HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 1 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1
HANS BELTING A mű a kontextusában 2TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt A funkciófogalom történetéről Horst W. Janson : a funkciófogalom anélkül, hogy a mechanisztikus funkcióelmélet tévedéseibe esnénk a művészettörténet „formalista” tradíciójának egyedül a művészet esztétikai funkciója számít (minden gyakorlati vagy szemantikai meghatározásával szemben) eredmény: forma és tartalom szétválasztása (stíluskritika vs ikonográfia) t Janson: formát és tartalmat ismét együtt: funkcióelemzés és keletkezési kontextus
HANS BELTING A mű a kontextusában 3TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt Egy mű a kontextusában: Duccio Maestàja
HANS BELTING A mű a kontextusában 4TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt A középkorban a kép – nem elsősorban művészi kérdés nagyobb kontextusba történő integráció: kultuszképnek számít, amelyen egy kultikus személy rituálisan jelenik meg. (…
HANS BELTING A mű a kontextusában Maestro di Tressa Mária gyermekkel (13. század). Siena, Museo dell’ Opera del Duomo 5TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika-alprojekt
HANS BELTING A mű a kontextusában 6TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt A táblaképnek nem elsődleges feladata hogy egy történetet meséljen el inkább, hogy egy személynek átélhető létet adjon a festett képmásban, amelyet az emberek kultuszcselekvések tárgyává tehettek ezért is korlátozódnak a témák Mária és a legfontosabb szentek ábrázolására
HANS BELTING A mű a kontextusában Duccio di Buoninsegna (kb ) Maestà ( ) rekonstrukció Siena, Museo dell’ Opera del Duomo 7TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt
HANS BELTING A mű a kontextusában 8TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt A mű összességében öt képzónából állt és egy oromzatokkal, fiálékkal és támpilérekkel tagolt architektonikus körvonalat mutatott: ez megismétlődött a hátoldalán, amely a kórusban tevékenykedő kanonokok számára volt látható. Krisztus életének ciklusa itt egy helyen foglalja össze egy teljes templomkifestés programját. A kétoldalas képtábla kettős arcát a szabadon álló főoltáron meghatározott helyére tervezték, és ez a kettős örökség is azt fejezi ki, amit a mű képviselt: a kórusban elhelyezett Mária-oltár és Krisztus- oltár örökségét.
HANS BELTING A mű a kontextusában 9TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt Előzménye: Madonna del Voto
HANS BELTING A mű a kontextusában Siena a Dóm belső összképe a szentély felé 10TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt