybe hosszú és szezonális ingadozástól mentes a tartózkodási idő a nemzetköziség iránti igény miatt „biztosított” a keresleti oldal a helykiválasztás bizalmi alapon történik fizetőképes vendégkört jelent nagy az ágazat szakképzett és szolgáltató jellegű foglalkoztatási igénye

ÜZLETI UTAZÁSOK munkaidőben, cégköltségre alapja a nemzetköziség Európa: GDP 2,5%-a, évi 1.500 $/fő európai vállalati kiadások 4,8%-a 31% külföldi utazás corporate szerződések szállodai business centerek repülőn business class

Üzletasszonyok Szállodai szoba elhelyezése Szoba berendezése Fürdőszoba berendezése Éttermi odafigyelés

Incentív utak A dolgozók ösztönzésének modern vezetői eszköze - nem jutalomutazás!, hanem elnyert díj. különleges egyedi meg nem ismételhető marketing + PR célú

INCENTÍV UTAK Előnyök: határtalan kreativitás lehetősége többszörös költés sokáig ható élmény vállalatok körének bővülése Veszélyek: összetett program nem próbálható ki VIP bánásmód nehézségei feszes időbeosztás

Nemzetközi konferenciák piaca Szervezeti ülések Tudományos ülések Politikai ülések Egyéb 62 ezer Corporate (testületi) ülések Cégen belüli Cégen kívüli Vegyes ?

Miért jó a corporate? Sok rendezvény Gyakran egyidejű rendezvények A cég különböző egységei szervezik Visszatérő ülések (ugyanazon helyszínre) Rövid előkészítési idő Rövid időtartam Kisebbek, mint a szövetségek ülései A cég a kezdeményező és a döntéshozó Rugalmasság a helykiválasztásban Fogékonyabbak a reklámra

A corporate rendezvények kedvelt helyszínei

A corporate ülések típusai KÜLSŐ Árubemutató Szimpózium Viszonteladó Kiállítás Sajtó Részvényesek Egyéb BELSŐ Értékesítés Training Board ülés Technikai jellegű Incentív Brainstorming Egyéb

Corporate rendezvények helyszínei 2003

A desztináció kiválasztását befolyásoló legfontosabb tényezők Szállodai és konferencia létesítmények 72 % A desztináció komplexitása 69 % A desztináció biztonsága 66 % Megközelíthetőség 60 % Utazási távolság a résztvevőknek 53 % Közlekedési költségek 50 % Nem szennyezett környezet 44 % Időjárás 40 % Rekreációs szolgáltatások megléte 30 % Városnézés és program lehetőségek 25 % Népszerűség, sikk 21 % Forrás: The 2000 Meetings Market Study. Meetings & Conventions

Nemzetközi konferenciák piaca Szervezeti ülések Tudományos ülések Politikai ülések Egyéb 62 ezer Corporate (testületi) ülések Cégen belüli Cégen kívüli Vegyes ?

Szervezeti, szövetségi ülések Tudományos, kereskedelmi rendezvények Szinte minden területnek van szervezete Bizonyos időszakonként megrendezett rendezvények Hosszú előkészítést igényelnek, lehet 5 vagy több év is Helyszínek rotációja (rövid távon nem térnek vissza) 4-5 évente azonos kontinens vagy régió A helyi szervezet, szövetség meghívására Sokszor saját PCO-t használnak

Szervezeti, szövetségi ülések 2. Nagyok az elvárások Helyszínkiválasztás pályázat formájában, de egy – növekvő – kisebbség (25-30%) lerövidíti a döntési folyamatot: jól kidolgozott kritériumoknak megfelelő helyszínt keresnek és választanak ki

Jellemzők Rendszeresség, gyakoriság Időtartam Létszám Szezonalítás Költés Helyszín: konferencia központok, szállodák, egyetemek, egyéb helyszínek

Konferencia turizmus előnyei Szakmailag fontos az adott országnak, a tudománynak presztízs ( információcsere) Magas a delegátusok költése Turisztikai szezon meghosszabbító hatása van Több évre tervezhető Jelentős adóbevételt generál Munkalehetőséget teremt, jelentős a háttéripara Fontos lehet e delegátusok véleményformáló hatása saját országukban (szájpropaganda) valamint visszatérhet látogatóként.

