Objektumvezérelt rendszerek tervezése 9.óra – Builder, Observer © Nagy Csaba.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
HTML enhanced for web apps! Fodor Krisztián
Advertisements

Számok összehasonlítása mentális számegyenes nélkül
ADATBÁZISOK.
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 8. rész – Grafikus felhasználói felület Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki.
Tervezési minták és a PHP 5
Valós idejű tesztlefedettség- monitorozás JEE környezetben Dr. Ferenc Rudolf, Szegedi Tudományegyetem Bakota Tibor, FrontEndART Szoftver Kft.
UML Példa © Fülöp Lajos.
Programozás III STRING-XML.
Felhasználói felületek és üzleti logika Bollobás Dávid ASP.NET
Az MVC tervezési minta 2. előadás.
Rendszerfejlesztés II gyak
Programozás III FACTORY, KOMPOZÍCIÓ és EGYEBEK.
Budapest University of Technology and Economics Fault-tolerant Systems Research Group Nyílt Fejlesztőrendszerek Plugin fejlesztés – tervezési minták.
© Kozsik Tamás Beágyazott osztályok A blokkstrukturáltság támogatása –Eddig: egymásba ágyazható blokk utasítások Osztálydefiníciók is egymásba.
Objective-C Készítette: Fahmi Arman B5EXTQ
OBJEKTUMORIENTÁLT PROGRAM
Vizuális modellezés Uml és osztálydiagram UML eszközök
Rendszerfejlesztés gyakorlat - © Nagy Csaba
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 8. Gyakorlat Operator overloading II.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.

Fejlett Programozási Technológiák II. Világos Zsolt 1. gyakorlat.
Tömbök ismétlés Osztályok Java-ban Garbage collection
C# tagfüggvények.
C# tagfüggvények.
Az iterációtól a diszkrét dinamikus rendszerig CSERESZNYEÉRÉSI KONFERENCIA Június Pécs Klincsik Mihály Sárvári Csaba.
ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László
Regresszióanalízis 10. gyakorlat.
Objektum Vezérelt Szoftverek Analízise Ferenc Rudolf és Beszédes Árpád Szegedi Tudományegyetem FrontEndART.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
A valós világ modellezése. Az embert a valós világ modellezésekor a következő gondolatok vezérlik: Absztrakció Megkülönböztetés Osztályozás Általánosítás,
OAIS. Megőrzés feladatai Viability –Meg kell őrizni a bitfüzér változatlanságát és olvashatóságát a tároló eszközön Rendbebility –Meg kell őrizni a bitfüzér.
1Objektumorientált elemzés és tervezés - Alapfogalmak Gyurkó György Objektumorientált elemzés és tervezés Alapfogalmak.
Statisztika a szociológiában
1 Informatikai Szakképzési Portál Rendszertervezés Hardver tervezés.
Nézetek definiálása Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
Többtényezős ANOVA.
Objektumorientált tervezés
Objektumvezérelt rendszerek tervezése
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 7. óra – Iterator, State, Interpreter © Szőke Gábor.
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 4.óra – Composite, Decorator © Fülöp Lajos.
Objektumvezérelt rendszerek tervezése
Okostelefon köztesréteg (1.3-5)
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 5.óra – Singleton, Visitor, Abstract Factory © Nagy Csaba.
Fejlett Programozási Technológiák II. 2009, Nagy Csaba JSP – Java Server Pages.
Szoftver születik Eötvös Konferencia Köllő Hanna.
Webes MES keretrendszer fejlesztése Kiss Miklós Dániel G-5S8 Tervezésvezető: Dr. Hornyák Olivér.
Gyurkó György. Az OO programozás és tervezés története 1960-as évek: SIMULA (véletlen folyamatokat szimuláló programok írása) az OO nyelvek őse 1970-es.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
MI 2003/8 - 1 Alakfelismerés alapproblémája: adott objektumok egy halmaza, továbbá osztályok (kategóriák) egy halmaza. Feladatunk: az objektumokat - valamilyen.
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 6.óra – Factory Method © Szőke Gábor.
A projekt célja O Egy 2 dimenziós rakpart készítése a TBA cég megbízásából. O Az Eclipse plug-in megengedi a felhasználónak, hogy különböző tárgyakat.
Ficsor Lajos Objektumok inicializálása CPP4 / 1 Objektumok inicializálása Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Reverse Engineering Rendszerfejlesztés II. 2. óra.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 6. gyakorlat.
Adatbázisszintű adatmodellek
Programozás III JPA.
SAP Riportok, táblák, programok. Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék SAP Logon !FRISS! Megnevezés: GUI Applikációs szerver:
Strukturális tervezési minták
Programtervezési minták
Viselkedési minták Behavioral patterns.
Sapientia - Erdélyi Magyar TudományEgyetem (EMTE)
Sapientia - Erdélyi Magyar TudományEgyetem (EMTE)
UML tervezés.
Ültetési rend létrehozása
OOP és Python Vincellér Zoltán.
3. osztályban.
Nagy Attila1,2, Rovó László1, Kiss József Géza1
Sapientia - Erdélyi Magyar TudományEgyetem (EMTE)
Előadás másolata:

Objektumvezérelt rendszerek tervezése 9.óra – Builder, Observer © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Builder - motiváció RTF konverter, ami tetszőleges formátumokba tud exportálni Könnyen bővíthetőnek kell lennie új formátumokkal © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Builder Cél: összetett objektum létrehozási folyamatának elkülönítése a tényleges reprezentációtól Alkalmazhatóság:  összetett objektum gyártási algoritmusa független kell hogy legyen az összetevők részleteitől  a gyártási folyamat különböző reprezentációkat kell hogy (egységesen) kezeljen © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Builder © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Kérdések Mikor használjunk Builder-t és mikor Abstract Factory-t vagy Abstract Method-ot? Tegyük fel, hogy egy osztály Torta objektumokat épít del pl. tojás, tej, liszt, stb kötelező elemekből és gyümölcs, cseresznye, stb opcionális elemekből. Készítsünk hozzá Buildert. Mivel jobb ez, mintha különböző Torta-kat különböző konstruktorokkal készítenénk el? © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Observer – motiváció Objektumok mindenkori konzisztenciája Pl. GUI felületen adat mező legyen szerkeszthető valahol és a többi megjelenített helyen is maradjon konzisztens © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Observer Cél: egy objektum állapotának megváltozásáról a tőle függő objektumok értesítése, hogy azok aktualizálódhassanak (egy-több függőség) Alkalmazhatóság:  valamilyen absztrakció kétféleképpen létezik (pl. modell és nézet) és az egyik függ a másiktól. Ezek külön objektumokként jelennek meg, mégis konzisztensek kell hogy legyenek  ha az egyik objektum megváltozásával más objektumok változása is szükséges, de ezek száma tetszőleges  egy objektumnak értesítenie kell további objektumokat, de azok kiléte előre ismeretlen © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Observer © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Observer © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Kérdések Mi a különbség a databinding és az observer között? Mondj példákat observer használatra! © Nagy Csaba

Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék Érdekességek 20 Design pattern and Software design interview questions for Programmers 20 Design pattern and Software design interview questions for Programmers  pattern-and-software-design.html pattern-and-software-design.html 10 Object Oriented Design Principles Java Programmer should know  oriented-design-principles.html oriented-design-principles.html © Nagy Csaba