ENTER projekt 2011-2013. Multilaterális projekt Részt vevő országok: Németország Spanyolország Szlovákia Magyarország (Olaszország) >> támogatottság hiánya.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fizika katedra tevékenysége a es tanévben.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
A projekt-előkészítés lépéseinek bemutatása: esettanulmány
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
TÁMOP A projekt: Segítség a sikerhez.
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
eTwinning – Az európai iskolák közössége
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
Projekt adatai INFOTÁRS TÁMOP /A/2./0011 Az ELTE TáTK és IK közös projektje Támogatás: Projektidőszak: –
TÁMOP /2/A/KMR Digitális tananyagfejlesztés a gyógypedagógus képzés BA és MA szintjén Projektmenedzser: Dr. Stefanik Krisztina Szakmai.
NYITÓRENDEZVÉNY TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül”- hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Érvényes jogszabályok az érettségi vizsgák megszervezéséhez a 2013/2014 tanévben - A 245/2008 számú oktatásról és nevelésről szóló törvény (oktatási törvény)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
EQF TEAM „WORKSHOP” SC MEETING. EQF Minden partner bemutatta a saját képzési rendszerét Megegyezés: EQF csapatvezetők tartják ezek után a kapcsolatot.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Iskolánk futó projektjei
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
ACES Academy of Central European Schools Nemzetközi iskolai együttműködés Két, vagy több partner iskola között Támogatók:
TÁMOP A-12/ Innováció a szakképzésben, új irány - új iránymutatás a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetéséhez NYITÓRENDEZVÉNY.
Bemutatkozás Leonardo da Vinci mobilitás 2013 Anglia.
A II. világháború (2.) A keleti front
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Projekt eredményeinek disszeminációja – Általános projektbemutató ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
A Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola nemzetközi projektjei
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR Fő kedvezményezett:
2004. október 4.1 A program lebonyolítása menedzsment szempontból Lakner Judit programvezető ESZA Kht.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Erasmus+ tapasztalatok
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Alapelvek Egyszerűség, áttekinthetőség
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Erasmus+ mobilitási program
Erasmus+ projektek a Szent Gellértben
Szakképzési mobilitás projektek Beszámolást segítő rendezvény Kvíz
Előadás másolata:

ENTER projekt

Multilaterális projekt Részt vevő országok: Németország Spanyolország Szlovákia Magyarország (Olaszország) >> támogatottság hiánya miatt visszalépett

A német partnerről Koordinátor intézmény: Breuer Lajos Marcell (Pécs, máj. 21. – New York, júl.1.) Asztalos végzettséget szerzett, később világhírű magyar építész, formatervező, a Bauhaus mestere lett (Bauhaus = intézmény, eszme, művészeti irány)

Megvalósítandó feladatok a partner intézményekből fiatalok egy-egy csoportja vesz részt a fiatalok közösen kidolgoznak egy témát, amely kapcsolódik képzési programjukhoz a tanulócsoportok látogatást tesznek egymás intézményeiben, így az idegen nyelvet új környezetben, képzésükkel és szakmájukkal közvetlen összefüggésben, érdeklődésüknek megfelelően használják kapcsolattartás Twinspace-en létrehozott közös munkafelületen (eTwinning)

Projektünk fő célkitűzései - egy bútoripari termék megtervezése és legyártása >> Multimédiás állvány látványtervek >> SketchUp program (3D) rajzok elkészítése >> Autocad program kivitelezés >> CNC gépek gépi program >> Xilog Plus - angol-német-spanyol-szlovák-magyar faipari szakszótár

Projekt magyar résztvevői Tanulóink Edenhoffer Péter Endrédi Gergely Tolnai Tamás Zách Attila Zugfil Richárd Glück Bálint Hipp András Fülöp Imre Máté Christopher Dombai Norbert Kovács Máté Tanáraink Prekub Rozália Srp Gyula Wágner József Cseh Richárd Laufer Péter (Végső Pál)

Előkészítő látogatás Berlin Kiutazás időpontja: dec. 05. – dec. 08. A találkozó célja: a partnerek és intézményük megismerése, a projekt-terv összeállítása Résztvevők: Végső Pál ig.h. Laufer Péter nyelvtanár

Mobilitások (Utaztatások) Első mobilitásunk: Spanyolország – Catarroja (4+2) Kiutazás időpontja: nov. 14. – nov. 18. A találkozó célja: megismerni a spanyol partneriskolát (Centre Integrat Públic de Formació Professional), valamint a projektben résztvevő munkatársakat, tanárokat és diákokat. Második mobilitásunk: Németország – Berlin (5+3) Kiutazás időpontja: május 7. – május 11. A találkozó célja: Műhelymunka. A munkadarab tervének elkészítése, közös munka, együttműködés a négy iskola tanárai és diákjai között. Résztvevők: Az összes partneriskola képviselői.

Harmadik mobilitásunk: Németország – Berlin (6+2) Kiutazás időpontja: nov. 26. – nov. 30. A találkozó célja: közös munka további folytatása a csapatok által tervezett terméken. Negyedik mobilitásunk: Szlovákia - Liptovszky Hradok (4+4) Kiutazás időpontja: febr. 22. – febr. 26. A találkozó célja: az utolsó technológiai nehézségeket is elhárítani, meghatározni az alapanyagokat és az összeépítéshez szükséges vasalatokat.

Ötödik (utolsó) mobilitásunk: Spanyolország – Catarroja (4+4) Kiutazás időpontja: ápr. 22. – 27. A találkozó célja: a 4 csapat, a maguk által otthon elkészített modulok felhasználásával összeépítették a terméket, elvégezték az utolsó simításokat. Másnap, egy nagyszabású ünnepély keretén belül, mutatták be a végeredményt. Összes mobilitás (egy személy egyszeri utaztatása): Kötelező minimum: 24 Ténylegesen teljesített: 38

A ZÁRÓRENDEZVÉNY ZÁRÓPILLANATAI CATARROJA-BAN

Partnerek látogatásai Berlini Breuer Marcell partneriskola látogatása iskolánkban Látogatás időpontja: nov. 28. – dec. 02. Catarrojai partneriskola képviselői Látogatás időpontja: okt. 15. – okt. 19. Szlovákiai Liptovszky Hradok-i iskola képviselői Látogatás időpontja: nov. 12. – nov. 15.

A pénzügyek A pályázat részletes pénzügyi elszámolást nem igényel Átalányösszeget nyertünk el, melynek felhasználását a mobilitások vállalt számának teljesítésével tudjuk igazolni 2011-ben elkülönített devizaszámlát hoztunk létre

2011. októberében EUR érkezett a számlánkra, ami a teljes támogatási összeg ( EUR) 80%-a Ebből az összegből gazdálkodtunk és elegendő is volt a projekthez (az utolsó utazás és a zárással kapcsolatos feladatok megelőlegezésére szükség volt) A támogatás felhasználása: Támogatás Ft Felhasználás Ft Még várható támogatás Ft (290Ft/EUR) Egyenleg7.958 Ft (fel nem használt rész – árfolyam ingadozás!!)

KÖSZÖNET A RÉSZTVEVŐKNEK ÉS MINDENKINEK AKI SEGÍTETT A PROJEKT MEGVALÓSULÁSÁBAN!