Résztvevők költése (Visitor Bureaus tanulmánya szerint 1990-ben) A résztvevők költése ott tartózkodás alatt 4 nap Összes költés kb. 600 .-USD % Szállodai szoba 52 % Szállodai étterem 10 % Más étterem 12 % Szolgáltatások 5 % Szórakozás 5 % Vásárlás 8 % Helyi közlekedés 5 % Egyéb 3 % A résztvevők költésszintje 3 – 4 x magasabb mint a vakációs turistáé, mert általában nem saját maga fizeti a Költségeket. ( Adókedvezmények, cégek – egyetemek – alapítványok fizetik a költségeit.

Az ülések népszerűsége 1. jól megválasztott téma, előadók 2. kapcsolatteremtés lehetősége 3. színvonalas társadalmi programok

A konferenciák résztvevőinek céljai (az Internet korában is) Szakmailag fejlődni Együtt lenni (és enni) Új kollégákra és partnerekre lelni Világot látni

A telekonferencia nem versenytárs Csak kisebb csoportokra alkalmas Nem lehet interkontinentális az időeltoló- dás miatt Drága Műszaki fejlesztés elakadt

Kiszámíthatóság: Nemzetközi ülések Oszlopok: az adott évben megrendezett ülések száma Vonalak: az egy évvel korábban már ismert ülések száma 2005-BEN 8953 ÜLÉS VOLT ülések száma lebonyolított egy évvel korábban ismert

Nemzetközi szervezetek számának alakulása 62.000 51.444 30.006 aktív 27.145 magyar tagok 5.518 (4.360) szervezetben! 24.131 955 213 Forrás:UIA

Ülések piaca 2003 kb. 10.000 nemzetközi NGO ülés kb. 1.300 kiállítás kb. 7,2 millió résztvevő kb. 6 millió repülőjegy kb. 35 millió vendégéjszaka kb. 105 millió éttermi étel

A konferencia piac szereplői A PCO, a konferencia szervezője A szakmai szervezők (tudományos szervezetek) A Meeting Planner, az ülés megrendelője A helyszíngazdák (kongresszusi központ, szállodák, egyetemek) A szolgáltatók (éttermek, közlekedési cégek, idegenvezetők, grafikusok, nyomdák, fotósok, utazási irodák …) A közreműködők (tolmácsok, fordítók, hostessek, alkalmi munkaerő) A nemzeti kongresszusi iroda és a turisztikai marketing szervezet (országos, helyi) Az önkormányzatok és hatóságok, ha kell

Kulcstevékenység: a statisztika Adatszolgáltatás és bizalom A lobby eszköze A nemzetközi ismertség és elismertség alapja A jó számok növekvő érdeklődést generálnak

Statisztikai számbavétel különbözőségei UIA (www.uia.org) Az ülések... minimum 300 fő résztvevőinek legalább 40%-a külföldi résztvevő nemzetiségek száma: 5 min. 3 nap ICCA (www.iccaworld.com) Az ülések... minimum 50 fő rendszeresek legalább 4 országban felváltva kerülnek megrendezésre

A konferenciák piaca nemzetközi ülések: 9 % hazai konferenciák: 91% Forrás: UIA

Nemzetközi ülések megoszlása a kontinensek között Forrás: ICCA

Nemzetközi ülések megoszlása a kontinensek között 2007-ben Forrás: ICCA

Nemzetközi ülések megoszlása a kontinensek között Forrás: UIA

FÖLDRÉSZEK KÖZÖTTI MEGOSZLÁS (2006-os UIA adatok alapján) EURÓPA 5.245 esemény 59,1 % ÁZSIA 1.353 esemény 15,3 % AMERIKA 1.640 esemény 18,5 % AUSZTRÁLIA 234 esemény 2,6 % AFRIKA 399 esemény 4,5 % Összesen : 8.871 esemény 100 %

