Cinema du look Posztmodern Neobarokk. a posztmodern definíciója A szó eredetileg egy építészeti stílust jelölt Definíciónak ellenálló, centrum nélküli.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kondicionális Eddig: Boole-konnektívumok ( , ,  ) Ezek igazságkonnektívumok (truth-functional connectives) A megfelelő köznyelvi konnektívumok: nem.
Advertisements

Winnie the pooh & friends
Tudás, közösség, hatalom
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Tisztelet - dicsőség Jon Palmer.
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Számold meg a fekete pontokat!
1 KÖZÖSSÉG AZ ÚJ TESTAMENTUMBAN Romans 12:10 figyelem egymásra, gyengédség, tisztelet, szolgálatkészség, buzgóság, empátia, az Úr szolgálataRomans 12:10.
Hatásköri kétértelműségek Kvantifikáló kifejezések: Néhány lány =>  x(x lány  …) Minden fiú =>  x(x fiú  …) Két prímszám=>  x  y( x prímszám  y.
Kliensoldali Programozás
A GONDOLATTÉRKÉP.
Ismételt fogolydilemma játék sztochasztikus reaktív stratégiákkal. 4
Változatos viszonyok Retro majális és a szocializmus emlékezete Várpalota – Inotán Készítette: Urbán Csilla.
Kurt Wenner, a világ kevés utcafestőinek egyike eredeti festményeit élőben, közönség előtt készíti. Gazdagon díszített, kézzel festett pasztellképein klasszikus.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que no hay Cielo, es fácil si lo intentas Képzeld el, hogy nincs menyország, menni fog, ha.
Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Mérnök informatika szak BSc.
A bioszféra 2 kísérlet. A bioszféra 2 kísérlet.
Ptol-1 Ptolemy Claudius, the great Greek mathematician lived and worked in the 2 nd century B.C. An important theorem about inscribed quadrilaterals.
Torr-1 Pierre Fermat, the great French mathematician (and lawyer) asked the following problem from Torricelli, the physician living in Firense: Find.
Sims-1 This chapter is about Simson line. The question arises in connection with orthic triangles: from which points should we draw perpendicular lines.
Web 2.0 Budapest – San Francisco Only the Web 2.0 Conference brings the intelligence, innovation, and leadership of the internet industry together in one.
Ritka látvány a Csendes-óceánon eszem In August 2006, the yacht Maiken is travelling in the south Pacific when they came across a weird sight
A nyelv, mint jelrendszer
Entropy Lawrence Sklar: Up and Down, Left and Right, Past and Future.
A kultúra fogalma.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
6.Fogalomalkotás [C. G. Hempel: A taxonómia alapjai. In: Bertalan (szerk.): A társadalomtudományi fogalmak logikája (Helikon, Budapest 2005)] 1.A definíció.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Továbbítás kattintással Pánsíp (Georghe Zamfir & Dana Dragomir) El tudnál aludni éjszaka anélkül, hogy ne gondolkoznál el azon, hogy a ház a helyén lesz-e,
Fordítás természetes nyelvről FOL-ra Kvantifikáló kifejezések: Néhány/Egy F   x( F(x)  …) Minden G   x( G(x)  …) Két H   x  y( H(x)  H(y)  …)
Glokális identitás: 1/5 A glokális falu polgára „Tíz éves koromig – mondta lányom évekkel később – azt hittem, hogy olyan ember vagy,
A fenntartható fejlődés
Evolúció Modell vagy metafora? Csányi Vilmos. Metafora : sejtés, hiedelem, megfigyelés elnevezés jellegzetes tulajdonság alapján Modell: struktúrák és.
A nemzeti film fogalma Példa: francia külvárosfilmek.
Cinema du look Posztmodern Neobarokk. Jean Jacques Beineix Luc Besson Leos Carax.
Csak olvasd el… Angol szöveg, magyar fordítással.
Mobil alkalmazások fejlesztése Vonalkód leolvasó Symbian alapú mobiltelefonra Készítette: Tóth Balázs Viktor.
A VÉGTELENHEZ MÉRVE SZINTE NEM IS LÉTEZÜNK, A CSILLAGÉVEK ÓRÁIN
Winnie the pooh & friends
Színes. SzínesSzíne s * Evangélikus címer Szín Szórakoztatva tanító történeteket szinte minden protestáns író írt, ezek tárgya azonban bibliai vagy.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
The official language of our country is Hungarian.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Pozitron Emissziós Tomográfia (PET) olyan nukleáris orvosi képalkotási technika, amely - három dimenziós felvételt készít a test egy kiválasztott részének.
A dögeltakarító képei. Itt élni, azt nem lehet… a)Az alábbi képeken Pesti Emma Itt élni, azt nem lehet… I-III. című képsorozatát látjátok. Ezek felhasználásával.
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
Poltrona di Proust | 1978 Alessandro Mendini Fiktusz Lilla.
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
International Olympiad in Informatics
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
Nagy elbeszélések október 4..
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Túlfeszültség védelem a hálózaton
Népesedés és társadalmi egyenlőtlenség
Készítette: Perecz Patrik
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Ünnepre készülünk Preparing for Christmas
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Csurgalékvíz tisztítás
Számítógépes grafika Bevezetés
Cím elrendezés Alcím.
IMAGINE John Lennon.
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
Számold meg a fekete pontokat!
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Cinema du look Posztmodern Neobarokk

a posztmodern definíciója A szó eredetileg egy építészeti stílust jelölt Definíciónak ellenálló, centrum nélküli fogalom Számos jellemzője van, melyek akár ellent is mondhatnak egymásnak Ezek közül egyik sem alkotja a fogalom magját, centrumát

