Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mérések MA-DAQ műszerrel 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V 4.0 2014.10.16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Műveletek logaritmussal
Elektromos mennyiségek mérése
PARTNEREK: Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 5. Óra MA-DAQ – Műszer vezérlése November 26.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely 10. Óra MA-DAQ – Műszer vezérlése November 12., 15. v
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 9. óra április 19.
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21., 23.
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés Szenzorok II. Mingesz Róbert
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 2. óra február 13., 16.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely, Mellár.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
Virtuális méréstechnika Hálózati kommunikáció 1 Mingesz Róbert V
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral 1 Makan.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező Kincses Zoltán, Mellár János 5. Óra Karakterisztikák mérése II + Termisztor December 7. v 2.0.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező 4. Óra Karakterisztikák mérése November 23. Kincses Zoltán, Mellár János v
Zajok és véletlen jelenségek interdiszciplináris területeken való alkalmazásának kutatása és oktatása. TÁMOP A/2-11/ Termisztor önfűtése.
Virtuális méréstechnika MA-DAQ műszer vezérlése 1 Mingesz Róbert V
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat A/D konverter Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat PWM Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely, Mellár.
A LabVIEW használata az oktatásban
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
A LabVIEW használata az oktatásban
Virtuális méréstechnika Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral 1 Mingesz Róbert V
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
szakmérnök hallgatók számára
Válogatott fejezetek sejtbiológiából („VFSB”, BSc, biomérnök)
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Virtuális Méréstechnika Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Vadai Gergely v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat – levelező Fájl I/O, detrending 1 Mingesz Róbert v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Hálózati kommunikáció 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat – levelező NI adatgyűjtők programozása 1 Mingesz Róbert V
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Hőmérséklet mérése Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert V március 23.
Előadás másolata:

Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mérések MA-DAQ műszerrel 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V

MA-DAQ műszer 2

Blokkvázlat 3

MA-DAQ – SUBD-37 csatlakozó LábMegnevezés 1CAN-L (CAN-bus) 2DAC-1 (Analogue output) 3DAC-2 (Analogue output) 4Conversion start (Input) 5IN-0 (Analogue input – ch A) 6IN-1 (Analogue input – ch A) 7IN-2 (Analogue input – ch A) 8IN-3 (Analogue input – default ch A) 9IN-4 (Analogue input – ch B) 10IN-5 (Analogue input – ch B) LábMegnevezés 11IN-6 (Analogue input – ch B) 12IN-7 (Analogue input – default ch B) 13PCA-0 (Digital I/O) 14TX1 (Digital I/O) 15 SDA (Digital I/O) 16MOSI (Digital I/O) 17SCK (Digital I/O) 18GND 19+5 V (Power supply output) 4

MA-DAQ – SUBD-37 csatlakozó LábMegnevezés 20CAN-H (CAN-bus) 21GND 22GND 23GND 24GND 25GND 26GND 27GND 28GND 29GND LábMegnevezés 30GND 31PCA-1 (Digital I/O) 32RX1 (Digital I/O) 33 SCL (Digital I/O) 34NSS (Digital I/O) 35MISO (Digital I/O) 36GND 37-5 V (Power supply output) 5

Termisztor NTC 6

Ellenállás hőmérsékletfüggése 7

TermisztorTermisztor U ref UtUtUtUt RtRtRtRt R ref A/D

Karakterisztikák mérése 9

Tipikus kapcsolás 10

Ajánlott kapcsolás 11

Várt eredmény 12

Mérési folyamat A kívánt mérési pontokra: – Kívánt feszültség beállítása – 2 mérendő csatorna kiválasztása – 2 csatorna feszültségének mérése – Következő csatorna kiválasztása – 3. csatorna feszültségének mérése – Számolás (áramerősség és feszültség) Karakterisztika ábrázolása 13

Feladatok 14

6. Hőmérséklet mérése Készítse el a hőmérséklet mérésére alkalmas kapcsolást! Készítsen programot, mely a kiadott termisztor segítségével hőmérsékletet mér! A hőmérsékletet °C-ban jelezze ki! A hőmérsékletváltozást jelenítse meg megfelelő grafikonon! Bővítse a programot úgy, hogy az detektálni tudja, ha kézzel megfogjuk a termisztort! 15

7. Karakterisztikák mérése Készítse el a karakterisztikák mérésére alkalmas kapcsolást! Készítsen programot, mely alkalmas a karakterisztikák automatizált mérésére! Mérje ki a következő eszközök karakterisztikáját: – Zéner dióda – Dióda – LED-ek (zöld, sárga, piros) A feszültségeket V-ban, az áramokat mA-ben adja meg! Legalább 100 pontban mérjen! 16

Következő óra Be nem fejezett feladatok folyatása + új anyag 17