A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november
Pedagógusindikátorok Források: OECD INES program (Education at a Glance D fejezet, International Survey of Upper Secondary Schools, PISA igazgatói kérdőív), Teachers Matter c. oktatáspolitikai elemzés Témakörök: Tanár- és tanulólétszám, tanárok demográfiai jellemzői (Education at a Glance) Tanárokkal kapcsolatos döntéshozatal szintje (Education at a Glance) Tanári foglalkoztatás néhány jellemzője (Education at a Glance) Tanári fizetések (Education at a Glance) Tanári munka- és tanítási idő (Education at a Glance) Tanárok szakmai fejlődése (International Survey of Upper Secondary Schools)
Átlagos osztályméret az alapfokú oktatásban (2000, 2006)
Egy tanárra jutó tanulók száma az oktatási intézményekben, szintenként (2006 )
A tanárok életkori megoszlása az alapfokú oktatásban, (2002)
A nők százalékos aránya az alsó középfokú oktatásban
A tanári alkalmazás nehézségei egyes tantárgyi területeken (2001)
Az iskolai dolgozókkal kapcsolatos döntéshozatal szintjei, (2007)
Az iskolai dolgozók összetétele, (2001)
Tanári fizetések - - a kezdő tanárok, a 15 éves munkatapasztalattal bíró tanárok és az elérhető legmagasabb szint (2004)
A kezdő és a legmagasabb fizetés között eltelő évek száma, (2002)
Változás mértéke százalékban az alsó középfokon oktató tanárok keresetében (2000, 2006)
Tanítási órák száma oktatási szintenként, (2004)
A tanítással töltött idő a munkaidőn belül, % (2002)
Köszönöm a figyelmet!
A szakmai továbbképzéseken való részvétel átlagos gyakorisága, 2001