A tudás handrendbe állítása, azaz SPSS PES...és hogyan történt mindez a Vodafone Hungary Zrt-nél Cseh Zoltán, PhD konzultációs igazgató SPSS Hungary.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Advertisements

Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
dr.Cseh Zoltán - Körmendi György SPSS Hungary
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Társadalmi haszon az adatok mélyén Surján László, gazdasági igazgató, IQSYS Sipos Ferenc, BI ágazatvezető, IQSYS.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Szűcs Imre CRM elemző GE Consumer Finance Budapest Bank Rt.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
SPSS újdonságok, oktatás, support
Infrastruktúra-felügyelet a privát felhőben
1 GTS Szerver Virtualizáció – Ügyvitel a felhőben.
1. oldal A vezetői döntéseket támogató mutatószám rendszer Pilot projektzáró jelentés szeptember 9.
SeaLog digitális nyom-elemző rendszer Digitális nyom elemzése az informatikai eseménytérben.
Jogában áll belépni?! Détári Gábor, rendszermérnök.
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
7. Országos Gazdaság- informatikai Konferencia 3rd International Symposium on Business information Systems 2010 nov Pécs.
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Üzleti Intelligencia – koncepciók és megoldások
Piac és Profit Pénzünknél maradva! Követeléskezelés eredményesen! Megbízható partnerállomány és követeléskezelés az Opten segítségével!
Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
CRM konferencia A CRM kiszervezés gyakorlata, szintjei Kiss Tibor
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
SCVMM 2012 – a privát felhőre optimalizálva Szolgáltatások Felhő Telepítés Szerkezeti elemek Hyper-V Bare Metal Provisioning Hyper-V, VMware, Citrix.
Önkiszolgáló üzleti intelligencia az SQL Server 2012-ben
Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
CommunityCloud Private Cloud Public Cloud Hybrid Clouds Megvalósítás módja Szolgáltatás modell Alapvető jellemzők Közös jellemzők Software as a Service.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Adatbázisrendszerek jövője
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Member of HVB Group HVB Bank Internet Banking szolgáltatás Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai,
Adatbányászat és üzleti intelligencia SPSS – MicroStrategy integráció
Körmendi György SPSS Hungary 2007 november 6. Magyar nyelvű szöveganalitika.
Copyright 2007, SPSS Hungary. 1 SPSS 16 újdonságok.
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
Idő előtt lezáró szerződések - az elemzés technikai részletei Cseh Zoltán, PhD konzultációs igazgató SPSS Hungary.
SPSS Predictive Applications Cseh Zoltán Budapest április 20.
Web Architecture. Development of Computing Architectures Monolithic mainframe programming Client Server Real Client Server Web Programming.
Üzleti mobilfejlesztés és integráció Magic konferencia 2012.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
A teljes infrastruktúra egységesített felügyelete és védelme.
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
Adatbányászat Excel 2007-tel
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
IBM-ISS © 2009 IBM Corporation május 2. KÉK ÉS ZÖLD - IBM-ISS Gyenese Péter Services Sales Specialist (ISS) IBM Magyarországi Kft.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
? ÜGYFÉL - BANK INTERAKCIÓ TRANZAKCIÓK TEVÉKENYSÉGEK CSATORNÁK
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
Üzleti intelligencia megoldások, avagy vezetői döntéstámogatás (XXI.)
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Előadás másolata:

A tudás handrendbe állítása, azaz SPSS PES...és hogyan történt mindez a Vodafone Hungary Zrt-nél Cseh Zoltán, PhD konzultációs igazgató SPSS Hungary

© 2006 SPSS Inc. 2 Hagyományos hadászati egységek Felderítés Légierő Gyalogság Tüzérség Légi elhárítás Hadtáp, Logisztika Stratégia, Főparancsnokság

© 2006 SPSS Inc. 3 Operatív struktúra Felderítés Légierő Gyalogság Tüzérség Légi elhárítás Stratégia, Főparancsnokság Előrejelzés Cselekvés Megértés

© 2006 SPSS Inc. 4 Clementine Text Mining for Clem Predictive CallCenter Predictive Marketing Predictive Claims Enterprise Feedback Management SPSS Dimension ShowCase Előrejelzés Cselekvés Megértés Ugyanez SPSS analitikus környezetben Üzleti célok definiálása CLV menedzsment Csalás felderítés Kockázat menedzsment Megértés / adatkezelés Begyüjtés, transzformációk Tipikus mintázatok és profilok, egyéb összefüggések feltárása Előrejelző modellek generálása Teszt / kiértékelés Eredméynek: score / kategorizálás Eredmények felhasználása Batch / Valós idejű scoring Szabályok / alkalmazások integrálása Ügyfélkommunikáció optimalizálás Operatív folyamatok folyamatos ellátása friss analitikai eredményekkel Churn csökkentés Csalás felderítés Ügyfél akvizíció Cross sell / Up sell … PES

© 2006 SPSS Inc. 5 Vállalati Prediktív Platform Prediktív Analízis támogató inrastruktúra Megértés Az aktuális üzleti teljesítmény megértése  Mi történt a múltban?  Mi történik most? 1 Előrejelzés Elemezzük a múltbeli viselkedést, hogy következtethessünk a jövőre  Mi fog történni? 2 Cselekvés A működés monitorozása és javaslat tétel cselekvésre  Mivel érhetjük el a legjobb eredményt? 3 Ügyfél Kapcsolati Csatornák Website Phone Mail Branch ATM Agent Mobile… Vállalati Adat Vagyon Marketing Attitudinal Interaction Web Call-center Operational SPSS Base & Clementine SPSS Predictive Applications SPSS Predictive Enterprise Manager (PES)

