KINCS Krízis intervenciós csomag Virág László - Szeles Erika – Vajger Éva
Szerepe A cselekvési biztonság növelése válság- helyzetekben A végrehajtás elősegítése egységes szemléleti keretben A hatékony, gyors, szakszerű beavatkozás lehetőségeinek megteremtése A veszteségek minimalizálása
Tartalma A krízisek általános jellemzői, szakaszai A krízisek kezelésének fő lépései A krízisek kommunikálása Válságkommunikációs terv Hogyan kommunikáljunk válsághelyzetben lévő emberekkel? Hogyan működjünk a segítő kapcsolatban
A krízisek kezelésének fő lépései Információgyűjtés Feladat tisztázás Helyzetértékelés Időszámvetés Azonnal megteendő intézkedések Cselekvési akcióterv kialakítása Jóváhagyott akcióterv végrehajtása Visszacsatolás
Válságkommunikációs terv Válság típusa Kommunikációs célok, feladatok Kezelendő célcsoportok A válságstáb felépítése, alárendeltsége A válságstábban résztvevők feladatai Üzenetközvetítés tartalma, lépései, formái, módszerei, időtényezői Nyilatkozók köre Együttműködés és vezetés rendje Tapasztalatok összegzése
„ Korunk kapcsolatvesztésének fő jellemzője, hogy az embereknek sejtelmük sincs arról, mi zajlik a másik emberben.” E. Ringel