Mentorrendszer ELTE 2007. Mi a mentorrendszer?dv Egyetemünk külföldi hallgatóit segítő önkéntes magyar hallgatókból álló szervezet Students helping students.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
A Hallgatói Mentorprogram működése
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Munkaesély Munkaerő-piaci Szolgáltatók Szövetsége november.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar F ő iskola Hallgatói Önkormányzatának bemutatása Beregszász 2012 Készítette: Nagy Tibor.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
BMF – TMPK – HÖK Hallgatói tanácsadás
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Egy szervezet az Erasmus hallgatókért
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Bánkeszi Katalin Egyházi Könyvtárak Egyesülése Országos Széchényi Könyvtár Digitalizálás Mit? Miért? Hogyan? Mivel? Továbbképzés Budapest,
kiemelt projekt bemutatkozása
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Beszámoló a szeptember 6-7-én Kovásznán megtartott II. Nemzetközi Klaszterkonferenciáról Készítette: Tárnok Barbara.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
TÁVMUNKA: ÚJ FOGLALKOZTATÁSI CÉLSZERŰSÉGEK VIDÉKEN.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Hallgatólét, Mafihe. Jelölések Mafihe – Magyar Fizikushallgatók Egyesülete Fizikus – mindenki, aki a fizikával vagy annak határterületével foglalkozik.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Tanulástechnikai foglalkozások
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
KKV-k külpiacra lépése és finanszírozási lehetőségeik *** A HITA szerepe a kereskedelemfejlesztésben Miskolc, november 13.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Mentorprogram Bagon Both Emőke Pest Megyei Kormányhivatal Igazságügyi Szolgálat.
Pedagógiai és Kommunikációs Szakmai Kollégium
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Európai szemeszter 2018/19
Zalaegerszeg, 21st February 2018
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

Mentorrendszer ELTE 2007

Mi a mentorrendszer?dv Egyetemünk külföldi hallgatóit segítő önkéntes magyar hallgatókból álló szervezet Students helping students Rövid, ill. hosszú távú cserék sikerességét növeli

Miért jó a… Külföldi hallgatóknak? –Kezdeti nehézségek leküzdése –Integráció a magyar hallgatók közé –Magyar kultúra/mentalitás jobb megismerése –Biztonság és segítség a bajban –Külföldi tanulmányok sikerességének növelése

Miért jó a … Mentoroknak? –Nyelvi képességeik fejlesztése –Informális tanulás –Problémamegoldó-készség –Európai identitás kialakítása/erősítése –Mobilisabbá válnak –Részesei lesznek egy nemzetközi közösségnek itthon –Erasmus pluszpont

Miért jó az… Egyetemnek? –Jó hírét növeli –Adminisztratív terhek/felesleges kérdések csökkentése –Tanulmányi ügyek egyszerűbb intézése –Nyelvi problémák áthidalása

Szerkezeti felépítés KÜLÜGYI ALELNÖKEGYETEMI FŐMENTOR KARI FŐMENTOROK (8)KARI KÜLÜGYI ELNÖKÖK MENTOROK KÜLFÖLDI HALLGATÓK

A folyamat –Mentorfelvételi (máj-dec) –ELTE EHKB összeállítja a féléves célkitűzéseit, programtervét –Egyetemi főmentor ír egy welcome levelet, ami kimegy a külföldi koordinátoroknak –Koordinátorok továbbítják a külföldi hallgatóknak –Külföldi hallgatók írnak t, hogy szeretnének mentort, ill. a levlistára felkerülni

–Egyetemi főmentor továbbítja az igényeket a kari főmentoroknak, akik kiosztják a beérkező hallgatókat a mentoroknak –Mentor felveszi a kapcsolatot ben a mentoráltjával, segít az előkészületekben –Mentor elmegy a külföldi hallgatóért az állomásra –Elsősegély az első napokban (lakáskeresés, adminisztráció, telefon, szocializálódás) –Programokon közös részvétel

Programszervezés s EHKB minden félévre összeállít a beérkező hallgatók számára egy programtervet Kirándulások, rendszeres helyi programok, egyszeri kulturális programok szervezése Mentorok önkéntes és ingyenes segítsége a rendezvényeken

Gyengeségek Külföldi hallgatók bizonytalan elérése (jogi problémára hivatkozva) Mentorok önkéntesek, így motiválásuk, felkészültségük javítása nagy kihívás Esetenként a problémák megoldása nehéz, mivel nincs egységes egyetemi állásfoglalás Rendezvények költségei

Erősségek Lelkes és hozzáértő csapat HÖK támogatása Fantasztikus élmény Egy nemzetközi szervezet…

ESN Erasmus Student Network : Szervezet Students-helping-students (S-H-S) Minden külföldi hallgató képviselete Programok Projektek Előnyök Partnerség

Szervezet NGO, központi szervezettel, szekciók nemzetközi hálózata, melyek többségében non- profit társulások Politikailag semleges, vallásoktól független Független az EU szerveitől, de támogatásukkal jött létre Több mint 240 szekció Európa-szerte és Marokkóban

Hallgatók képviselete Helyi szinten –ESN szekció és a HÖK Országos szinten – NB és NR –Közös programok és szponzorok – NP

Előnyök Egy nemzetközi hálózat tagja: –név = nemzetközi = márka –Az oktatáspolitika alakítói felé egy hang és az ő támogatásuk (EP,EB) –Tudás-, tapasztalatcsere (best practises) –Szponzoráció –Hálózati kapcsolatok előnyei –Nemzetközi találkozók, tréningek –Alumni network

Szerkezet ELTEBMECorvinusPécsGyőrSzegedVeszprémDebrecenEger National PlatformNational Representative National Board International Board AGM CNRRegional Platform