Európa vezető szerepe Itt található a nemzetközi szervezetek székhelyének 65 %-a (további 24% Észak-Amerikában) nagy nemzetközi rendezvények 58,3 %-a

Vezető konferencia országok (UIA ranglista) 2000 2002 2003 2004 2005 2006 2007 1. USA 1227 1145 1068 1080 1039 894 1114 2. Franciaország 801 565 647 552 590 634 598 3. Németország 626 481 487 491 410 434 523 4. Szingapúr 298 466 5. Japán 448 6. Hollandia 341 391 423 7. Olaszország 493 371 437 336 382 324 414 8. Spanyolország 387 392 376 361 368 362 393 9. Ausztria 230 243 274 279 314 382 366 10. Egyesült Királyság 662 505 420 377 386 350 327 …. 22. Magyarország 138 97 101 128 117 108 97

Vezető konferencia országok (ICCA ranglista) 2000 2002 2003 2004 2005 2007 1. USA 284 225 232 288 376 467 2. Németország 208 144 161 272 320 429 3. Spanyolország 161 177 220 267 275 303 4. Egyesült Királyság 224 151 177 196 270 281 5. Franciaország 183 118 123 204 240 255 Olaszország 146 101 146 170 196 250 7. Japán 215 Brazília 209 9. Ausztria 82 73 111 129 157 204 10. Kanada 197 ……… 22. Magyarország 56 59 57 78 97 112

Vezető konferencia városok (UIA ranglista) 2000 2002 2003 2004 2005 2006 2007 1. Szingapúr 126 137 122 156 177 298 465 2. Párizs 385 228 272 221 294 363 315 3. Bécs 149 165 188 219 245 316 298 4. Brüsszel 247 196 182 190 189 179 229 5. Genf 119 112 188 188 161 169 170 6. Barcelona 102 129 122 133 162 139 161 7. New York 129 93 128 8. Tokió 9. Szöul 74 109 103 89 121 10. Amszterdam 98 117 120 11. Berlin 104 12. Lisszabon 103 13. London 236 131 144 131 128 118 93 24. Budapest 108 72 79 104 96 88 70

Vezető konferencia városok (ICCA ranglista) 2000 2002 2003 2004 2005 2007 Bécs 53 58 89 101 129 154 2. Berlin 45 40 58 90 100 123 3. Szingapúr 51 48 75 99 125 120 4. Párizs 91 115 5. Barcelona 45 79 78 105 116 106 6. Budapest 40 48 46 64 77 90 Lisszabon 90 Peking 87 Amszterdam 82 82 10. Madrid 77

KONKURENCIÁINK HELYZETE (UIA ADATAI SZERINT 2006) 22. Magyarország (108) 13. Budapest (88) 24. Csehország (105) 12. Prága (88) 27. Lengyelország (91) 55. Varsó (30) 31. Oroszország (75) 57. Moszkva (29) ??. Románia (33) 82. Bukarest (21)

MAGYARORSZÁG helyszínei (UIA 2006) BUDAPEST (88) EGER (3) DEBRECEN (3) PÉCS (5) EGYÉB (9) ÖSSZESEN : 108

Mi a sikeres kongresszusi desztináció titka – turisztikai oldalról? Kongresszusi infrastruktúra Szabadidős turisztikai vonzerők Nagyvárosok Jó megközelíthetőség Biztonság Vendégszeretet Jó hírnév

Mi a sikeres kongresszusi desztináció titka – szakmai, tudományos oldalról? Egyetemek, főiskolák, tudományos élet Nemzetközi szervezetek székhelye, szoros együttműködés Versenyképes árak Infrastruktúra Kongresszusi iroda PCO-k

MICE trendek a XXI. században Mindennél - még az árnál is - fontosabb, hogy a rendezvény megfelel-e a résztvevő elvárásainak, eredményes-e számára a részvétel. Gazdasági oldalról a jövőt az ipar nagy beruházási kedve befolyásolja, azaz a létrejövő új központok. (Az évezredforduló óta eddig 42 új kongresszusi központ nyílt meg.)