© 2006 SPSS Inc. 6 „Hadműveleti” célok Aggresszív, megszerző Védekező Területszerzés Természeti javak feletti uralom Belső forradalom a jobb élet reményében Ugyanezek megvédése Ügyfélakvizíció Belső célzott akciók a nagyobb bevétel reményében Ügyfélmegtartás

© 2006 SPSS Inc. 7 Mitől lesz egy folyamat operatív? Elméleti (Fogalmi) Operatív

© 2006 SPSS Inc. 8 Az értékes információkat védeni kell

© 2006 SPSS Inc. 9 Az ismételhető feladatok és folyamatok növelik a produktivitást és értékállóságot teremtenek

© 2006 SPSS Inc. 10 A megbízható – jól definiált folyamatok biztosítják a folytonos és pontos eredményeket

© 2006 SPSS Inc. 11 A skálázhatóság kritikus a növekedés szempontjából

© 2006 SPSS Inc. 12 A rugalmas integrációs lehetőségek elengedhetetlenek a hatékony eredményességnövelés szempontjából

© 2006 SPSS Inc. 13..azaz? Előrejelzés Cselekvés Megértés Termék szinten……. Elméleti Operatív

© 2006 SPSS Inc. 14 Az értékes információkat védeni kell Jól struktúrált központi tárolás Kontrollált hozzáférés Verziókövetés

© 2006 SPSS Inc. 15 Az ismételhető feladatok és folyamatok növelik a produktivitást és értékállóságot teremtenek Sztenderdizált adatnézet Többlépéses folyamat- vezérlés logikai hálókkal Modell építés

© 2006 SPSS Inc. 16 A megbízható – jól definiált folyamatok biztosítják a folytonos és pontos eredményeket Modell frissítés és kiértékelés Sikeres ill. elbukott futtatásról értesítések küldése Eredmény követés

© 2006 SPSS Inc. 17 A skálázhatóság kritikus a növekedés szempontjából Számos elemző Összetettebb feladatok – csatolt szerverek Kritikus folyamatok, követhetőség

© 2006 SPSS Inc. 18 A rugalmas integrációs lehetőségek elengedhetetlenek a hatékony eredményességnövelés szempontjából Batch scoring Real-time interakciók Integrált folyamatok Vállalati integráció

© 2006 SPSS Inc. 19 Text Mining Text Mining Server Predictive Enterprise Services: Clementine Client Web Services Base Services (Repository) Asset Management Environment Mgmt Enterprise View BIRT Reporting Services Process Manager (Manager) Create jobs Run jobs Scheduling and notifications Clementine Server SPSS Server SAS Server Server Adapters Power Users Predictive Enterprise Manager Consumers Predictive Enterprise Browser SPSS Client Client Adapters Dimensions Author (QL) (Future) SAS Client ShowCase Query ShowCase Server Background DB’s / Front-office

© 2006 SPSS Inc és hogyan történt mindez a Vodafone Hungary Zrt-nél

© 2006 SPSS Inc. 21 Adottságok és elvárások a Vodafone Hungary Zrt-nél Ami jelenleg adott:  Elemzési adatpiac az adattárházra (DWH) épülve  Lezárt adatbányászati modellek számos generált modellel különböző témakörökben  Szigorú feladatleosztási ill. jogosultsági rendszer

© 2006 SPSS Inc. 22 Adottságok és elvárások a Vodafone Hungary Zrt-nél Elvárások:  Egyetlen tábla az adattárházban, amely tartalmazza, hogy ki (ügyfél), mikor, melyik modell alapján milyen besorolási, score stb. értéket kap  Ezen tábla rendszeres automatikus töltése az üzemeltetés felügyelete alatt, de annak minimális effektív közreműködésével  Jövőbeli új modellek rugalmas beépíthetősége  A frissítés során mindíg a legfrissebb modelleket kell használni (prediktív modell frissítés /= eredmény tábla frissítés!!!)  Adminisztratív lekövetése, hogy melyik modellt ki és mikor frissítette, mikor történt eredménytábla frissítés és az milyen eredménnyel zárult  Az egész folyamatnak egyén-függetlennek kell lennie (belső erőforrását átütemezések, vállalati fluktuációk hatásának kiküszöbölése)

© 2006 SPSS Inc. 23 Sematikus IT működési struktúra a Vodafone Hungary-nél Source Systems Standard riportok Operational Speciális alkalmazás Analytical Non-standard riportok Analytical SPSS Clementine Development of Models, Churn Score, Szegmensek, etc. Analytical Environment Data Warehouse Data Marts Aggregated data Developed Datamining Models Automated Data Processing PES Frissítések Done Failed

© 2006 SPSS Inc. 24 Speciális adatbázis-író CEMI Node alkalmazása  Adatbázis export hagyományos módon

© 2006 SPSS Inc. 25 Speciális adatbázis-író CEMI Node alkalmazása  Kontrollált adatbázis-export  A Node csak PES Job-ban fut (csak onnan látja a specifikációs file-t, ami az adatbázis elérési adatokat tartalmazza)  Kontrollált adatszerkezet (paraméter szám, típus)  Maximális futtatási ill. ellenőrzési kontroll, minimális hibalehetőség

© 2006 SPSS Inc. 26 Eredmények Automatizált eredménytábla-frissítés Maximális kontroll, minimális effektív munka Új modellek beépítése Verziókövetés Adminisztráció, jogosultságkezelés Dokumentáltság, függetlenség a végrehajtó személyétől

Kérdések (70)