© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 1 A kreditrendszer megítélése Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 2 Kreditfelelős oktatók és részvétel a szakos kredittanterv/ kreditszabályozás kidolgozásában vagy a Kreditátviteli Bizottság munkájában Ön kreditfelelős-e? Résztvett-e a kredit-rendszer munkálatokban
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 3 Kreditfelelős oktatók megoszlása 1. Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 4 Kreditfelelős oktatók megoszlása 2. Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 5 Részvétel a szakos kredittanterv/ kreditszabályozás kidolgozásában vagy a Kreditátviteli Bizottság munkájában 1. Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 6 Részvétel a szakos kredittanterv/ kreditszabályozás kidolgozásában vagy a Kreditátviteli Bizottság munkájában 2. Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 7 A számítógépes tanulmányi információs rendszer értékelése Elegendő számítógép áll-e az oktatók rendelkezésére Milyen gyakran vannak nehézségek leterheltség miatt? A rendelkezésre álló számítógépek minősége megfelelő-e Mennyire jelent Önnek problémát a számítógépes rendszer kezelése
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 8 A Neptun / ETR / egyéb tanulmányi információs rendszerbe történő adat/információ bevitel Bázis: teljes minta, N=665 Ez a gyakorlat intézményesen rögzített-e?
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 9 Használat és elégedettség az ETR / Neptun / egyéb számítógépes rendszerrel Mire használja az oktató a számítógépes rendszert Teljes mértékben elégedett egyáltalán nem elégedett (az NT/NV nincs ábrázolva) Bázis: teljes minta, N=665 (a számítógépes rendszerrel való „elégedettséget” azoktól az oktatóktól is kérdeztük, akik nem használják)
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 10 Elégedettség a Neptun / ETR / egyéb tanulmányi információs rendszerrel (amelyeket használja az oktató)
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 11 A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása áttekinthetőség, kezelhetőség, fennakadás nélküli működés és információk megléte szerint Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 12 A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása áttekinthetőség, kezelhetőség, fennakadás nélküli működés és információk megléte szerint 1. Bázis: teljes minta, N=665 Nagyon kiváló (5) és kiváló (4) válaszok százalékos összege
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 13 A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása áttekinthetőség, kezelhetőség, fennakadás nélküli működés és információk megléte szerint 2. Bázis: teljes minta, N=665 Nagyon kiváló (5) és kiváló (4) válaszok százalékos összege
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 14 Az oktató által oktatott szakok jellemzése a hallgatókkal kapcsolatban Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 15 Az oktató által oktatott szakok jellemzése Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 16 Mikor végzi a hallgató a legcélszerűbben tanulmányait: A hallgatók tanulmányainak célszerűsége és hallgatói igényekről jelző rendszer működése Működik-e visszajelző rendszer a hallgatói tantárgy igényekről: Mennyire hatékony a rendszer? ha nagyrészt a mintatanterv szerint halad NT/NV ha a mintatervtől kissé eltérve halad ha a mintatervtől jelentősen eltérve halad igen, intézményesített formában NT/NV igen, informálisan nem Bázis: teljes minta, N=665 Ahol működik, N=378 teljes mértékben NT/NV egyáltalán nem
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 17 Mennyire jellemző az oktató intézményében Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 18 Az egyéni tantervek, a tanulmányok rugalmas szervezésének akadályai Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 19 Mennyire jellemző az oktató által oktatott szakokon Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 20 Karon belül más szakon szerzett kredit elismertetése A máshol szerzett kreditek elismertetése Nagyon egyszerű Nagyon bonyolult NT/NV Bázis: teljes minta, N=665 Intézményen belül más szakon szerzett kredit elismertetése Más intézményben szerzett kredit elismertetése Ki engedélyezi a hallgatóknak a máshol szerzett kreditek elismertetését Nyitott kérdés, több válasz, az oktatók százalékában (2% feletti említések ábrázolva)
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 21 A kredit elismertetési eljárásról: kell-e szaktanári hozzájárulás 1. Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 22 A kredit elismertetési eljárásról: kell-e szaktanári hozzájárulás 2. Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 23 Az oktató véleményezett-e elismertetési kérelmet az elmúlt félévben A kredit elismertetési eljárásról: az oktató véleményezése Támogatott kérelmek száma Elutasított kérelmek száma Bázis: teljes minta, N= felett NT/NV 1-5 db 6-10 db egyet se a tanszéken valaki más foglalkozik ezzel
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 24 Megfelelő információk a szerzett kreditek tanulmányi követelményeiről 1. Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 25 Megfelelő információk a szerzett kreditek tanulmányi követelményeiről 2. Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 26 Az oktató tapasztalata szerint mennyire jellemzőek a következők az intézményében Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 27 A kreditrendszer bevezetésének hatásai az oktatók leterheltségére és az ügyintézésre Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 28 A kreditrendszer bevezetésének negatív hatásai az oktatók leterheltségére és az ügyintézésre 1.
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 29 A kreditrendszer bevezetésének negatív hatásai az oktatók leterheltségére és az ügyintézésre 2.
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 30 A kreditrendszer bevezetésének hatásai a tantárgyak meghirdetésére és az oktatás színvonalára Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 31 A kreditrendszer bevezetésének negatív hatásai a tantárgyak meghirdetésére és az oktatás színvonalára 1.
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 32 A kreditrendszer bevezetésének negatív hatásai a tantárgyak meghirdetésére és az oktatás színvonalára 2.
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 33 A kreditrendszer bevezetésének hatása a kreditrendszer és a képesítési követelményekre, a szak szakmai elvárásainak összeegyeztetésére 1.
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 34 A kreditrendszer bevezetésének hatása a kreditrendszer és a képesítési követelményekre, a szak szakmai elvárásainak összeegyeztetésére 2.
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 35 Bázis: teljes minta, N=665 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában Kreditrendszer működésének előnyei a teljes oktatói minta körében 3% feletti említések ábrázolva
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 36 Bázis: a választ adók, N=544 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában Kreditrendszer működésének előnyei a választ adók körében 3% feletti említések ábrázolva
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 37 Kreditrendszer működésének hátrányai a teljes oktatói minta körében Bázis: teljes minta, N=665 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában 3% feletti említések ábrázolva
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 38 Kreditrendszer működésének hátrányai a választ adók körében Bázis: választ adók, N=551 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában 3% feletti említések ábrázolva
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 39 Országos Kreditmonitoring OKTATÓK -- kiegészítő adatok
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 40 Általános adatok az intézményről, ahol az oktató tanít Hallgatói létszám Intézmény típusa Kreditrendszer bevezetése
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 41 Általános adatok az oktatói mintáról Tanulmányi területek, ahol tanít: Oktató egyetemi beosztása Hány éve dolgozik felsőoktatásban? tudományos munkatárs (5), óraadótanár (5), tanszéki munkatárs (4), szakoktató (4), főiskolai tanársegéd (3), tanszéki mérnök (3), tudományos segédmunkatárs (2), kari titkár (2), kari munkatárs, egyetemi gyakornok, mb. előadó, hivatal vezető, nyelvtanár, igazgatóhelyettes, központvezető, műszaki oktató, ügyvivő szakértő, doktoráns (1-1 említések) Bázis: teljes minta, N=665
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 42 Hány érdemjeggyel záruló tantárgyat tart az oktató és ez hány kreditet jelent 1. Bázis: teljes minta, N=665 Tantárgyak száma, átlagok Kreditérték, átlagok Min=1 / Max=28 Min=0 / Max=96
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 43 Hány érdemjeggyel záruló tantárgyat tart az oktató és ez hány kreditet jelent 2. Bázis: teljes minta, N=665 Tantárgyak száma, átlagok Kreditérték, átlagok Min=1 / Max=28 Min=0 / Max=96
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 44 Átlagos kontaktóra hetente és félévente 1.
T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 45 Átlagos kontaktóra hetente és félévente 2.