Kvantitatív elemzés a deliberáció során készült adatfile-okból Dés Júlia, Koltai Júlia és Rényi Dániel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Folie 1 C-QUADRAT ARTS Best Momentum >> Értékfejlödés 1 éven keresztül Termékinformáció >> C-QUADRAT ARTS Best Momentum Összhozam Maximális veszteség Best.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Dr. Gombik Gergely pártfogó felügyelői szakreferens
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Fodrostollú magyar lúd
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Aszociációs kolloidok, micellaképződés
Védőgázas hegesztések
Az egészségmagatartás gazdasági-társadalmi meghatározottsága
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása Szabó Péter János BME Anyagtudomány és Technológia Tanszék Anyagvizsgálat a gyakorlatban (AGY 4) 2008.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Példák I. Viszonyszám számítás.
7. Házi feladat megoldása
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
MENETREND HASZNÁLATÁNAK GYAKORLÁSA Feladat: autóbusz, villamos, trolibusz, fogaskerekű, HÉV menetrend gyakorlása El szeretnénk jutni a Selyemrét megállóból.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Előadás másolata:

Kvantitatív elemzés a deliberáció során készült adatfile-okból Dés Júlia, Koltai Júlia és Rényi Dániel

Vizsgált témák Előítéletesség a reprezentatív mintában Különbségek (demográfia és előítéletesség) azok között, akik elmentek a deliberációra és azok között, akik nem A legjobban és legkevésbé változó csoport bemutatása A romák és a magyarok előítéletességének összehasonlítása (Bogardus-skála)

Cigányellenesség a reprezentatív mintában: a klaszterben maradt változók előítéletesség bogardus skálán: cigány romák helyzetének ismerete sztereotípiák a cigányokról mit lehetne tenni a konfliktusok csökkentése érdekében (külső,belső) mi kellene ahhoz, hogy a cigányok helyzete javuljon mit gondol a romák és nem romák hátrányos megkülönböztetésének okairól mi a véleménye a cigányok munkahelyi diszkriminációjáról jogos-e a rendőrök cigányokkal szembeni szigorúbb fellépése mit gondol a cigányok lakóhelyi, szórakozóhelyi diszkriminációjáról mi a véleménye a romák iskolai szegregációjáról cigányok hátrányos helyzetének okai

Iskolai végzettség (Cramer’s V = 0,13) cigányellenesség Total alig cigányellenesközepesen cigányellenescigányellenes iskolai végzettség alap41,77%32,49%25,74%100,00% szakma46,98%39,45%13,57%100,00% közép52,20%38,71%9,09%100,00% felső53,13%25,63%21,25%100,00% Total48,33%35,83%15,85%100,00%

Életkor (Cramer’s V = 0,098) cigányellenesség Total alig cigányellenesközepesen cigányellenescigányellenes korcsoport -2950,31%29,56%20,13%100,00% ,85%41,70%18,45%100,00% ,74%38,24%11,03%100,00% ,64%35,27%13,09%100,00% Total48,24%35,92%15,85%100,00%

Településtípus (Cramer’s = 0,126) cigányellenesség Total alig cigányellenesközepesen cigányellenescigányellenes településtípus Budapest56,41%27,18%16,41%100,00% város50,00%31,16%18,84%100,00% falu41,65%47,04%11,31%100,00% Total48,24%35,92%15,85%100,00%

Havi nettó jövedelem (Cramer’s V = 0,148) cigányellenesség Total alig cigányellenesközepesen cigányellenescigányellenes havi nettó jövedelem alacsony jövedelmű37,04% 25,93%100,00% közepes jövedelmű44,06%46,85%9,09%100,00% magas jövedelmű40,74%37,04%22,22%100,00% Total41,83%42,63%15,54%100,00%

Objektív státusz (Cramer’s V = 0,116) cigányellenesség Total alig cigányellenesközepesen cigányellenescigányellenes objektív státusz alacsony41,53%35,59%22,88%100,00% közepes53,78%33,43%12,79%100,00% magas50,49%39,32%10,19%100,00% Total48,65%36,31%15,05%100,00%

Elégedettség (Cramer’s V = 0,079) cigányellenesség Total alig cigányellenesközepesen cigányellenescigányellenes elégedettség az objektív státusz és az önbesorolás alapján alacsony41,42%42,60%15,98%100,00% közepes48,81%35,34%15,85%100,00% magas59,88%25,31%14,81%100,00% Total49,33%34,96%15,71%100,00%

Roma környezet (Cramer’s V = 0,161) cigányellenesség Total alig cigányellenesközepesen cigányellenescigányellenes roma környezet nincs roma a környezetében52,56%41,67%5,77%100,00% elvétve53,21%37,14%9,64%100,00% több szintéren elvétve46,10%36,84%17,06%100,00% sok roma a környezetben42,57%23,65%33,78%100,00% Total48,28%35,86%15,86%100,00%

Miben különböznek azok, akik elmentek azoktól, akik nem mentek el

Akik elmentekAkik nem mentek el AligKözepesenCigányellenesAligKözepesenCigányellenes Egy hozzá hasonló cigányt milyen gyakran ér hátrányos megkülönböztetés3,325,953,714,873,303,29 Vélemény a munkahelyi diszkriminációról2,102,451,792,192,061,94 Vélemény a szórakozóhelyi diszkriminációról2,982,053,472,363,123,35 Vélemény a beköltözés akadályozásáról1,311,171,591,401,651,73 Vélemény a lakóhelyi diszkriminációról1,721,352,001,772,282,42 A cigányok hány%-át tartja kompetensnek40,6557,7822,5052,9735,9923,58 A cigányok hány%-át tartja morálisan pozitívnak55,7273,4546,8870,2755,0942,66 Konfliktusok csökkentése: külső okok2,482,622,022,662,432,26 A cigányok helyzetének javítására: külső tényezők0,161,05-0,240,57-0,13-0,27 A cigányok hátrányos helyzetének okai: belső3,532,713,832,883,904,07 Klaszter és létrehozó változóinak átlaga

A legjobban és a legkevésbé változó 1-1 csoport

A változásokat mérő változók előítéletesség bogardus skálán romák helyzetének ismerete romák helyzete a nem romákéhoz képest sztereotípiák a cigányokra mit lehetne tenni a konfliktusok csökkentése érdekében (külső,belső) előfordulhat-e cigány lázadás mi kellene ahhoz, hogy a cigányok helyzete javuljon cigányok hátrányos helyzetének okai mit gondol a romák és nem romák hátrányos megkülönböztetésének okairól mi a véleménye a cigányok munkahelyi diszkriminációjáról jogos-e a rendőrök cigányokkal szembeni szigorúbb fellépése mit gondol a cigányok lakóhelyi, szórakozóhelyi diszkriminációjáról mi a véleménye a romák iskolai szegregációjáról hogyan oldaná meg a cigánytelepek felszámolását

Előítéletesség a cigányok és a nem cigányok között