A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet 2008. november.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakképzés jelene és jövője
Advertisements

Egy innováció nyomában
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
A fenntartható fejlődés indikátorai Magyarországon
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
A tanári munka értékelése
Munkaerő-felmérés (MEF) Labour force survey (LFS)
A SHARE kutatás kínálta elemzési lehetőségek Gál Róbert & Vargha Lili Szirák, 2011.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Foglalkoztatás, iskolázottság és képzettség
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A társadalmi differenciálódás területi jellemzői Magyarországon
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Globalizáció és oktatás
1 Bérezési tanulmány  Munkaerőköltségek és nemzetközi versenyképesség Dirk Wölfer december 11.
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
Az érettségit nem adó szakképzés válságtünetei
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Oktatás és gyermekesély kerekasztal március 20. Köllő János (MTA KTI)
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
Növekedési dilemmák Simor András Műhelybeszélgetés az Európai Társadalmi Jelentés apropóján 2008 június 10.
A tudás értéke Nyelvtudás, közgazdasági és természettudományos tájékozottság Európában Lannert Judit.
FÉLÉVI ÉRTEKEZLET 2008 / 2009 Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Kápolnásnyék.
Nők egészsége - védőnők egészsége Nők egészsége – védőnők egészsége Bózsváriné Ferencz Irén és Cieslarné Nádasdi Katalin védőnő Kőbányai.
Demográfiai - társadalmi tükör, 2010 Hazai és európai tendenciák
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Az Országos Alapellátási Intézet sajtótájékoztatója a magyar egészségügyi helyzet javításáról július 15.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Támogató politikák Angliában Neumann Eszter Educatio lapbemutató 2008/4-es szám március 5.
A Hallgatói Mentorprogram célkitűzései Fejes József Balázs tanársegéd, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet fejlesztési vezető, EDUCOOP-projekt.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A felsőoktatás néhány demográfiai kérdése A külföldön tanuló hallgatók.
A tanárok autonómiája és felelőssége Európában EURYDICE jelentés Zoltán Katalin mb. irodavezető EURYDICE Magyarországi Képviselet.
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Versenyképesség MTA-MEH projekt Vértes András.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Alkalmazott egészségügyi gazdaságtan
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Hazai és nemzetközi adat- és indikátorrendszerek
BETEKINTÉS AZ EURYDICE HÁLÓZAT
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
Előadás másolata:

A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november

Pedagógusindikátorok Források: OECD INES program (Education at a Glance D fejezet, International Survey of Upper Secondary Schools, PISA igazgatói kérdőív), Teachers Matter c. oktatáspolitikai elemzés Témakörök: Tanár- és tanulólétszám, tanárok demográfiai jellemzői (Education at a Glance) Tanárokkal kapcsolatos döntéshozatal szintje (Education at a Glance) Tanári foglalkoztatás néhány jellemzője (Education at a Glance) Tanári fizetések (Education at a Glance) Tanári munka- és tanítási idő (Education at a Glance) Tanárok szakmai fejlődése (International Survey of Upper Secondary Schools)

Átlagos osztályméret az alapfokú oktatásban (2000, 2006)

Egy tanárra jutó tanulók száma az oktatási intézményekben, szintenként (2006 )

A tanárok életkori megoszlása az alapfokú oktatásban, (2002)

A nők százalékos aránya az alsó középfokú oktatásban

A tanári alkalmazás nehézségei egyes tantárgyi területeken (2001)

Az iskolai dolgozókkal kapcsolatos döntéshozatal szintjei, (2007)

Az iskolai dolgozók összetétele, (2001)

Tanári fizetések - - a kezdő tanárok, a 15 éves munkatapasztalattal bíró tanárok és az elérhető legmagasabb szint (2004)

A kezdő és a legmagasabb fizetés között eltelő évek száma, (2002)

Változás mértéke százalékban az alsó középfokon oktató tanárok keresetében (2000, 2006)

Tanítási órák száma oktatási szintenként, (2004)

A tanítással töltött idő a munkaidőn belül, % (2002)

Köszönöm a figyelmet!

A szakmai továbbképzéseken való részvétel átlagos gyakorisága, 2001