Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.
Advertisements

„ A jó példa legyen ragadós! Legjobb gyakorlatok a közpénzek felhasználásánál” szeminárium „Önkormányzatok jó gyakorlata a takarékos gazdálkodásért” 2011.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Önkormányzatok finanszírozása
Az időjárás és éghajlat
1 Szigethalom Város Helyi Gazdaságpolitikája Közmeghallgatás November 11.
Varsány Község Önkormányzata Rendkívüli testületi ülés november 3. Pintérné Kanyó Judit polgármester.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Zagyvarékason.
MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Vingelman József, vezérigazgató Budapest, július 14.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Költségvetés főösszegei Év Költségvetés főösszege
„Közterületeink növény- és talajvédelme” konferencia
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Elkülönített állami pénzalapok
Gazdasági paradigmaváltás a Szent Korona Értékrend lép a neoliberalizmus helyére Nyomtatható változat Az Ismeretátadás Szere.
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
A Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal szervezete és működése Dr. Berey Attila főigazgató megyei főállatorvos.
FOLYTATÁS, VAGY ÚJRAKEZDÉS? FOLYTATÁS, VAGY ÚJRAKEZDÉS? VARGA MIHÁLY Miniszterelnökséget vezető államtitkár.
Sajtótájékoztató APEH Dél-dunántúli Regionális Igazgatósága február 10.
A nemzetközi kapcsolatok történeti gyökerei I.
Európa népessége (egyéb elemek). A., Népsűrűség I. Meghatározó tényezők 1. természeti környezet a., domborzat b., éghajlat 2. gazdasági tényezők II.
SÍKLAPÚ TEST METSZÉSE SÍKKAL.
A költségvetés szerkezete: I. Összbevétel II. Parlament III. Tanács IV. Bizottság V. Bíróság VI. Számvevőszék VII. Európai Gazdasági és Szociális.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
100-as szög méreteinek gyakorisága (n = 100) db mm.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
2009. évi éves előrehaladási jelentés
DIT-ÚMVP III-IV. tengelyét érintő programmódosítási javaslatok
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Adósságdinamika és fenntarthatóság
Fiskális Politika Államháztartás - központi költségvetés - társadalombiztosítási alapok - egészségbiztosítási alap - nyugdíjbiztosítási alap - elkülönített.
Döntések a magyar parlamentben 2. Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán 2012.
Forráskivonás a gyógyszeriparból I. Csőd közeli patikák a gyártók szemével Szolyák Tamás Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Magyar államadósság és a kötvénypiac
Nemzeti Egészségügyi Számlák (NESZ) május 23. Mentusz Zsófia Központi Statisztikai Hivatal.
Nemzeti Fejlesztési Terv II december 15. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Kormányszóvivői tájékoztató. ESÉLY A FALUNAK ÉS A MAGYAR VIDÉKNEK Agrár- és vidékfejlesztési költségvetés 2005.
TOLNA MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT. ILLETÉKBEVÉTEL ( m Ft-ban) Teljesített és várható bevétel Változás.
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
Tőzsdeklub RICHTER március 31. Bogsch Erik vezérigazgató Vágó Attila vezető elemző (Concorde)
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Varga Mihály október 4. Versenyfutás az idővel?
Gazdaság általános kérdései A gazdaság embert szolgáló értékteremtés, vagy pénzt szolgáló haszonforrás? – Az értékteremtés a létrehozó érdekét szolgálja,
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Az innovációk térbeli terjedése
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Forrás allokáció LHH Ft/ 1 Euro HPME katalógus III. tengely Összforrás: Euro Ft LHH forrás: Euro Ft nem LHH.
KERESETEK ALAKULÁSA 2011 JANUÁR 18 jövedelmi szint.
gyakorlat Párolgásszámítás Meyer eljárásával
A felsőoktatási fejlesztési részhozzájárulásról (képzési hozzájárulás) október 19. dr. Halász Zsolt.
A műanyag csomagolási hulladékok újrahasznosítása
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
IPARJOGVÉDELEM A GYAKORLATBAN Falusi János igazgató, növénynemesítő Gabonakutató Kft. Szeged, Növénynemesítő Kutatóállomás Táplánszentkereszt.
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK évi költségvetési javaslata.
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
gyakorlat Párolgásszámítás Meyer eljárásával
A betétbiztosítás.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
II. A költségvetés végrehajtásához kapcsolódó jogintézmények
Értékek – Elvárás Diákok Szolgáltatói kultúra értékei ÁgazatSZMSZKIBarossÉpítészetiJendrassikPálfy- Vízügyi
A munkaerőpiac aktív politikájának szervezése, rendszere és finanszírozása Magyarországon BORBÉLY-PECZE, Tibor Bors, Ph.D. szakmai tanácsadó Budapest,
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
Az államháztartás.
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Költségvetés.
Előadás másolata:

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás Magyarország megsarcolása Amibe az EU került nekünk a csatlakozásig Kiadás: Bruttó vámbevétel kiesése: 29 milliárd euró 7540 milliárd forint Úthasználati díj kiesése: 3,5 milliárd euró 910 milliárd forint Embargó betartása: 3 milliárd euró 780 milliárd forint Összesen: 35,5 milliárd euró 9230 milliárd forint

