MIRE ELÉG AZ OEP KASSZA? ZELL AM SEE
I. Nemzetközi megítélés
OECD mutatók folyamat eredmény ( outcome ) akut ellátás MI utáni case fatality rate Stroke utáni case fatality rate rák ellátás mammográfia méhnyakrákszűrés mellrák relatív túlélési arány méhnyakrák relatív túlélési arány colorectális rák relatív túlélési arány krónikus ellátás diabetesz - éves szemvizsgálat asthma - halálozás asthma - kórházi felvétel gyakoriság fertőző betegségek időskori influenza oltás gyerekkori oltások védőoltással megelőzhető betegségek incidenciája
EURO HEALTH CONSUMER INDEX – 2008 (2007) Hollandia 1 ( 2) Dánia 2 ( 9) Ausztria 3 ( 1) Luxemburg 4 (11) Svédország 5 ( 6) Németország 6 ( 5) Svájc 7 ( 4) Norvégia 8 ( 7) Finnország 9 ( 8) Franciaország10 ( 3) Észtország11 (12) Belgium12 (10) Egyesült Királyság13 (17) Magyarország14 (24) Írország15 (16) Olaszország16 (18) Csehország16 (15) Spanyolország18 (14) Görögország19 (22) Szlovénia20 (21) Ciprus21 (13) Szlovákia22 (23) Málta23 (20) Litvánia24 (26) Lengyelország25 (27) Portugália26 (19) Románia27 (25) Bulgária28 (28) Horvátország29 ( - ) Macedónia30 ( - ) Latvia31 (29) RANGSOR
EURO HEALTH CONSUMER INDEX – 2008 HollandiaMagyarországátlagmin. – max. 1. Betegjogok és információ – e-Egészségügy – Várakozási idő – Eredmények – Az eü.rendszer „nagyvonalúsága” – Gyógyszer – 150
Magyarország „Az utóbbi időben a betegjogok és az információ nyújtás terén történt fejlődés most megtérül. Az egészségügyben biztató próbálkozások az információs forradalom terén. A 60 éves közfinanszírozás eredményeképpen a lakosság lefedettsége egész jó, de az EREDMÉNYEK kiábrándítóak.” EURO HEALTH CONSUMER INDEX – 2008
E - alap Egy lehetséges csökkentés esetén a dilemma Minden eddigit finanszírozunk,Szűkítjük a csomagot, és csak kevesebbet fizetünk értevédjük a szűkített csomag működőképességét EgyformánKasszák eltérően érintettek
Finanszírozási szabály változások a szakellátásban
Garancia a súlyos esetek ellátására
A szolgáltató az előre meghatározott alapdíjjal finanszírozott teljesítmény felhasználása során a szerződés szerinti ellátási kötelezettségeit az alábbi prioritási sorrend figyelembevételével köteles teljesíteni: –a működési engedélye szerinti szakmai kompetencia (a továbbiakban: szakmai kompetencia) körébe tartozó sürgősségi ellátások, –szakmai kompetencia és az Eftv. szerinti területi ellátási kötelezettség körébe tartozó progresszív ellátások, –szakmai kompetencia és az Eftv. szerinti területi ellátási kötelezettség körébe tartozó nem progresszív ellátások, –szakmai kompetencia körébe tartozó, az Eftv. szerinti területi ellátási kötelezettséget meghaladó progresszív ellátások, –szakmai kompetencia körébe tartozó, az Eftv. szerinti területi ellátási kötelezettséget meghaladó nem progresszív ellátások. Ellátási prioritások meghatározása
Amennyiben a szolgáltató jelentett teljesítménye 10%- al meghaladja a vonatkozó bázis időszak teljesítését, akkor soron kívüli ellenőrzésre kerül sor, amelynek kapcsán vizsgáljuk - többek között – az ellátási prioritások betartását is. Amennyiben a járóbeteg szolgáltató lezárt időszaki teljesítése (negyedév - félév - teljes év) alapján megállapítható, hogy tevékenységének fajlagos mutatói (egy órára jutó esetszám, egy órára jutó bevétel) meghaladják az adott szakmára jellemző országos átlag 200%-át, úgy helyszíni ellenőrzést kezdeményezünk. –2008. finanszírozási évben ilyen munkahelyet találtunk!!!! Ellenőrzések