A DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETÉS RENDSZERE A WJLF-EN PÁRBESZÉD A KOMPETENCIÁK NYELVÉN „PEGAZUS” „PEGAZUS” P ROJEKT TÁMOP-4.1.1-08/2/KMR- 2009-0011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
©MTA KIK TTO 2013 Fiatal kutatók Az MTA fiatal kutatói álláshely- rendszerének értékelése az érintettek szemszögéből Kutatói pályakövetés: egy multidimenziós.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
A fejlesztés hatása a szervezetre
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Fiatalok foglalkoztatásának javítása: mit jelent ez a gyakorlatban? BORBÉLY-PECZE, Tibor Bors, Ph.D. MOM Kulturális Központ Budapest, november 28.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
A DPR SZEMÉLYES KÉRDEZÉS MÓDSZERTANI KÖVETELMÉNYEI TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Kabai Imre ZSKF TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT S ZAKMAI K LUB III MÁRCIUS 17. AZ ONLINE KUTATÁSOK ÉS A REPREZENTATIVITÁS.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Kezdő jogászok a munkaerő-piacon Szép Károly projektvezető Budapest, November 26. Diplomaszerzés és pályakövetés Szakmai nap I.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Iskola a határokon A magyar-szlovák-ukrán hármashatáron végzett kvalitatív kutatás eredményei, Sik Dorka és Szécsi Judit ELTE TáTK A projekt.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Előadás másolata:

A DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETÉS RENDSZERE A WJLF-EN PÁRBESZÉD A KOMPETENCIÁK NYELVÉN „PEGAZUS” „PEGAZUS” P ROJEKT TÁMOP /2/KMR

BEVEZETŐ Mind jobban elszakadni látszik a felsőoktatás a munkaerőpiactól. Erre a dilemmára adhat – a fejlettebb nyugati társadalmak tapasztalatai szerint – megfelelő választ a diplomás pályakövetés, amely a munka és a felsőoktatás világa között kialakuló diszkrepanciákat hivatott áthidalni. A Wesley János Lelkészképző Főiskola a ZSKF-fel közösen létrehozott pályakövető „párbeszéd-modellje” révén pontos és jól használható információkra tesz szert végzett hallgatói sorsáról, amelyeket – a képzése minőségének javítása érdekében – az oktatói és hallgatói, a menedzsment, valamint a munkáltatók részére visszacsatolja. Kísérleteinkkel a felsőoktatás egyfajta paradigmaváltásának irányát jelöljük ki: a munkaerő-piachoz alkalmazkodó – azzal egyenrangú félként párbeszédet folytató, együttműködő – nyitott felsőoktatás rendszerét, amely komplex módon képes felkészíteni hallgatóit arra, hogy megfelelő „válaszokat” adjanak a posztindusztriális társadalmak összetett kihívásaira, vagy ahogy Anthony Giddens fogalmaz: „merészen beilleszkedjenek…”

A DPR ELŐZMÉNYEI A „ROP” PÁLYÁZAT A ZSKF-EN A pályázat címe: „Szakmai gyakorlatszervezés, gyakorlatorientált képzések megvalósítása és szolgáltató-központ kialakítása”. A projekt 2005-től 2010-ig tartott, Alappopuláció: öt intézmény (AVKF, BMF, ELTE ÁJK, WJLF és ZSKF) 1990 és 2004 között végzett hallgatói. Módszer: személyes kérdőív, minta 1928 fő (nemre, tagozatra, szakra és a végzés évére reprezentatív intézményenként, súlyozással). Témája: rendkívül sokrétű (egy órás interjúk – közel ezer változó), alapvető szocio-demográfiai adatok, életút- elemek (posztadoleszcencia-vizsgálathoz), munkahely-keresés, elégedettség iskolával, munkával, jövedelem, életviszonyok, életcélok, értékek, kompetenciák (17 - a TSER mintájára). A kutatásban közel kétszáz hallgató vett részt („diák-instruktorok” vezetésével), a „Diákkötet”-et is ők írták, szerkesztették.

„MI LESZ VELÜNK A DIPLOMA UTÁN?” ZSKF-TKK „DIÁKKÖTET”, A 2006/07. ÉVI VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI A WJLF ÉS A TÖBBI INTÉZMÉNY ÖSSZEHASONLÍTÁSÁBAN 1.) A VÉGZETTEK HARMADA 40 ÉVEN FELÜLI VOLT; 2.) NAGYOBB RÉSZÜK LEVELEZŐN DIPLOMÁZOTT; 3.) A LEGMAGASABB ARÁNYBAN VÉGEZTEK A SZÜLEIK LEGFELJEBB SZAKMUNKÁSKÉPZŐT; 4.) A LEGKISEBB ARÁNYBAN JELENT MEG A VÁLASZOK KÖZÖTT A „MÉG SOHASEM DOLGOZOTT”, ILLETVE A PILLANATNYI STÁTUSZA : MUNKANÉLKÜLI; 5.) ERŐS AZ INTÉZMÉNYI KÖTŐDÉSÜK, SOKFÉLE MÓDON AKARTÁK SEGÍTENI AZ ITT FOLYÓ OKTATÁST; 6.) ERŐSEBBEK VOLTAK AZ ÁTLAGNÁL A TOVÁBBTANULÁSI TERVEIK.

