A tanulói jelentés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Egy innováció nyomában
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
A tanári munka értékelése
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
2013 május 11.. Önálló tanulási képességek fejlesztése, tanulásszervezés modulok.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Oltári nagy hülyeség, de jó!
 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
Felhívja otthon Hall ó ! – válaszol suttogva egy gyermekhang. - Apád otthon van? - Igen... – jön a suttogó válasz. - Beszélhetnék vele ? - Nem.
Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.
Mire jó a FIT elemző szoftver?
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
Határtalanul!.
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Az országos mérések megújult rendszere
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Internet a családban Székely Levente –
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A verseny meghirdetője: Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete A verseny célja: az informatikában tehetséges diákok számára lehetőséget teremteni.
Vizsgaszabályzat ismertetése A vizsga ideje  május (csütörtök-péntek)  Azokon a napokon a tanulóknak nincs órarend szerinti tanítás.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Iskola és képesség Egy Kárpát-medencei összehasonlító kutatás tanulságai Dr. Ferenc Viktória.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
A GDP-n túl:a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jól-lét mérése …
SZMK Értekezlet május 9..
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
3. osztályban.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A tanulói jelentés

A tanulók egyéni fejlődése

Egy tanulságos példa a szülő szemszögéből A gyermekem a leggyengébb az osztályban. Lehet, hogy el kellene vinnem egy másik iskolába? Az osztálytársak Az átlagos fejlődés görbéje Tanulók az országban Úgy tűnik, az osztály tanulói mind nagyon jó eredményeket érnek el, de vajon az én gyermekem miért marad le? A tanuló Ebből az látszik, hogy már így is sokkal jobban teljesít, mint ami várható lett volna! A gyermekem jó helyen van és jó úton halad.

És még egy… A gyermekem az osztályban a középmezőnyben teljesített. Önmagában megfelelőnek tűnik az eredmény. Korábban viszont ő teljesített a legjobban a mérésen, most csak közepesen. A többiek nagyrészt átlagosan vagy még annál is jobban fejlődtek. Úgy látszik, a gyermekem sokkal gyengébben teljesített a vártnál! Valami nincs rendjén, ennek érdemes utánanézni!

Mi minden van még a tanulói jelentésben? 2012-től kezdődően 4 évet átfogó teljes fejlődési ív Regressziós görbe pontja. Az osztályra jellemző országos (piros) egyenes pontja. A komplex modellből származó becslés, amit a tanuló képességpontjából kivonva kapjuk az itt ábrázolt különbségeket.

A 8. évfolyamosok tanulói jelentései „Nem nézem meg, mert… „Megnézem, mert… … a tanuló nincs már az iskolánkban.” … kíváncsi vagyok a gyerekek egyéni eredményeire, a munkám eredményességére, a feltételezéseim igazolására.” … még nem a mi tanulónk volt.” … tapasztalatokat szűrök le, okokat keresek, tanulságokat vonok le.” … új tanuló nálunk, megismerhetem az előéletét.” … anyja/apja vagyok, tudni akarom.”