„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, 2012. október 3.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
CAFETERIA RENDSZER Employee Benefit Kft.
Diákhitel Lehetőség és felelősség
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Összeállította: Korózs Lajos szociológus
Béren kívüli jutatások 2012 IVSZ Badak Béla okl.könyvvizsgáló
CAFETERIA RENDSZER
M IKOR MENNYIT KERESEL ?. J ÁRMŰ ÜZEMELTETÉS KÖLTSÉGÉNEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA 2x96+18=210 óra x 53900/40 = 1350 Ft 168 óra x 3500 Ft.
Foglalkoztatói nyugdíj
MI MENNYI 2011-BEN ? BÉREK, ILLETMÉNYEK, SZOCIÁLIS ÉS MUNKANÉLKÜLI ELLÁTÁSOK Készítette: Korózs Lajos szociológus.
K V A vállalkozásfejlesztési programjai
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
Cash flow-kimutatás esettanulmány
PÁTOSZ nap Február 23.. Székesfehérvári Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 20 éve a vállalkozásokért Célunk: a Közép-dunántúli régióban.
Kereskedelmi gazdálkodás elemzése
Az OFA szerepe a foglalkoztatás elősegítésében
- 5.PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI FOGALMAK ELKÜLÖNÍTÉSE –
F ARKASVÁR KONFERENCIA ÉS SPORTHOTEL * * Puskás Kata-Rácz Imre-Támba Judit.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A FIDESZ-KDNP ÉVI ADÓEMELÉSEI. KORMÁNYZATI JAVASLATRA BEVEZETETT ADÓEMELÉSEK Dr. Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter NŐ A SZEMÉLYI.
SZJA PÉLDÁK ADÓJÓVÁÍRÁS
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
PÉLDA OSZTALÉKBÓL TÖRTÉNŐ KIVÉTKIEGÉSZÍTÉSRE. Adatok: Társaság adóalapja: Megfizetett adó (kedvezmény után): Átlagos adómérték: 14,92%
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
OTP Bank: finanszírozás és fejlődés
Etikusság. Létezik-e a pénzügyekben avagy mi az a közösségi bank?
(AGRÁR)EGYETEMEK SZEREPE A HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉSBEN
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Mit ér a forint az egészségügyben ?
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
2012. évi adótörvény változások. Béren kívüli juttatások új rendszere: Béren kívüli juttatások esetén az adóteher 30,94 % - = Erzsébet utalvány: havi.
MagNet Magyar Közösségi Bank Kedvező finanszírozások a fenntarthatóbb jövőért Piac & Profit Klub Pénz de honnan konferencia május 29. Dakó Andrea.
AZ ÖNKORMÁNYZATOK PÁLYÁZATI AKTIVITÁSÁNAK VIZSGÁLATA A DÉL- DUNÁNTÚLI RÉGIÓBAN.
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
7. összefoglaló feladat Et old.
Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete ÉVKÖZI ART és ÁFA VÁLTOZÁSOK Előadó: Vadász Iván Budapest, július 13.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
1. Példa: Melyiket választaná, ha r=12%? A) F 3 = 7000$ B)
Költséghatékonyság a XXI. századi vállalatirányításban
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
2010 : KIHÍVÁSOK ÉVE A PÉNZÜGYI SZEKTORBAN Kisbenedek Péter, MABISZ október 5.
HOGYAN KÉSZÜLNEK A MAGYAROK NYUGDÍJAS ÉVEIKRE?. A magyarok fele nem, vagy alig törődik a nyugdíjjal.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
Veszprém április 29.. A vállalkozásfejlesztés Célunk: elsősorban a megyében működő vállalkozások tevékenységének szellemi és pénzügyi segítése.
Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
DR BITTNER PÉTER NEKÜNK ÖSZTÖNZÉS NEKIK OSZTALÉK SZÉKESFEHÉRVÁR,
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3
A Grameen-modell pénzügyi fenntarthatósága
Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék
Veszprém november 10.. A vállalkozásfejlesztés Célunk: elsősorban a megyében működő vállalkozások tevékenységének szellemi és pénzügyi segítése.
HEVES MEGYEI VÁLLALKOZÁS- és TERÜLETFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Mikrohitel Programok Heves Megyei Vállalkozás- és Területfejlesztési Alapítvány Vállalkozói.
Vállalkozói mikrohitelek
2. Előadás Tervezés, Tényezőkre bontás
MiFiN Mikrofinanszírozó Zrt. hitelezési termékei
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Város, egyetem, gazdaság A PTE KTK hozzájárulása a város és a régió fejlődéséhez Erdős Katalin PTE-KTK KRTI, adjunktus MTA-PTE Innováció és Gazdasági Növekedés.
TÁRSADALMI INNOVÁCIÓ GENERÁLÁSA BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉNMEGYÉBEN (T – MODELL) KOCZISZKY GYÖRGY „Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj- Zemplén megyében”
Egyéni vállalkozásból származó jövedelem adózása Mezőgazdasági kistermelők adózása TB járulékok.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY
Előadás másolata:

„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3

A Grameen-modell társadalmi hasznosulásának mérhetősége Gál Veronika Alexandra – Sipiczki Zoltán – Dr. Szóka Károly – Vajay Julianna KE-GTK – NyME-KTK TÁMOP-4.2.2/B-10/ A Kaposvári Egyetem tudományos képzési tevékenységeinek és szakmai műhelyeinek fejlesztése

Az előadás tartalma A Grameen Bank A Kiútprogram A hatások mérése Költség-haszon elemzés Összegzés, következtetések

A Grameen Bank 1976., Csoportos mikrohitelezés Kölcsönös felelősségvállalás, morális viselkedés A szegénység oka a képességek kihasználatlansága A szegénység elleni harc leghatásosabb eszköze az emberekben rejlő energia és kreativitás

Kiútprogram éves pilot periódus Cél: az elmaradott térségek fejlesztése, vállalkozási lehetőségek teremtése Konstrukciók: Ft 6 hó Ft12 hó Ft18 hó

A hatások mérése, mérhetősége Hatások mérése a Grameen Banknál Pénzügyi kimutatások – pénzügyi hatások 10 indikátor – szociális hatások Hatások mérése a Kiútprogramnál Pénzügyi elemzések Költség-haszon elemzés

Cél: költségek és hasznok vizsgálata a hitelnyújtó szervezet és az állam szempontjából Számszerűsíthető és nem számszerűsíthető költségek és hasznok összefoglalása

Alapfeltevések I. MegnevezésÉrték Kamat mértéke20% A hitelek bedőlési aránya25% Anyagjellegű ráfordítás Ft Értékcsökkenés Ft Egyéb ráfordítás Ft Egyéb költségek Ft Hitelfelvevők (hitelek) száma 94 db A Grameen-modell munkatársainak száma 30,7 fő 1 Hitelre jutó dolgozó 0,327 fő Forrás: Saját szerkesztés, a Kiútprogram Zrt. adatai alapján

Alapfeltevések II. MegnevezésÉrték 1 főre jutó bérköltség Ft Bérjárulék Ft Személyi jellegű ráfordítás Ft Minimálbér összege havonta Ft Szociális hozzájárulási adó (27%) Ft Nyugdíjjárulék (10%)9 300 Ft Egészségbiztosítási és munkaerő piaci járulék (9%) Ft SZJA (16%) Ft Vállalkozói járulékok összege havonta (2012) Ft Átlagos álláskeresési (munkanélküli) járadék havonta (2012) Ft Forrás: Saját szerkesztés, a Kiútprogram Zrt. és a KSH adatai alapján

Költség-haszon elemzés a fél éves konstrukciónál 1 hitelre vetítve HaszonKöltségEgyenleg Szegények Bankja Felvett hitelösszeg A modell személyi jellegű ráfordításai Nem fizetés költsége Kamat bevétel Tőketörlesztés Összesen Állam Bérjárulék (Vállalkozó) Bérjárulék megtakarítás (Modell munkatársai) Állami segély megtakarítás Összesen (adatok Ft-ban) Forrás: Saját szerkesztés, a Kiútprogram Zrt. adatai alapján

A költség-haszon elemzés nem számszerűsíthető tényezői ÁFA TAO Munkalehetőségek Adómorál növekedése Iskolázottság növekedése Közösség erősítő hatás Egészségi állapot javulása (EÜ. költsége)

Költség-haszon elemzés a fél éves konstrukciónál szervezetre vetítve 0. év1. év2. év3. év évIRR Szegények Bankja Felvett hitelösszeg A modell személyi jellegű ráfordítások Egyéb költségek Nem fizetés költsége Kamat bevétel2 820 Tőketörlesztés Állam Bérjárulék (Vállalkozó) Bérjárulék megtakarítás (Modell munkatársai) Állami segély megtakarítás Összesen % (adatok eFt-ban) Forrás: Saját szerkesztés, a Kiútprogram Zrt. adatai alapján

Költség-haszon elemzés az egyéves konstrukciónál (adatok Ft-ban) HaszonKöltségEgyenleg Szegények Bankja összesen Állam összesen év1. év2. év3. év évIRR Összesen % 1 hitelre vetítve Szervezetre vetítve (adatok eFt-ban) Forrás: Saját szerkesztés, a Kiútprogram Zrt. adatai alapján

Költség-haszon elemzés a másfél éves konstrukciónál HaszonKöltségEgyenleg Szegények Bankja összesen Állam összesen Forrás: Saját szerkesztés, a Kiútprogram Zrt. adatai alapján 1 hitelre vetítve (adatok Ft-ban) Szervezetre vetítve (adatok eFt-ban) 0. év1. év2. év3. év évIRR Összesen %

Összefoglalás, következtetések A hitelezés csupán a hitelt nyújtó szervezetet tekintve jelentős veszteséggel jár, amit a társadalmi hasznok kompenzálnak Szükséges az állami szerepvállalás, az adminisztráció egyszerűsítése, adókedvezmények nyújtása Állami szerepvállalással a kezdeti nehézségek után 10 éves időtávon 11-14%-os belső megtérülés is elérhető

TÁMOP-4.2.2/B-10/ A Kaposvári Egyetem tudományos képzési tevékenységeinek és szakmai műhelyeinek fejlesztése