„MI LESZ VELÜNK A DIPLOMA UTÁN?” ZSKF-TKK „DIÁKKÖTET”, 2007, „Miben segíthetünk?” A végzett hallgatók válaszai 10,6 ábra: A segítség formái: személyes tanácsokkal a jelenlegi hallgatóknak – intézményenként (százalékok)

A „PEGAZUS” PROJEKT (TÁMOP /2/KMR pályázat) A projekt címe: „A diplomás pályakövetés, az alumni, komplex hallgatói humán szolgáltatások és tehetséggondozás az ANNYE, az AVKF, a WJLF és a ZSKF alkotta konzorcium intézményeiben, valamint vezetői információs rendszer kiépítése a ZSKF-en.” A projekt sajátosságai: (1) NÉGY INTÉZMÉNY SZOROSAN ÖSSZEHANGOLT MUNKÁJA a kutatások előkészítése, lebonyolítása, elemzése, a „visszacsatolás” terén. (2) „MINTA-TERVEZŐ MODELL” alkalmazása, amely lehetővé teszi az online önkitöltős kérdőívek esetén (is) a minta reprezentativitását – ehhez külön kérdőív-szerkesztő felületet fejlesztettünk ki (MySurvey©). (3) Kutatásainkat A „PÁRBESZÉD A KOMPETENCIÁK NYELVÉN” MODELLRE ÉPÍTVE kiterjesztettük a munkáltatókra, az oktatókra és a leendő hallgatókra is. A vizsgálatok 2 éves ciklusokban folynak.

AKTÍV HALLGATÓI VIZSGÁLAT – N=126. Mennyire FONTOSAK az egyes tényezők? (1=egyáltalán nem fontos; 5=nagyon fontos) – Mennyire ELÉGEDETTEK velük a Wesley János Lelkészképző Főiskolán (1=egyáltalán nem; 5=teljes mértékben)? (Átlagértékek az ötfokú skálákon; a fontosság szerint rendezve.)

AKTÍV HALLGATÓI VIZSGÁLAT N=111 MILYEN EREDMÉNNYEL VÉGZI ÖN A TALULMÁNYAIT?

I.4.9. ábra: Miért vonzó az értelmiségi pálya? Forrás: WJLF AKTÍV HALLGATÓK VIZSGÁLATA (N=174) AKTÍV HALLGATÓI VIZSGÁLAT N=174 MIÉRT VONZÓ AZ ÉRTELMISÉGI PÁLYA ?

HALLGATÓINK ÖNÉRTÉKELÉSE A KOMPETENCIA-KÉRDÉSEK TÜKRÉBEN

AlappopulációMinta ElemszámSzázalékElemszámSzázalék Végzés éve ,63935, ,84036, ,63128,2 Nem Férfi9417,72018,6 Nő43782,39081,4 Szak Szociális munka BA46387,29687,5 Pedagógia BA6812,81412,5 Tagozat Nappali32060,36760,9 Levelező21139,74339,1 Összesen , ,0 VÉGZETT HALLGATÓI VIZSGÁLATOK A REPREZENTATIVITÁST BIZTOSÍTÓ, ÚN. „MINTATERVEZŐ MÁTRIX”

Forrás: WJLF VÉGZETT HALLGATÓK VIZSGÁLATA (N=110) VÉGZETT HALLGATÓI VIZSGÁLATOK A VÁLASZADÓK AKTUÁLIS MUNKAERŐ-PIACI STÁTUSZA

Milyen mértékben használja jelenlegi munkájában a kérdőív alapjául szolgáló tanulmányai során elsajátított tudást, megszerzett készségeket? Forrás: WJLF VÉGZETT HALLGATÓK VIZSGÁLATA (N=110) VÉGZETT HALLGATÓI VIZSGÁLATOK 2012.

Forrás: WJLF VÉGZETT HALLGATÓK VIZSGÁLATA (N=110) Mennyire elégedett az alábbi tényezőkkel?

[1] [1] Ezen a „pókháló-ábrán” a fenti két érték különbségét (a „hiányokat” – ahol nagyobb a „Szükséges” mint a „Rendelkezik vele”; és a „többleteket” – ahol a két érték viszonya megfordul) mutatjuk be. Minden kompetencia esetében a „Rendelkezik vele” értékből kivontuk a „Szükséges” értéket. A legerősebb összefüggést a 28. kompetenciánál regisztráltunk: a P = 0,015; az Eta-négyzet értéke = 0,139. Az F-próba szerint egészen a 12. kompetenciáig szignifikánsak a szakok szerinti eltérések (itt P = 0,028; Eta-négyzet = 0,106). A leggyengébb összefüggések az ábrán a 26. kompetencia esetében találhatók: P = 0,331; az Eta-négyzet itt = 0,022) VÉGZETTEK „KOMPETENCIA-TÉRKÉPE”, AZOK, AKIK A VÉGZETTSÉGÜKNEK MEGFELELŐ MUNKÁT VÉGEZNEK ; N=46

AZ ÁLLAMIGAZGATÁSI ADATBÁZISOK DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETÉSI CÉLÚ INTEGRÁCIÓJA _gyorsjelentes_ _vegleges.pdf

1.Aktív hallgató 2. Végzett hallgató 3. Munkáltató Kompetencia 4. Oktató I. évII. év Elégedettség Visszacsatolás Visszacsatolás Kapcsolat Kompetencia Visszacsatolá s 5. Leendő hallgató - Marketing - Alumni - Karrier - Kapcsolatok WJLF Szenátus WJLF Szenátus VIR HÖK TO Eredmények AZ ÖTSZEREPLŐS „PÁRBESZÉD-MODELL” MŰKÖDÉSE