© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor - 2005.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
Humánkineziológia szak
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Mellár János 5. óra Március 12. v
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 MAGYAR GALLUP INTÉZET Országos Kreditmonitoring Projekt 2005.
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A háború és a modern fegyveres erő
Az opciók értékelése Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, 2005 A diákat készítette: Matthew Will 21. fejezet McGraw Hill/Irwin.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 Országos Kreditmonitoring Projekt 2005.
IV. Országos Kreditfórum június 22. Kodácsy Tamás (OKT, KRE) Reflexió az Országos Kreditmonitoring (Gallup, 2005) hallgatókat érintő részéhez A dokumentumban.
1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. május 15P2P hálózatok 1 Fóliák a vizsgára: 1. előadás  Bevezető: 11-16, 21,  Usenet: előadás:  Bevezető: 3-8  Napster: 
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
MUNKA- ÉS TŰZVÉDELEMI JELEK ÉS JELZÉSEK
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A termelés költségei.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Könyvtár – Üllői út 255. Közvéleménykutatás március.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Móricz Zsigmond Könyvtár – Nagyszeben tér 1. Közvéleménykutatás.
Előadás másolata:

© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 1 A kreditrendszer megítélése Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 2 Kreditfelelős oktatók és részvétel a szakos kredittanterv/ kreditszabályozás kidolgozásában vagy a Kreditátviteli Bizottság munkájában Ön kreditfelelős-e? Résztvett-e a kredit-rendszer munkálatokban

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 3 Kreditfelelős oktatók megoszlása 1. Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 4 Kreditfelelős oktatók megoszlása 2. Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 5 Részvétel a szakos kredittanterv/ kreditszabályozás kidolgozásában vagy a Kreditátviteli Bizottság munkájában 1. Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 6 Részvétel a szakos kredittanterv/ kreditszabályozás kidolgozásában vagy a Kreditátviteli Bizottság munkájában 2. Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 7 A számítógépes tanulmányi információs rendszer értékelése Elegendő számítógép áll-e az oktatók rendelkezésére Milyen gyakran vannak nehézségek leterheltség miatt? A rendelkezésre álló számítógépek minősége megfelelő-e Mennyire jelent Önnek problémát a számítógépes rendszer kezelése

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 8 A Neptun / ETR / egyéb tanulmányi információs rendszerbe történő adat/információ bevitel Bázis: teljes minta, N=665 Ez a gyakorlat intézményesen rögzített-e?

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 9 Használat és elégedettség az ETR / Neptun / egyéb számítógépes rendszerrel Mire használja az oktató a számítógépes rendszert Teljes mértékben elégedett egyáltalán nem elégedett (az NT/NV nincs ábrázolva) Bázis: teljes minta, N=665 (a számítógépes rendszerrel való „elégedettséget” azoktól az oktatóktól is kérdeztük, akik nem használják)

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 10 Elégedettség a Neptun / ETR / egyéb tanulmányi információs rendszerrel (amelyeket használja az oktató)

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 11 A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása áttekinthetőség, kezelhetőség, fennakadás nélküli működés és információk megléte szerint Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 12 A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása áttekinthetőség, kezelhetőség, fennakadás nélküli működés és információk megléte szerint 1. Bázis: teljes minta, N=665 Nagyon kiváló (5) és kiváló (4) válaszok százalékos összege

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 13 A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása áttekinthetőség, kezelhetőség, fennakadás nélküli működés és információk megléte szerint 2. Bázis: teljes minta, N=665 Nagyon kiváló (5) és kiváló (4) válaszok százalékos összege

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 14 Az oktató által oktatott szakok jellemzése a hallgatókkal kapcsolatban Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 15 Az oktató által oktatott szakok jellemzése Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 16 Mikor végzi a hallgató a legcélszerűbben tanulmányait: A hallgatók tanulmányainak célszerűsége és hallgatói igényekről jelző rendszer működése Működik-e visszajelző rendszer a hallgatói tantárgy igényekről: Mennyire hatékony a rendszer? ha nagyrészt a mintatanterv szerint halad NT/NV ha a mintatervtől kissé eltérve halad ha a mintatervtől jelentősen eltérve halad igen, intézményesített formában NT/NV igen, informálisan nem Bázis: teljes minta, N=665 Ahol működik, N=378 teljes mértékben NT/NV egyáltalán nem

