TMA PROJEKT eredményei Magyarországon Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Online könyvajánlás Hogyan tájékozódhatunk a gyermekkönyvek világában?
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Pályázati megbeszélés a résztvevő összes kollégának BRAVIA TEREM, JÚNIUS 18. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
HEFOP Bihari Foglalkoztatási Mentor Hálózat kiépítése - a megvalósított projekt bemutatása.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Gyöngyös KISKUNMAJSA FEBRUÁR január. Uniós direktíva Az unió átlagára érvényes az úgynevezett 3 x 20-as direktíva, mely szerint 2020-ra :
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
RONCSOLÁSMENTES ANYAGVIZSGÁLÓK KÉPZÉSÉNEK FEJLESZTÉSE
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM EURÓPAI ÖNKÉNTES SZOLGÁLAT LOVÁSZI ATTILA.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Gyöngyös Bad Schönborn 2013 november13. január. Uniós direktíva Az unió átlagára érvényes az úgynevezett 3 x 20-as direktíva, mely szerint 2020-ra : 20.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Bemutatkozik a Magyar Elektronikus Könyvtár osztály november 26.
2004. október 4.1 A program lebonyolítása menedzsment szempontból Lakner Judit programvezető ESZA Kht.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
-A vidékfejlesztési miniszter 11/2013. (III. 5.) VM rendelete az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a LEADER térségek közötti együttműködés.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
- Megújuló energiák felhasználásának elterjesztése - kiemelten a napenergia közösségi felhasználásának széles körű népszerűsítése és alkalmazása - az.
Káldos János Országos Széchényi Könyvtár Magyar Elektronikus Könyvtár.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
European Distance and E-Learning Network
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
4. OER Digitális Eszközök Digitális Elbeszélésekhez
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Előadás másolata:

TMA PROJEKT eredményei Magyarországon Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért. Grundtvig Multilateral Project. Fehér Krisztina Szeged november 27.

1. Teleház Multimédia Akadémia 24 hónapos projekt ( – ) A projekt CÉLJA: tanulási lehetőség biztosítása a MÉDIAMŰVELTSÉG területén, különös tekintettel a felnőtt hallgatók igényeire, támogatva a munkaerőpiaci megjelenést, illetve az e-készségek növelését.

Projektben résztvevő szervezetek (8 partner) Association Langasįateitį (Litvánia – LIA) Demokratikus Jogok Fejlesztéséért Alapítvány EOS (Románia) Esplai Foundation’s (Spanyolország) LIKTA (Lettország) Serbian International Aid Network (Szerbia) Telecentar (Horvátország) Telecentre-Europe AISBL / főpályázó

1. Magyarországi projekt Berettyóújfalui Teleház (1997) 5 x 2 nap (péntek-szombat) Kezdő modulok 70 órában, ám a résztvevők lelkesedése 110 órában fogalmazódott meg… 1. alk.: 2 nap hangszerkesztés modul (2014. április 25-26) 2. alk: 1 nap hangszerk.+ 1 nap fotó modul (május 9-10 ) 3. alk: 2 nap fotó modul (május 16-17) 4. alk: 2 nap videó modul (május 23-24) 5. alk: 2 nap videó modul (május 30-31) ÖNÁLLÓ és CSAPATMUNKA (szerkesztés, vágás, felvétel)

Bihar Közösségeiért Alapítvány Térségi Teleház és Forrásközpont Berettyóújfalu O Budapest

2. Célcsoport és a legfiatalabb résztvevő

2. Pilot tréning célcsoportja Civil szervezetek és önkormányzat munkatársai 14 fő fejezte be a 3 modult Egy kérés volt a résztvevők felé: a digitális írástudás/számítógép alapszintű ismerete.

3. A pilot tréning időzítése április és május 31. között Figyelembe vettük a résztvevők igényeit (munkarend, szabadnapok, helyi viszonyok, életkörülmények) trénerek időbeosztását, tananyag fejlesztését.

4. Trénerek Csernai Árpád és kollégái: Hegedűs Anita, Vinajiné Parti Andrea, Simicz Ferenc (tananyagfejlesztés). Saját stúdióval rendelkeznek, filmgyártással foglalkoznak (teleházak részére is). 20 éves tapasztalat, a teleház mozgalom és az ott dolgozók helyzetének ismerete, lelkes tudásmegosztás. A résztvevők számára kifejezetten gyakorlattal egybekötött napokat tartottak (eszköz és filmes fortélyok)

5. Projekt eredményei TMA akadémia 6 országban KEZDŐ és HALADÓ szintű tananyag fejlesztése Tanári kézikönyv Weboldal (magyarul is) Tréningprogram (8 nyelven) A médiaműveltség jelentőségének tudatosítása a teljes állampolgárság megélése és a személyes/szakmai hasznosítás érdekében. Elégedett résztvevők, akik már alkalmazzák az új tudást!

6. Projekt eredményei - zárás szeptember között ZÁGRÁBBAN (Horvátország), az Európai Teleházak éves konferenciáján mutattuk be a TMA projekt eredményeit! A TEAC14 honlapon elérhető minden partner bemutatója.

A résztvevők munkája a YouTube-on is elérhető több részletben: 7n4n0_DQHEl5C_te9Orn5-xj 7n4n0_DQHEl5C_te9Orn5-xj Ideiglenesen létrejött a TMA RADIO HUNGARY és a TMA TV. A rádióadást élőben lehetett meghallgatni; jelenleg a YouTube csatornán megtalálható az összes riport és felvétel. 7. Eredmények – online

Berettyóújfalui TV riportja a résztvevőkkel: Demnet Facebook: TMA projekt weboldala: Telecentre Europe honlapján: 8. Hírek a TMA projektről

9. Felhívás TMA létrehozására A Teleház Multimédia Akadémiák referenciapontok Európában a felnőtt tanulók számára: TMA-ként a teljes médiaműveltségi program felajánlható a tanfolyamok részeként, mint rendszeres képzési lehetőség a teleház / szervezet részéről. Információ az akkreditációhoz: http: //tma.telecentre-europe.org/call.

5. Results – online

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Fehér Krisztina