Modern – poszt-modern? POMO - modernnel való szembehelyezkedés A poszt előtagot nem az „után” értelmében használják Nem feltétlenül szukcesszivitásra vagy temporalitásra utal Ami nem modern, aminek a története vagy a forrása nem a modernből következik A POMO-nak nincs története, eredete - a jelenbe van lehorgonyozva

Modernhez való viszonya: 2 féle viszonyulás: Oppozicionális: a modernista elvek elvetése – szubverzió, kritika (paródia) Semleges viszony: különböző korok, kultúrák, stílusok egyvelege, másolata (pastiche)

A POMO teoretikusai Jean-Francois Lyotard – Jacques Derrida – dekonstrukció Jean Baudrillard – a szimulákrum elsőbbsége

A TUDOMÁNY PONTOSSÁGÁRÓL [DEL RIGOR EN LA CIENCIA...] Abban a Birodalomban a Kartográfia Tudománya olyan Tökéletességet ért el, hogy egyetlen Provincia térképe betöltött egy Várost, a Birodalom térképe pedig egy egész Provinciát. Idővel azonban ezeket a Hatalmas Térképeket nem találták kielégítőnek, és a Kartográfusok Kamarája akkora Térképet készített a Birodalomról, amekkora maga a Birodalom volt, és azzal pontról pontra egybeesett. A Következő Nemzedékek már kevésbé kedvelték a Kartográfia Tudományát, s úgy látták, hogy Fölösleges az a kiterjedt Térkép, és nem kis Könyörtelenséggel a sorsát a Nap és a Tél Zord Hatására bízták. A Nyugati pusztaságokban még maradt néhány Rom a Térképből, most ott Állatok és Koldusok élnek; az egész Országban nincs más nyoma a Földrajztudománynak. Suárez Miranda: Bölcs férfiak utazásai, Negyedik Könyv, XLV. fejezet, Lérida, 1658.

Baudrillard Contemporary images „if they fascinate us so much it is not because they are sites of the production of meaning and representation – this would be the new – it is on the contrary because they are sites of disappearance of meaning and representation, sites in which we are caught quite apart from any judgement of reality”

Baudrillard Simulation is the new image paradigm. It replaces representation.

posztstrukturalizmus /post-structuralism-explained-with-hipster- beards-2-xwfz

Betsy-Cullum Swan – Peter K. Manning Mi egy póló? Posztmodern tömegcikk Jelképes beszéd – egyvalamit egy másik fogalmai szerint fogunk fel, és ha már tekintjük valaminek, az már ugyanezekkel a fogalmakkal utalhat vissza önmagára

Változás a kódokban és khronotípusokban Három különboző ábrázolási korszak v. Khronotípus: 1. Korai, preindusztriális korszak: a póló otthon készül, intim szféra, praktikus célt szolgál közvetlenül a személyt reprezentálja, a jelviszony közvetlen és egyszerű

2. Kései indusztriális korszak: a póló üzemekben készül, bármely bevásárló számára, szabadidős jelleg, már színes és díszített, ezek függvényében különböző mértékben fejezi ki a fesztelenséget, számos kontextusra utalhat, kétértelmű, nehezen meghatározható megjelenést (jelentést) kölcsönöz viselőjének

3. posztindusztriális korszak: posztmodern éra Mindenki számára készül, bárhol, bárhonnan származó anyagokban, változatos formákban. Kontextustól függően sokféleképpen funkcionál. Nem alkalomhoz kötött ruhadarab – társadalmi osztálytól, nemi identitástól és szituációktól független. Szójátékot hordoz és hiperrealitást tükröz: a póló más pólókat utánoz. Jeleik élmény- és jelentéstöredékek után kapkodnak, viccelnek velünk, vagy olyasmit jelölnek, ami viselőjük számára nem igaz.

Olyan mint a szójáték: a kézenfekvő előfeltevésektől, konvencióktól és társadalmi megerősítésektől mentes, kihívó, lebegő, hányódó és megfoghatatlan jelölők prezentálásával megkérdőjelezi a megfigyelő megbízhatóságát. Mint jelhordozó – sodródik Változásokat idéz elő a félrevezető ábrázolástól a színlelés és képmutatás, a szimuláció és hiperrealitás új formáinak az irányába Már csak a reprodukálható marad meg

Frederic Jameson: Posztmodern – avagy a késő-kapitalizmus kulturális logikája Visual spell: an enthrallment to the image in its present of time. Film image: present of uncodified intensities

Neobarokk „We could say, that every age has its own post-modern, just as every age has its own form of mannerism (in fact I wonder if postmodern is not simply the modern name for Manierismus). I believe that every age reaches moments of crisis. The sense that the past is restricting, smothering, blackmailing us.” U. Eco

Gilles Deleuze „ A redő: a barokk feltalálja a végtelen művet vagy műveletet. Egy redőnek nem a lezárását akarja megoldani, hanem a folytatását, a mennyezeten átvitelét, a végtelenségig nyújtását.”

Pere Borell del Caso, "Escaping Criticism", 1874.