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás Magyarország megsarcolása Amibe az EU került nekünk a csatlakozásig Bevétel: (PHARE, ISPA stb.) 1991 és 2003 között maximum 1,4 milliárd euró 364 milliárd forint Egyenleg Kiadás 35,5 milliárd euró 9230 milliárd forint Egyenleg: 34,1 milliárd euró 8866 milliárd forint

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás Magyarország megsarcolása Évente költségvetésben jelentkező veszteség Felhasználható EU „támogatás”* : 1000 millió euró 260 milliárd forint Kiadás: 6562,63 millió euró 1706 milliárd forint Egyenleg: 5562,63 millió euró 1446 milliárd forint * A magyar költségvetésből adott „társtámogatás” nélkül az előirányzott kifizetés (1342.1 millió euró) 75 %-a

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás Magyarország megsarcolása 2005-ben a teljes államháztartást érintő veszteség Költségvetési sarc* 1 446 milliárd forint Évi adósság-növelés 1 300 milliárd forint Adóság-szolgálat, értelmetlen támogatások 1 313 milliárd forint Összesen: 4 053 milliárd forint * A magyar költségvetésből adott „társtámogatás” nélkül az előirányzott kifizetés (1342.1 millió euró) 75 %-a

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás Magyarország megsarcolása 2010-ben a teljes államháztartást érintő veszteség Költségvetési sarc 1 446 milliárd forint Bankok támogatása 1 772 milliárd forint Adóság-szolgálat, értelmetlen támogatások 1 216 milliárd forint Multinacionális cégek és bankok tőkekivitele* 3 406 milliárd forint Összesen: 7 840 milliárd forint * 2007-es (utolsó elérhető) adat.

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás A 2010-es költségvetés-tervezet* főfejezetenként Fejezet Kiadás Bevétel Támogatás I. Országgyűlés 75 843,0 2 114,6 21 260,1 II. Köztársasági Elnökség 1 802,4   III. Alkotmánybíróság 1 330,0 IV. Országgyűlési Biztosok Hivatala 1 584,9 V. Állami Számvevőszék 6 631,2 20,0 6 611,2 VI. Bíróságok 70 442,3 5 526,6 64 915,7 VIII. Magyar Köztársaság Ügyészsége 28 532,3 84,0 28 448,3 IX. Helyi önkormányzatok támogatásai és átengedett személyi jövedelemadója 1 127 515,1 X. Miniszterelnökség 381 462,5 21 724,3 97 260,1 * Beterjesztett 2010-es költségvetés-tervezet

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás A 2010-es költségvetés-tervezet főfejezetenként Fejezet Kiadás Bevétel Támogatás XI. Önkormányzati minisztérium 222 772,5 7 544,0 67 971,5 XII. Földművelésügyi és Vidékfejlesztési minisztérium 268 563,1 143 393,1 129 880,0 XIII. Honvédelmi minisztérium 308 207,9 16 687,0 291 520,9 XIV. Igazságügyi és Rendészeti minisztérium 338 368,7 34 555,0 305 313,7 XV. Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági minisztérium 58 559,5 8 130,8 30 548,7 XVI. Környezetvédelmi és Vízügyi minisztérium 41 429,7 43 575,8 31 567,9 XVII. Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi minisztérium 416 038,8 109 976,2 140 157,6 XVIII. Külügyminisztérium 60 063,8 8 955,8 51 108,0 XIX. Uniós fejlesztések 698 546,1 548 268,9 150 277,2

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás A 2010-es költségvetés-tervezet főfejezetenként Fejezet Kiadás Bevétel Támogatás XX. Oktatási és Kulturális minisztérium 636 735,3 243 931,1 390 304,2 XXI. Egészségügyi minisztérium 115 219,3 72 945,1 42 274,2 XXII. Pénzügyminisztérium 1 771 680,2 25 008,6 155 173,4 XXVI. Szociális és Munkaügyi minisztérium 836 148,8 39 167,1 154 838,7 XXX. Gazdasági Versenyhivatal 1 407,8   XXXI. Központi Statisztikai Hivatal 13 918,5 505,4 13 413,1 XXXIII. Magyar Tudományos Akadémia 48 372,8 11 818,1 36 554,7 XLI. A központi költségvetés kamatelszámolásai, tőkevisszatérülései 1 215 790,3 111 402,3 XLII. A központi költségvetés fő bevételei 6 390 460,0 XLIII. Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek és kiadások 81 439,7 101 439,7

Az EU tényleges hatása a tagállamokra Gazdasági paradigmaváltás A 2010-es költségvetés-tervezet főfejezetenként Fejezet Kiadás Bevétel Támogatás LXIII. Munkaerőpiaci alap 313 763,0 332 163,0   LXV. Szülőföld alap 1 594,1 LXVI. Központi nukleáris pénzügyi alap 18 715,0 35 440,1 LXVII. Nemzeti Kulturális Alap 10 115,0 LXVIII. Wesselényi Miklós Ár- és Belvízvédelmi Kártalanítási Alap 21,4 LXIX. Kutatási és Technológiai Innovációs alap 43 695,9 LXXI. Nyugdíjbiztosítási alap 2 934 401,0 22 777,8 LXXII. Egészségbiztosítási alap 1 412 503,3 1 359 095,0 20 015,5 Főösszeg 13 563 215,2 12 663 759,0 2 258 317,6 Hiány: -899 456,2