A tanulói jelentés
A tanulók egyéni fejlődése
Egy tanulságos példa a szülő szemszögéből A gyermekem a leggyengébb az osztályban. Lehet, hogy el kellene vinnem egy másik iskolába? Az osztálytársak Az átlagos fejlődés görbéje Tanulók az országban Úgy tűnik, az osztály tanulói mind nagyon jó eredményeket érnek el, de vajon az én gyermekem miért marad le? A tanuló Ebből az látszik, hogy már így is sokkal jobban teljesít, mint ami várható lett volna! A gyermekem jó helyen van és jó úton halad.
És még egy… A gyermekem az osztályban a középmezőnyben teljesített. Önmagában megfelelőnek tűnik az eredmény. Korábban viszont ő teljesített a legjobban a mérésen, most csak közepesen. A többiek nagyrészt átlagosan vagy még annál is jobban fejlődtek. Úgy látszik, a gyermekem sokkal gyengébben teljesített a vártnál! Valami nincs rendjén, ennek érdemes utánanézni!
Mi minden van még a tanulói jelentésben? 2012-től kezdődően 4 évet átfogó teljes fejlődési ív Regressziós görbe pontja. Az osztályra jellemző országos (piros) egyenes pontja. A komplex modellből származó becslés, amit a tanuló képességpontjából kivonva kapjuk az itt ábrázolt különbségeket.
A 8. évfolyamosok tanulói jelentései „Nem nézem meg, mert… „Megnézem, mert… … a tanuló nincs már az iskolánkban.” … kíváncsi vagyok a gyerekek egyéni eredményeire, a munkám eredményességére, a feltételezéseim igazolására.” … még nem a mi tanulónk volt.” … tapasztalatokat szűrök le, okokat keresek, tanulságokat vonok le.” … új tanuló nálunk, megismerhetem az előéletét.” … anyja/apja vagyok, tudni akarom.”