Nemzetközi ülések szezonalítása, 2007 Forrás: UIA

Nemzetközi ülések szezonalitása, 2007 Forrás: ICCA

Nemzetközi ülések nagysága 2007 Forrás: UIA

A nemzetközi ülések nagysága 2007 Forrás: ICCA Átlagos létszám … fő

Az ülések helyszín szerinti eloszlása 2007-ben Forrás: ICCA

Nemzetközi konferenciák időtartama

Konferenciák témája 2000.évben Magyarországon Orvostudomány Építészek Természettudomány és egyéb tudományok Gazdálkodás és fejlesztés Mesterségek ( mérnökök) Vendéglátás és turizmus Számítástechnika, informatika

Döntéseknél a fontossági sorrendek: JÓ MEGKÖZELITHETŐSÉG ÉTEL ITAL MINŐSÉGE ÁR KIKAPCSOLÓDÁS ÉS SPORTLEHETŐSÉGEK KONGRESSZUSI HELYSZIN ÉS KONGRESSZUSI SZEMÉLYZET

Konferencia város a település megközelíthetősége szállodai férőhely mennyisége és minősége étkezési lehetőség ülésezési kapacitás, technikai felszereltség kiállítási terület parkolóhely kulturális élet érdekes és egyedi turisztikai kínálat

Ideális kongresszusi központ Amennyiben a plenáris terem 1500 fős akkor szükséges még: 3 db 300 – 600 fős szekcióterem 5 db 100 – 200 fős szekcióterem 4 – 5 10 – 20 fős iroda- kisterem 500 – 1000 m²-s kiállítási terület Regisztrációs pult

Ideális kongresszusi központ (2) Catering lehetősége 1500 fő étkezésére alkalmas terület (1.5 óra alatti ebéd és kávészünet) Audió – vizuális eszközök (komputeres kivetítés, írás és dia vetítő Légkondicionálás Egyéb szolgáltatások biztosítása: (Pl. biztonsági őrizet, bank szolgáltatás, Repülőjegy, fénymásolás stb.)

SZÁLLODAI ELVÁRÁSOK Megközelítés (ne legyen 10 – 15 perc sétánál messzebb) Kategóriák biztosítása: ***** 25 %, **** 25 %, *** 10%, maga intézi 40 % Minél kevesebb szállodában történő elhelyezés Árak Depozit kérdése ( általában 1 éjszaka)

A világ legnagyobb szállodaláncai 1. Intercontinental (GB) 3532 532 701 szoba 2. Cendant (USA) 6396 520 860 3. Marriott (USA) 2564 469 218 4. Accor (Francia) 3973 463 427 5. Choice (USA) 4987 403 806 6. Hilton (USA) 2226 354 312 7. Best Western (USA) 4097 308 131 92. Danubius Hotels 61 9 600 148. Corinthia Hotels 23 6 230 183. Hunguest Hotels 29 4 785

Kongresszusi piac fejlődésének jellemző tulajdonságai Kongresszusok száma megsokszorozódott és jelentőségük fokozódott Fokozatosan fejlődött a kongresszusokat előkésztő technika Kongresszusi Központok épültek a növekvő igények kielégítésére Felhasználják a modern audió-vizuális eszközöket az előadásoknál

Kongresszusi piac fejlődésének jellemző tulajdonságai II. Telekonferencia Rögzítésre kerül és szétküldik a világba (Internet konferenciák) Új szakma alakult ki a kongresszusszervezés