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 17 Mennyire jellemző az oktató intézményében Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 18 Az egyéni tantervek, a tanulmányok rugalmas szervezésének akadályai Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 19 Mennyire jellemző az oktató által oktatott szakokon Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 20 Karon belül más szakon szerzett kredit elismertetése A máshol szerzett kreditek elismertetése Nagyon egyszerű Nagyon bonyolult NT/NV Bázis: teljes minta, N=665 Intézményen belül más szakon szerzett kredit elismertetése Más intézményben szerzett kredit elismertetése Ki engedélyezi a hallgatóknak a máshol szerzett kreditek elismertetését Nyitott kérdés, több válasz, az oktatók százalékában (2% feletti említések ábrázolva)

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 21 A kredit elismertetési eljárásról: kell-e szaktanári hozzájárulás 1. Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 22 A kredit elismertetési eljárásról: kell-e szaktanári hozzájárulás 2. Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 23 Az oktató véleményezett-e elismertetési kérelmet az elmúlt félévben A kredit elismertetési eljárásról: az oktató véleményezése Támogatott kérelmek száma Elutasított kérelmek száma Bázis: teljes minta, N= felett NT/NV 1-5 db 6-10 db egyet se a tanszéken valaki más foglalkozik ezzel

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 24 Megfelelő információk a szerzett kreditek tanulmányi követelményeiről 1. Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 25 Megfelelő információk a szerzett kreditek tanulmányi követelményeiről 2. Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 26 Az oktató tapasztalata szerint mennyire jellemzőek a következők az intézményében Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 27 A kreditrendszer bevezetésének hatásai az oktatók leterheltségére és az ügyintézésre Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 28 A kreditrendszer bevezetésének negatív hatásai az oktatók leterheltségére és az ügyintézésre 1.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 29 A kreditrendszer bevezetésének negatív hatásai az oktatók leterheltségére és az ügyintézésre 2.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 30 A kreditrendszer bevezetésének hatásai a tantárgyak meghirdetésére és az oktatás színvonalára Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 31 A kreditrendszer bevezetésének negatív hatásai a tantárgyak meghirdetésére és az oktatás színvonalára 1.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 32 A kreditrendszer bevezetésének negatív hatásai a tantárgyak meghirdetésére és az oktatás színvonalára 2.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 33 A kreditrendszer bevezetésének hatása a kreditrendszer és a képesítési követelményekre, a szak szakmai elvárásainak összeegyeztetésére 1.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 34 A kreditrendszer bevezetésének hatása a kreditrendszer és a képesítési követelményekre, a szak szakmai elvárásainak összeegyeztetésére 2.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 35 Bázis: teljes minta, N=665 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában Kreditrendszer működésének előnyei a teljes oktatói minta körében 3% feletti említések ábrázolva

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 36 Bázis: a választ adók, N=544 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában Kreditrendszer működésének előnyei a választ adók körében 3% feletti említések ábrázolva

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 37 Kreditrendszer működésének hátrányai a teljes oktatói minta körében Bázis: teljes minta, N=665 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában 3% feletti említések ábrázolva

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 38 Kreditrendszer működésének hátrányai a választ adók körében Bázis: választ adók, N=551 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában 3% feletti említések ábrázolva

© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 39 Országos Kreditmonitoring OKTATÓK -- kiegészítő adatok

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 40 Általános adatok az intézményről, ahol az oktató tanít Hallgatói létszám Intézmény típusa Kreditrendszer bevezetése

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 41 Általános adatok az oktatói mintáról Tanulmányi területek, ahol tanít: Oktató egyetemi beosztása Hány éve dolgozik felsőoktatásban? tudományos munkatárs (5), óraadótanár (5), tanszéki munkatárs (4), szakoktató (4), főiskolai tanársegéd (3), tanszéki mérnök (3), tudományos segédmunkatárs (2), kari titkár (2), kari munkatárs, egyetemi gyakornok, mb. előadó, hivatal vezető, nyelvtanár, igazgatóhelyettes, központvezető, műszaki oktató, ügyvivő szakértő, doktoráns (1-1 említések) Bázis: teljes minta, N=665

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 42 Hány érdemjeggyel záruló tantárgyat tart az oktató és ez hány kreditet jelent 1. Bázis: teljes minta, N=665 Tantárgyak száma, átlagok Kreditérték, átlagok Min=1 / Max=28 Min=0 / Max=96

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 43 Hány érdemjeggyel záruló tantárgyat tart az oktató és ez hány kreditet jelent 2. Bázis: teljes minta, N=665 Tantárgyak száma, átlagok Kreditérték, átlagok Min=1 / Max=28 Min=0 / Max=96

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 44 Átlagos kontaktóra hetente és félévente 1.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 45 Átlagos kontaktóra hetente és félévente 2.